در این مطلب قصد داریم تا در مورد واکسن های پرونار 13 (پره ونار 13) و واکسن ذات الریه که برای پیشگیری از انواع عفونت های گوش ، عفونت ذات الریه ، عفونت خون، عفونت  مغز و سینوزیت مفید است و برای همه سنین قابل تزریق می باشد، صحبت کنیم. در انتهای آن هم به معرفی دکتر ختنه در تهران که خدمات ختنه را برای مراجعه کنندگان کرج ارائه می دهند، پرداخته ایم.

پنوموکوک چیست؟

میکرب استرپتوکک پنومونیه که اولین بار در سال ۱۸۸۱ توسط لویی پاستور کشف شد، یک میکروارگانیسم گرم مثبت است که دارای ۹۰ نوع سروتایپ می­باشد و کپسول پلی ساکاریدی آن دارای ویرولانس شدیدی است که آنتی­­بادی مخصوص آن می­تواند انسان را در مقابل بیماری مصون نماید. بیماری­های مختلف پنوموککی مانند سپسیس، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت مغز در بچه های کمتر از ۵ سال بیش­تر شایع است.

واکسن کنژوکه پنوموکک ( pcv)  یا (prevenar13) حاوی 13 سرو تایپ میکرب پنوموکک است. واکسن پنوموکک بیشتر سروتایپ­هایی که ایجاد بیماری می­نمایند را پوشش می­دهد.این واکسن شیرخواران و کودکان و افراد بزرگسال را در مقابل بیماری مصون می­نماید.

معرفی واکسن پره ونار 13 و دکتر ختنه کرج
معرفی واکسن پره ونار 13 و دکتر ختنه کرج

دو نوع واکسن پنوموکوک دارای مجوز برای استفاده توسط اداره غذا و داروی (FDA) وجود دارد که عبارتند از:

واکسن پنوموکوک (واکسن پرونار 13):

واکسن پنوموکوک از فرد در برابر 13 نوع باکتری پنوموکوکی که رایج‌ترین علت ایجاد عفونت‌های جدی در کودکان و بزرگسالان هستند، محافظت می‌کند. همچنین این واکسن به پیشگیری از عفونت گوش و ذات الریه‌ی ناشی از 13 نوع باکتری پنوموکوکی ذکر شده کمک می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره واکسن پرونار 13

واکسن ذات الریه (پنومووکس 23):

پزشکان یک دوز از این واکسن را به بیمار تزریق می‌کند. افرادی که به بیماری‌های مزمن خاصی مبتلا هستند، یک یا دو دوز اضافی از این واکسن نیز دریافت می‌کنند. این واکسن از فرد در برابر عفونت‌های جدی که توسط 23 نوع باکتری پنوموکوک ایجاد می‌شوند محافظت می‌کند.

برای اطمینان از اینکه دریافت واکسن پره ونار ۱۳برای کودک شما بی‌خطر است، اگر شما هریک از موارد زیر را کودک شما داشت، به پزشک خود اطلاع دهید:

 

  • سابقه یک خونریزی یا اختلال لخته شدن خون مانند خونریزی یا کبودی
  • سابقه تشنج
  • دارا بودن یک سیستم ایمنی ضعیف ناشی از ابتلای به بیماری، پیوند مغز استخوان، یا در اثر استفاده از داروهای خاص یا دریافت داروهای ضد سرطان
  • اگر کودکیک دارو رقیق کننده خون از قبیل وارفارین مصرف می ‌کند .

 

کودک شما اگر مبتلابه یک سرماخوردگی خفیف شده باشد، هنوز هم می‌تواند این واکسن را دریافت کند. در صورت ابتلا به فرم شدیدتر همراه با تب بیماری و یا هرگونه عفونت، صبر کنید تا کودک قبل از دریافت واکسن پره ونار ۱۳بهتر شود.

جهت مشاوره درباره تزریق واکسن پره ونار 13 و دریافت وقت ویزیت ، با شماره زیر تماس بگیرید.

02188213218

فواید واکسن پره ونار 13

مکانیسم عمل واکسن پره ونار از طریق دریافت یک دوز کوچکی از باکتری یا پروتئین‌های باکتری‌ها از این واکسن توسط فرزند شما است که باعث می‌شود که به بدن در ایجاد ایمنی در برابر بیماری کمک کند. این واکسن عفونت فعالی را که قبلا در بدن ایجاد شده را درمان نمی‌کند.

نحوه تزریق واکسن پره ونار 13 در مطب چگونه است؟
نحوه تزریق واکسن پره ونار 13 در مطب چگونه است؟

ابتلای به بیماری پنوموکوک مانند پنومونی یا مننژیت نسبت به دریافت واکسن پره ونار برای سلامت کودک شما بسیار خطرناک‌تر است. با این حال، مانند هر دارویی، این واکسن می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

البته خطر عوارض جانبی جدی ناشی از دریافت این واکسن بسیار کم است. واکسن پره ونار مانند هر واکسنی ممکن است در هر فردی از ابتلای به بیماری جلوگیری نکند، همچنین واکسن پره ونار برای استفاده در کودکان سنین ۶ هفتگی تا ۱۰ سالگی است.

نحوه تزریق واکسن پره ونار 13 در مطب چگونه است؟

واکسن پره ونار 13در مطب از طریق یک دوره تزریق به بیمار زده می‌شود. اولین شات تزریق هنگامی‌که کودک ۲ ماهه است، زده می‌شود. سپس نوبت‌های تقویت‌کننده و یادآور واکسن در ۴ ماه، ۶ ماه و ۱۲ تا ۱۵ ماهگی داده می‌شود.

در کودکی با سن بزرگ‌تر ۶ ماه که هنوز این واکسن را دریافت نکرده است، اولین دوز را می‌توان در هرزمانی از سن ۷ ماهگی تا ۹ سال تزریق کرد.

اگر کودک در تزریق اولیه، کمتر از ۱ سال داشته باشد، او به دو دوز یادآور و افزایش‌دهنده نیاز دارد. درصورتی‌که کودک در تزریق اولیه، در سن ۱۲ تا ۲۳ ماهگی باشد، باید یک دوز یادآور دریافت کند. یک کودک ۲ ساله و یا دارای سن بیشتر در زمان اولین تزریق ممکن است تنها به یک تزریق بدون دوز تقویت‌کننده نیاز داشته باشد.

جهت مشاوره درباره تزریق واکسن پره ونار 13 و دریافت وقت ویزیت ، با شماره زیر تماس بگیرید.

02188213218

یکی از اولین سؤالاتی که ممکن است پزشک متخصص اطفال (دکتر ختنه) بعد از تولد فرزندتان بپرسد این است که آیا قصد دارید او را ختنه کنید. این یک عمل جراحی نسبتاً متداول است که پوست سر آلت تناسلی کودک برداشته می شود. معمولاً قبل از ترک بیمارستان ، 2 یا 3 روز پس از تولد انجام می شود.

برای اینکه از بهداشت کلینیک ختنه نوزاد خود اطمینان کامل را داشته باشید ، باید به دکتر متخصص ختنه یا پزشکی که در این زمینه سابقه حرفه ای و دارای کلینیک ختنه  نوزادان باشد ، مراجعه کنید.

قابل ذکر است که دکتر کامبیز هرمان مقدم ، از مجرب ترین دکتر های متخصص ختنه در تهران هستند که با بیش از ده سال سابقه در امر ختنه اطفال فعالیت می کنند.

معرفی واکسن پره ونار 13 و دکتر ختنه کرج

ضرورت انجام ختنه برای پسر ها

همانطور که پیش تر نیز بیان شد در حال حاضر ضرورت ختنه کردن پسر ها در بسیاری از جوامع حتی جوامع غیر اسلامی نیز به اثبات رسیده است. از جمله ضرورت های این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش 15 درصدی احتمال ابتلا به عفونت ادراری در کودکانی که ختنه می‌شوند نسبت به کودکاني كه ختنه نمي‌شوند.
  • نتایج تحقیقات پزشکاه متخصص حاکی از آن است که با انجام ختنه احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلي در سنين بالا به میزان چشم گیری کاهش میابد.
  • کاهش احتمال انتقال عفونت‌های مقاربتی که ممکن است بعد از ازدواج از طریق رابطه زناشويي ایجاد شود با انجام این جراحی ساده.
  • کاهش امکان انتقال ویروس ایدز از طریق ختنه کردن

ختنه در کرج

با توجه به اینکه مراجعه به یک دکتر ختنه متخصص و با تجربه در زمینه ختنه اطفال ، از مهم ترین موارد می باشد ، بنابراین باید توجه ویژه ای به آن داشت. کلینیک دکتر کامبیز هرمان مقدم دارای محیطی آرام و کاملا بهداشتی می باشد که نوزاد در حین عمل ختنه با دستگاه فیکساتور نیز دارای آرامش خواهد بود . ختنه نوزاد در مطب اقای دکتر مقدم بدون بیهوشی صورت می گیرد.

موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره گردد این است که در شهر کرج ، با توجه به اینکه ممکن است تعداد مراکز و کلینیک های تخصصی اطفال کم باشد و پیدا کردن مطب خوب برای ختنه در کرج، کمی مشکل باشد ، از این رو امکان یافتن دکتر ختنه در کرج که متخصص باشد ، کمی سخت است.

لازم به ذکر است که با توجه به نزدیکی کرج به تهران و در نظر گرفتن سرعت رفت و آمد ، می توانید به جای ختنه در کرج و یافتن مطب دکتر ختنه در شهر کرج ، به کلینیک دکتر مقدم در یوسف اباد تهران مراجعه کنید تا خدمات مناسب را برای کودک دلبند خود دریافت کنید.

هزینه ی ختنه کردن

آنچه در خصوص آشنایی با ختنه کردن فرزند پسر لازم بود گفته شد و امید واریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. همانطور که گفته شد یکی از سوالات مهم والدین در خصوص هزینه ی ختنه کردن است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

هزینه ی ختنه کردن در مطب

هزینه ی ختنه کردن با توجه به مطب پزشک محترم متخصص ختنه، بعد از مشاوره به والدین نوزاد اعلام می شود.

برای اطلاع از هزینه ختنه در مطب دکتر هرمان مقدم ، با شماره زیر تماس بگیرید.

تماس با ما 02188213218