کرپ کیک اسفناج | طرز تهیه دسر کرپ کیک | ارزش غذایی اسفناج

کرپ کیک اسفناج | طرز تهیه دسر کرپ کیک | ارزش غذایی اسفناج

ارزش غذایی اسفناج

اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند.

فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود. ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.

این سبزی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله A، K، D و E بوده و حاوی مواد معدنی خوبی نیز هست.

منبع آهن اسفناج

بر خلاف تصور عامه مردم که اسفناج را یک گیاه با میزان آهن زیاد می‌دانند، این سبزی فقط دارای ۲/۷۱ میلی گرم آهن در ۱۰۰ گرم اسفناج خام است.

به رغم باور همگان، اسفناج منبع فوق‌العاده خوب آهن نیست، زیرا میزان اسید اکسالات آن، بدن را از جذب مواد معدنی باز می‌دارد.

مواد لازم برای کرپ کیک اسفناجی

اسفناج
200 گرم (3 ریشه و یا اندازه 2 مشت)
شیر
2 لیوان
تخم مرغ
3 عدد
آرد
3 لیوان
روغن مایع
نصف استکان (40 گرم)
شکر
1 قاشق غذاخوری
وانیل شکری
1 پاکت (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

طرز تهیه کرپ کیک اسفناجی

اسفناج را شسته 5 دقیقه آبپز کنید سپس آبکش کرده در غذاساز پوره کنید و یک لیوان پوره اسفناج بردارید و کنار بذارید خنک شود. در ظرفی تخم مرغ و شیر را بریزید و هم بزنید سپس به ترتیب آرد، روغن مایع، شکر، وانیل و در آخر پوره اسفناج را بریزید مایه پنکیک نسبتا غلیظ باشد.

داخل ماهیتابه داغ (که خیلی کم چرب شده) یک قاشق از مایه پنکیک بریزید و برای اینکه رنگ سبز پنکیک حفظ شود با حرارت کم یک طرف پنکیک را بپزید.

وسط پنکیک خامه صبحانه و یا خامه قنادی بگذارید و با توت فرنگی تزیین کنید.

منبع:بیتوته