روغن آرگان از هسته میوه درخت ارگان بدست می اید،که فقط در مراکش یافت می شود.طول عمر درخت ارگان 150 تا 200 سال است ولی بعد از 30 تا 50 سالگی میوه می دهد.چون درخت در منطقه خاصی رشد می کند روغن ان هم نسبتا نادر است.

خواص و فواید روغن آرگان برای پوست، مو و زیبایی
خواص و فواید روغن آرگان برای پوست، مو و زیبایی

روغن آرگان بعنوان یک درمان برای مو استفاده می شود. این روغن برای تقویت ریشه مو، رشد سریع مو بسیار موثر هست و معمولا بعنوان یک نرم کننده استفاده می شود. ویتامین E برای مو بسیار مفید است و در روغن آرگان در مقادیر بالا ویتامین ای یافت می شود. این روغن به دلیل سرشار بودن از ویتامین E و اسیدهای چرب، یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای رطوبت‌رسانی و جوان‌سازی پوست و مو است. ویتامین E باعث افزایش رشد مو می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت و رشد مجدد مو تاثیر شگرفی دارد.

روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند!توليدكنندگان از مدفوع اين بزها كه داراى هسته میوه كاملا هضم نشده است ،براى توليد روغن آرگان استفاده كنند  و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده می کنند.

درخت آرگان که تنها در مراکش و معدود نقاط دیگری در شمال آفریقا یافت می شود، در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. از دانه های این درخت، روغنی گرفته می شود که به دلیل خواص شفابخشی که دارد اکسیر طلایی لقب گرفته است. روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که برایش وجود دارد از گرانترین روغن های جهان است.

فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست

این روغن که سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسید های چرب ضروری، خواص ترمیم‌کننده‌ی بی‌نظیری دارد. اين روغن حتى براى پوستهاى جوش ساز هم مناسب است . می توانید از روغن ارگان بصورت یک مرطوب کننده روزانه استفاده نمایید. فقط قبل از این‌که به رختخواب بروید کمی از آن را بر روی پوست خود بمالید و آن را ماساژ بدهید تا پوستی نرم، سالم و درخشان به دست بیاورید. استفاده از روغن آرگان روی پوست کودکان نیز کاملا بی‌خطر است .استفاده از آن در اطراف چشم نیز بی‌خطر است و باعث ایجاد سوزش نخواهد شد.

فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست
فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک است که حاوی ویتامین E می باشد. خاصیت ضد پیری پوست، مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان بودن روغن آرگان به سبب وجود این اسیدهاست . ویتامینEو اسیدهای چرب آن، باعث می شود تا پوست رطوبت و شادابی خود را حفظ کند. ویتامین E در روغن آرگان مانع آسیب ناشی از رادیکال آزاد می‌شود، ساپونین‌های موجود در آن نیز میزان رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و کمک می‌کنند که پوست سفتی، کشسانی و درخشش خود را از دست ندهد.افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از طبیعت ضد التهابی این روغن برای مبارزه با آکنه استفاده کنند. همچنین روغن آرگان تولید باکتری را که می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ شود، کاهش می‌دهد.این روغن جای زخم را درمان می‌کنند و از پوست در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کنند. این روغن را بلافاصله پس از زایمان، روی ترک‌ها بمالید. این روغن به محوشدن آنها کمک می‌کند.

روغن آرگان درمانی طبیعی برای بیماری‌های مختلف التهابی پوست، مانند آبله مرغان و اگزما می باشد .

خواص و فواید روغن آرگان برای مو

روغن آرگان محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است،موهای خشک را نرم می کند و درخشش مو را بیشتر می کند. می‌توانید به‌جای ژل‌ها یا اسپری‌های تثبیت‌کننده‌ی مو، از روغن آرگان استفاده کنید.این روغن به تک تک تارهای مو نفوذ می‌کند، و آن‌ها را از درون تقویت می‌کند و باعث می شود که از شر موخوره برای همیشه خلاص شوید.قبل از خواب مقداری روغن آرگان را روی پوست‌تان ماساژ دهید، یک حوله روی بالش‌تان پهن کنید و بخوابید بعد از مدتی شاهد افزایش رشد موهای خود خواهید بود .به همین خاطر، این روغن، در محصولات حالت دهنده مو – کرم ها و واکس ها – به کار می رود و باعث می شود مو، سالم، براق، درخشنده و حالت پذیر شود . 
شامپو حاوی روغن آرگان با ترمیم و تقویت کردن بافت و ریشه مو از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند. آرگان علاوه بر حالت دادن بی ضرر برای موها، باعث تقویت و محافظت موها از عوامل آسیب پذیر محیطی مانند نورآفتاب، آلودگی هوا و … می شود.