بسیاری از اپ های پیام رسان ، در صورتی که شما از سمت کسی بلاک شده باشید ، شما را از این موضوع مطلع می کنند.برای مثال زمانی که شما پیامی به شخص مورد نظر ارسال می کنید ، نرم افزار پیام رسان اخطاری به شما نشان میدهد که «شما قادر به ارسال پیام به این فرد نیستید» . ولی واتساپ اینطور نیست و شما هیچ پیامی مبنی بر بلاک شدن از طرف شخص مقابل دریافت نمی کنید.

ولی علائم و نشانه هایی وجود دارد که می تواند نشان دهنده بلاک شدن شما در واتساپ باشد. در ادامه این مطلب به برخی از این نشانه ها اشاره می کنیم .

چطور بفهمم در واتساپ از طرف کسی بلاک شدم ؟

در صورتی که شک دارید کسی شما را بلاک کرده است ، معمولا بهترین کار این است که با فرد مورد نظر تماس بگیرید و مستقیما از او بپرسید :) . اگر به هر دلیلی قادر به این کار نیستید می توانید از طریق نشانه های زیر به این موضوع پی ببرید .

چطور بفهمم در واتساپ بلاک شدم ؟
چطور بفهمم در واتساپ بلاک شدم ؟

1 ) آخرین زمان آنلاین بودن او را چک کنید

شما در واتساپ می توانید آخرین زمان آنلاین بودن مخاطب خود را ببینید. مگر اینکه مخاطب مورد نظر شما ، امکان مشاهده آخرین زمان آنلاین بودن را غیر فعال کرده باشد. اگر دیگر نمی توانید زمان آنلاین بودن او را ببینید ممکن است شما را بلاک کرده باشد.

2 ) عکس های پروفایل واتساپ او را بررسی کنید

در حال عادی شما می توانید عکس هایی که مخاطبین شما در پروفایل خود قرار می دهند را مشاهده کنید.اگر در حال حاضر نمی توانید این کار را بکنید ، احتمالا بلاک شده اید. البته باز هم ممکن است شخص مورد نظرتان ، عکس پروفایل خود را پاک کرده باشد و یا از بخش تنظیمات واتساپ ، امکان دیدن عکس پروفایل را محدود کرده باشد.

3 ) تیک های واتساپ را بررسی کنید

وقتی شما در واتساپ پیامی برای کسی ارسال می کنید ، وضعیت این پیام با چند تیک به شما نشان داده می شود. تیک اول که به رنگ خاکستری است به این معنی است که پیام شما ارسال شد . تیک دوم به این معنی است که گوشی مخاطب شما پیام را دریافت کرد و سبز شدن هر دو تیک به این معنی است که مخاطب شما پیامتان را باز کرد و خواند .در صورتی که پیامی ارسال می کنید و فقط یک تیک خاکستری رنگ می خورد ، می تواند نشانه بلاک بودن شما باشد.

البته باز هم گزینه ای در واتساپ وجود دارد که می تواند  تیک خوانده شدن پیام را به شما نشان ندهد. پس این مورد را نیز در نظر بگیرید .

4 ) از طریق واتساپ با او تماس صوتی و یا تصویری بگیرید

یکی از روش هایی که از روش های قبلی قابل اطمینان تر است ، این است که با مخاطب خودتان از طریق واتساپ تماس بگیرید. اگر وضعیت تماس در حالت «در حال برقراری ارتباط» بماند و به حالت «در حال زنگ زدن» تغییر نکند می تواند نشانه این باشد که او شما را بلاک کرده است .البته توجه داشته باشید که اگر او به اینترنت دسترسی نداشته باشد هم همین اتفاق می افتد.

5 ) یک گروه برای چت ایجاد کنید

برای این کار می توانید یک گروه برای چت کردن ایجاد کنید . در زمان ایجاد گروه در واتساپ شما کافی است فرد مورد نظر را به گروه اضافه کنید.اگر واتساپ به شما پیام داد که نمی توانید او را به گروه اضافه کنید ، به این معنی است که او شما را بلاک کرده است .

حالا سوالی که ممکن است وجود داشته باشد این است که :

چگونه خود را از بلاک واتس اپ در بیاوریم؟

باید توجه داشته باشید که بلاک کردن فردی در واتساپ به این معنی است که شما دوست ندارید مخاطب مورد نظرتان با شما تماس بگیرد . در این صورت آیا درست است که واتساپ راهی برای دور زدن این موضوع داشته باشد ؟ طبق تست ما و بررسی هایی که انجام دادیم روشی برای خروج از بلاک در واتساپ وجود ندارد مگر اینکه مخاطب شما به اختیار خود ، شما را از بلاک خارج کند. ولی روش هایی در اینترنت موجود است که در ادامه اشاره خواهیم کرد ولی توصیه می کنیم از این روش ها استفاده نکنید.

خارج شدن از بلاک واتساپ با نصب دوباره نرم افزار

در برخی از مقالات اشاره شده است که شما با حذف نصب برنامه واتساپ  و دیلیت اکانت کردن آن و نصب کردن دوباره آن ، از بلاک خارج می شوید. توجه داشته باشید که این کار عملی نیست و تنها اتفاقی که برای شما خواهد افتاد ، حذف شدن تمام چت ها ، فایل ها ، بک آپ ها ، خارج شدن از گروه ها و … خواهد بود.این روش را شخصا تست کردیم و هیچ نتیجه ای نداشت . اصولا هم اگر خارج شدن از بلاک واتساپ به این راحتی ها باشد ، اصلا بلاک کردن معنی خود را از دست می دهد .

دانلود بلاک شکن واتساپ ، نرم افزارهای خروج از بلاک

مواظب باشید ، هیچ نرم افزاری نمی تواند شما را از بلاک واتساپ خارج کند. اگر کسی و یا تبلیغی این ادعا را می کند احتمالا حقه ای در کار است . در بحث نرم افزارهای شبکه اجتماعی که با خصوصی ترین اطلاعات زندگی شما سروکار دارد ، به هیچ کس و هیچ نرم افزار واسطی اعتماد نکنید.

نصب واتساپ در گوشی دیگر برای خروج از بلاک مخاطب

این روش هم یه هیچ عنوان جواب نمی دهد و اگر جواب می داد نوعی باگ در نرم افزار واتساپ محسوب می شد.اصلا منطقی به نظر نمی رسد که با نصب کردن واتساپ در یک گوشی دیگر بتوان از بلاک خارج شد چرا که تمام اطلاعات کاربران در سرورهای واتساپ نگهداری می شود و نه در حافظه گوشی . بنابراین شما هر چقدر گوشی خود را عوض کنید باز هم همان اطلاعات از سرور واتساپ دریافت خواهد شد که یکی از این اطلاعات دریافتی ، بلاک بودن شما توسط کاربر خاص است .

نکته : در بین روش های اشاره شده ، پاک کردن واتساپ و دیلیت اکانت واتساپ به منظور خارج شدن از بلاک ، بدترین روش ممکن است چرا که باعث از بین رفتن تمام اطلاعات اکانت شما ، از سرور واتساپ برای همیشه خواهد شد که می تواند برای شما دردسر ساز بوده و بسیاری از اطلاعات مهم شما را نابود کند.