بعد از انتشار نزدیک به 5000 رپورتاژ آگهی ، متوجه یک موضوع بسیار مهم در این مورد شدیم  :

اکثر سفارش دهنده ها ، هیچ اطلاعی از اصول نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب ندارند و فقط فکر می کنند با منتشر کردن یک متن ضعیف در تعداد زیادی سایت گران قیمت می توانند نتیجه خوبی بگیرند .

چرا از خرید رپورتاژ نتیجه مطلوب را نمی گیرم ؟
چرا از خرید رپورتاژ نتیجه مطلوب را نمی گیرم ؟

با وجود اینکه انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های بزرگ می تواند در بدترین حالت هم برای سایت شما مفید باشد ولی این مفید بودن نسبت به هزینه ای که انجام می شود اصلا قابل قبول نیست .

اشتباهات رایج در خرید رپورتاژ آگهی

برخی از اشتباهات رایج و معمول در بین مشتریان ما :

ارسال متن کپی به عنوان رپورتاژ

بسیاری از مشتریان ما ، یک متن را به عنوان رپورتاژ در چندین سایت مختلف منتشر می کنند بدون اینکه کوچکترین تغییری در متن آن داده باشند . حتی گاهی مشاهده می شود که زحمت تغییر عنوان را هم به خودشان نمی دهند و همه رپورتاژها را با یک عنوان در چندین سایت مختلف منتشر می کنند .

با وجود اینکه با همین روش هم ممکن است رتبه سایتشان در گوگل بهتر شود ولی مطمئنا نتیجه ای که دریافت می شود هیچ تناسبی با هزینه ای که کرده اند نخواهد داشت .

با کمی وقت گذاشتن برای نوشتن متن رپورتاژ می توان با همان میزان هزینه ، نتیجه بسیار بهتری کسب کرد و یا لااقل برای به دست آوردن همان نتیجه قبلی ، هزینه بسیار پایین تری صرف خواهد شد.

مطلب سایت خودشان را به عنوان رپورتاژ در سایت های دیگر منتشر می کنند

این کار هم هیچ تفاوتی با اشتباه قبلی ندارد.متن رپورتاژ چه از سایت های دیگر کپی شده باشد و چه از سایت خودتان کپی کنید هیچ تفاوتی ندارد . حتی اگر از هیچ سایتی کپی نکرده اید و متنی که نوشته اید کامل جدید و یونیک است ، زمانی که در چند سایت مختلف بدون کوچکترین تغییری منتشر می کنید باز هم کپی محسوب می شود .

زمانی که یک متن یونیک را در یک سایت منتشر کردید ، اگر همان متن را در چند سایت دیگر منتشر کنید کاملا کپی مجسوب می شود چرا که این متن در سایت اول منتشر شده و متعلق به همان سایت است و از نظر گوگل ، این مطلب در سایت اول منتشر شده و سایت های بعدی از همان سایت اول کپی کرده اند.

لینک دادن به یک صفحه خاص در تمام رپورتاژها

این که شما در تمام رپورتاژها به یک صفحه خاص از سایتتان لینک بدهید به هیچ عنوان امن نیست و هر لحظه می تواند باعث جریمه گوگل شود. شما باید چند صفحه مختلف از سایتتان را آماده کرده و در رپورتاژهای مختلف ، لینک های مختلفی از سایتتان را قرار بدهید .

عبارت مشترک در تمام لینک ها

این که تمام لینک هایی که به سایتتان داده می شود با عبارت های کلیدی یکسان باشد هم می تواند باعث جریمه گوگل برای سایتتان شده و یا لااقل اثر لینک دریافتی را کم می کند .

برای اینکه بهترین نتیجه را از لینک سازی به این روش بتوانید دریافت کنید باید به صورت اصولی ، عبارت هایی که لینک داده می شوند را تغییر دهید.

چند رپورتاژ در مدت زمان کوتاه

اکثر کسانی که شروع به لینک سازی به روش انتشار مطلب در سایت های دیگر می کنند ، در یک زمان (مثلا دو روز) تعداد بسیار زیادی رپورتاژ در سایت های مختلف منتشر می کنند و بعد از آن لینک سازی را رها کرده و منتظر نتیجه می مانند .

بهتر است بجای انتشار تعداد بسیار زیاد در مدت زمان کوتاه ، به مرور زمان و به صورت منظم این کار را انجام دهید .

چند بار لینک دادن به یک صفحه در یک متن

در بسیاری از متن هایی که برای ما ارسال میشود ، یک عبارت یکسان به یک صفحه از سایت مقصد در یک رپورتاژ لینک داده می شود که این کار یکی از بدترین و بیهوده ترین روش ها در زمان خرید رپورتاژ آگهی است . این کار می تواند تاثیرگذاری رپورتاژ شما را به شدت کاهش داده و باعث از بین رفتن هزینه های شما شود.