خواص سیب زمینی برای پوست و مو | “درمان جوش ، چین و چروک و ریزش مو”

خواص سیب زمینی برای پوست و مو ، از بین بردن لکه های صورت با استفاده از ماسک سیب زمینی
خواص سیب زمینی برای پوست و مو ، از بین بردن لکه های صورت با استفاده از ماسک سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست و مو ، از بین بردن لکه های صورت با استفاده از ماسک سیب زمینی

خاصیت سیب زمینی برای مو و پوست

شاید کسی باور نکند که سیب زمینی چه خاصیت های پر فایده ای برای پوست انسان دارد. ما در این مطلب 7 خاصیت سیب زمینی را برایتان آورده ایم که حتما بعد از خواندن این مطلب نظرتان راجع به سیب زمینی کاملا عوض خواهد شد . استفاده مرتب از آب سیب زمینی ، می تواند مشکلاتی از قبیل آفتاب سوختگی ، سیاهی دور چشم ، لک ،چین و چروک و تیرگی پوست را درمان کند. اگر پوست شما در اثر ریختن آب جوش یا در آتش سوخت، یک سیب ‎زمینی خام را زود رنده کرده و روی قسمت سوختگی بگذارید و چند مرتبه دیگر اینکار را انجام دهید ، البته هر دفعه با سیب زمینی رنده شده دیگر.

همچنین پیشنهاد میشود بخوانید : خشک شدن پوست میتواند نشانه بیماری های زیر باشد

  • سیب زمینی باعث روشنی پوست می شود

برای داشتن پوستی روشن ، آب سیب زمینی را با آب لیمو به مقادیر مساوی مخلوط کنید. این مخلوط را روی نقاطی از پوست که تیره شده قرار دهید، اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید نقاط تیره شده پوست به صورت چشمگیری روشن خواهد شد. سیب زمینی همراه با آب لیمو که خصوصیات شبیه به هم دارند ، می‌تواند به صورت طبیعی ، رنگ تیره پوست را روشن کند.

  • درمان ریزش مو با استفاده از سیب زمینی

بر اساس تحقیقات دانشمندان ، سیب زمینی منبعی از ویتامین های C، B و A میباشد و از موهای شما در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. عصاره‌ی سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. برای درمان ریزش مو با استفاده از سیب زمینی، پوست ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را بگیرید و رنده کنید. سپس سیب زمینی‌ های رنده شده را درون یک پارچه‌ ی کتان بریزید و دو طرف پارچه را ببندید. پارچه‌ی کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می‌توانید سیب زمینی‌ های رنده شده را با زرده‌ ی تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیماً روی پوست سر خشک بمالید.

 

  • پیشگیری و درمان چین و چروک دور چشم و صورت با ماسک سیب زمینی

شما میتوانید با آب سیب زمینی آثار افزایش سن خود را در صورتتان کم کنید. برای این کار، مقداری آب سیب زمینی و کشک را باهم مخلوط کنید توجه داشته باشید که نسبت کشک و سیب زمینی باید به یک اندازه باشد. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مخلوط سیب زمینی و کشک اضافه کنید و این ماسک را بر اطراف چشم و پوست صورت خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورت خود را بشویید. این ماسک باعث از بین رفتن و “کاهش چین و چروک صورت” می‌شود و پوست را مرطوب و شاداب می کند، به علاوه روغن زیتون استفاده شده در این ماسک سبب از بین رفتن چین و چروک دور چشم می شود.

  • از بین بردن پف زیر چشم با استفاده از ماسک سیب زمینی

برای درست کردن این ماسک خانگی ، آب سیب زمینی و آب خیار را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. این مایع را به دور چشم بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید. البته شما باید این کار را به صورت مرتب انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

  • با سیب زمینی ، ماسک پاک کننده صورت درست کنید

برای درست کردن ماسک پاک کننده ، ابتدا یک سیب زمینی بزرگ را رنده کنید ، حدود پنج قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی رنده شده را بردارید و در ظرفی بریزید ، سپس با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خودتان قرار دهید. با استفاده مرتب از این ماسک ، منافذ پوست شما به خوبی تمیز می شوند. ماسک سیب زمینی ، یک نوع ماسک پاک کننده طبیعی برای پوست صورت می باشد.

  • رفع جوش و آکنه با استفاده از ماسک سیب زمینی آب پز

برای رفع جوش و آکنه صورت ، ابتدا ۲ عدد سیب زمینی را آب پز کنید. سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و بعد سیب زمینی ها را با استفاده از گوشت کوب له کنید. در مرحله بعد یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید در مرحله آخر چهار قاشق غذاخوری شیر را به مخلوط تهیه شده اضافه نمایید و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت تان را با آب ولرم بشویید. این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد.

  • از بین بردن لکه های صورت با استفاده از ماسک سیب زمینی

همیشه داشتن لکه روی صورت موجب آزردگی خاطر و کمبود اعتماد بنفس در فرد میشود. و معمولا لکه ها با دارو های شیمیایی هم کاملا برطرف نمیشوند. امتحان کردن ماسک سیب زمینی را برای شما توصیه میکنیم. لااقل اگر این ماسک فایده ای هم نداشته باشد ، مانند قرص های شیمیایی ضرر هم ندارد. برای درست کردن این ماسک ابتدا 1 عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر مانند در آید.

اگر پوست صورت شما چرب است ، چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر پوستتان خشک است، مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید. صورت خود را تمیز بشویید سپس این ماسک را بر روی پوست خود به مدت زمان ۱۵ دقیقه قرار دهید. با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشن تری خواهید داشت.

 

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

منبع: ویکی پدیا