13 درمان خانگی عفونت دستگاه ادراری زنان|مطلبی کامل و مهم

درمان خانگی عفونت ادراری با طب سنتی,درمان گیاهی عفونت کلیه ومثانه
درمان خانگی عفونت ادراری با طب سنتی,درمان گیاهی عفونت کلیه ومثانه

اگر از “عفونت های دستگاه ادراری” (Urinary tract infection) خود بسیار اذیت می شوید، مطلب زیر را بخوانید تا بتوانید در خانه این عفونت ها را کم کرده و در نهایت از بین ببرید.

درمان خانگی عفونت ادراری

1- اولین قدم برای از بین بردن باکتری های دستگاه ادراری نوشیدن آب زیاد است. سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه‌زود به دستشویی بروید. سعی کنید با مصرف کافی آب هر 20 دقیقه یک بار به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری تان خارج شود.

2- ریشه های مارچوبه دارای خواص دیورتیک است. این گیاه همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که برای از بین بردن باکتری ها و بهبود سیستم ادراری شما مناسب است. شما می توانید مارچوبه را ریز ریز کنید و از آن در سالادها استفاده کنید، می توانید آن را سرخ کنید، یا می توانید آن را به سوپ اضافه کنید.

3- گل سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی را به صورت مساوی با هم ترکیب کرده و یک مشت از آن را با چهار لیوان آب جوشانده و صاف کنید. این داروی آماده شده تنها در یک لگن بزرگ پر از آب گرم ریخته و روزی 20 دقیقه داخل لگن بنشینید.

4- حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید .اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به “عفونت دستگاه ادراری” بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می کنند.

5- التهاب و تحریک عفونت دستگاه ادراری، باعث سوزش، فشار و درد در اطراف ناحیه شکمی شما می شود. استفاده از یک پد حرارتی می تواند التهاب این ناحیه را تسکین دهد. حرارت پد را تنظیم کنید زیاد داغ نشود، در ضمن آن را به طور مستقیم روی پوست نگذارید تا از سوختگی جلوگیری شود و استفاده آن تا 15 دقیقه در هر زمان مناسب می باشد.

درمان خانگی عفونت ادراری,درمان عفونت ادراری با سرکه سیب,رابطه جنسی و عفونت ادراری
درمان خانگی عفونت ادراری,درمان عفونت ادراری با سرکه سیب,رابطه جنسی و عفونت ادراری

6- مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث، به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برند.

7- هنگامی که دستگاه ادراری شما عفونت دارد، مصرف کافئین، الکل، غذاهای تند، نیکوتین، نوشیدنی های گازدار و شیرین کننده های مصنوعی می تواند باعث افزایش تحریک مثانه شما شود ، و باعث می شود که بدن شما برای بهبودی مقاومت کند. مواد غذایی پروبیوتیک و کربوهیدرات های دارای فیبر بالا (مانند جو دوسر یا سوپ عدس ) که برای سلامتی گوارشی مفید هستند بهترین گزینه ها برای درمان عفونت شما می باشند.

8- رطوبت، همیشه یکی از راههای رشد میکروب‎ هاست. پس حتما هردفعه پس از شستشو، ناحیه مهبل را به خوبی خشک نمایید.

9- زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی است که در برابر انواع مختلف باکتری ها کاربرد دارد. 2 قاشق غذا خوری زنجبیل خرد شده را به آب جوش اضافه کنید. بگذارید برای 5 تا 10 دقیقه بجوشد. سپس ترکیب را از صافی رد کنید و 2 تا 3 فنجان در روز بخورید. برای داشتن طعم بهتر، می توانید کمی عسل اضافه کنید.

10- در موقع ادرار کردن می توانید آب گرم را بر روی ناحیه تناسلی خود بریزید.  این کار سبب کاهش سوزش در موقع ادرار کردن می شود. “درد و سوزش ناحیه تناسلی، یک علامت شایع برای عفونت دستگاه ادراری” می باشد.

11- افراد مبتلا به عفونت اداری می توانند با نوشیدن آب قره قات و یا زغال اخته بسیاری از باکتری های “عفونت ادراری” خود را از بین ببرند.

12- همیشه برای خشک کردن ناحیه تناسلی، دستمال را از جلو به عقب بکشید چون اگر برعکس این کار را انجام دهید احتمال دارد عفونت های قسمت مقعد به قسمت واژن انقال پیدا کند.

13- از شستشوی خود با آب خیلی سرد بپرهیزید، زیرا با این کار سردی را وارد تخمدان‎ها کرده و این خود موجب بسیاری از بیماری‎ها خواهد شد.

درمان خانگی عفونت ادراری,شستشوی واژن در دوران پریود,درمان عفونت ادراری
درمان خانگی عفونت ادراری,شستشوی واژن در دوران پریود,درمان عفونت ادراری

زمان مراجعه به پزشک

1- اگر فرد در طی این مدت تب کند و یا در ادرار خود خون ببیند و احساس ضعف کند، حتما باید به اورژانس مراجعه کند و یا سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

2- اگر چه رعایت نکته های مطرح شده در بالا بسیار ضروری است، اما اگر علائم بیماری پس از مدتی از بین نروند، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مزمن (طولانی مدت) ادراری و یا جلوگیری از انتقال عفونت به بخش های دیگر بدن مثل کلیه، باید سریعا اقدامات پزشکی را انجام دهید.

3- اگر درد و سوزش ناحیه دستگاه ادراری، بیش از 24 ساعت به طول انجامید، حتما نزد پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار بروید. چون در این مرحله به آنتی بیوتیک و درمان دارویی نیاز دارید.

نکته: “عفونت دستگاه ادراری” معمولا پس از طی دوره ای، با درمان بهبود می یابد و خطر چندانی برای افراد ایجاد نمی کند. سعی کنید تمام دستورات ارائه شده توسط پزشک را در این مدت رعایت کنید تا به تسریع روند بهبودی کمک کنید.

نکته: گاهی اوقات علائم بیماری های مقاربتی بسیار شبیه به عفونت ادراری می باشند. حتما نزد پزشک متخصص بروید تا این بیماری را به طور قطعی از سایر بیماری‌ها تشخیص دهد.

درمان عفونت ادراری با سرکه سیب و سرکه سفید

1- شما می توانید 2 قاشق غذا خوری سرکه را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را در وعده صبح با معده خالی بخورید.

2- اگر ترشحات واژنتان همراه با سوزش و خارش باشد، نصف استکان سرکه سیب و آب را در یک لگن بریزید و به مدت 20 دقیقه در لگن بنشینید. همچنین می‌توانید خود را با این محلول شست‌وشو دهید. سرکه سفید هم همین خاصیت را دارد.

نکته: دقت داشته باشید که سرکه را اصلا با پوستتان تماس مستقیم ندهید حتما با آب ترکیب کنید.

علت بروز عفونت در دستگاه اداری

“عفونت دستگاه اداری” توسط نوعی باکتری ایجاد می شود. این باکتری ها می توانند بر پوست ناحیه دستگاه ادراری اثر کرده و موجب سوزش و ناراحتی در این ناحیه شوند. اگر این باکتری ها در همان مراحل اولیه نابود نشوند، بر نواحی دیگر نیز اثر می کنند و منجر به وخامت بیماری می شوند.

رابطه جنسی و عفونت ادراری

معمولا به کسانی که به عفونت دستگاه ادراری مبتلا هستند توصیه می شود که از هر گونه مقاربت جنسی با همسر خود خودداری کنند. این توصیه از دو جهت پیشنهاد می شود؛ اول اینکه فرد مبتلا در حین مقاربت احساس سوزش و ناراحتی می کند و دوم به این دلیل که ممکن است این عفونت را به همسر خود نیز انتقال دهد.

درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری

عفونت دستگاه تناسلی خانم‌ها به معنای دفع رطوبت و ترشحات غیرطبیعی از رحم است. ترشحاتی هم در خانم‌های باردار دیده می‌شود که اگر در اوایل بارداری و همراه با بوی بد، خارش و سوزش نباشد د تا حدودی طبیعی است و و نیازی به اقدام برای رفع آن نیست.

درمان خانگی عفونت ادراری,درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری
درمان خانگی عفونت ادراری,درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری

شستشوی واژن در دوران پریود

محققان طب سنتی اعتقاد دارند که در زمان پریود، بهتر است کمتر حمام بروید، چون در این زمان رحم شما ملتهب است و امکان مبتلا شدن به هرگونه عفونتی را دارد. لذا اگر آب وارد آن شود، شرایط را برای عفونت مساعد می‎کند. بهتر است به طور کلی “شستشوی واژن در دوران پریود” کمتر انجام شود.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع:tebyan.net

“درمان خانگی عفونت ادراری|عفونت بارداری|درمان عفونت ادراری با سرکه”