چهار راز برای آنکه هرگز بیمار نشوید !

بر طبق پژوهش محققان ، در کنار مواردی همچون مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای پزشکی ، مراحل ساده ای وجود دارند که می توانند برای کمک به توانایی بدن شما در هنگام بیماری موثر باشند ؛ حتی زمانی که شما با میکروب ها و ویروس ها محاصره شده اید .چهار مرحله ی موثر و در عین حال ساده در این خصوص موارد زیر هستند:

1.دوستی با هوای تازه

نتیجه تصویری برای هوای تازه
یک نوع دیدگاه مشترک در هنگام بیماری آن است که افراد به منظور فراهم نمودن شرایط مناسب برای دستگاه ایمنی بدن خود، در خانه و جایی که به اصطلاح گرم و راحت است استراحت کنند ؛ تااینکه در سرما و خارج از خانه باشند .اما از یک دید متفاوت ، مشکل این نوع مراقبت آن است که بودن شما در خانه ، شما را معرض ارتباط نزدیک تر با دیگر افراد و به طبع آن در معرض میکروب های آنان قرار می دهد.

بنابراین قرار گرفتن در معرض هوای تازه نه تنها به شما کمک میکند که از شرّ این میکروب ها خلاص شوید بلکه قدم زدن و گردش در هوای آزاد می تواند ایمنی بدن شما را نیز افزایش دهد . در واقع محققان معتقدند که “ورزش باعث افزایش سلول های محافظ طبیعی ، نوتروفیل ها و مونوسیت ها می شود که در نهایت در بدن سبب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود”.

2.حفظ آرامش

به نظر می رسد که به دلایل متعددی حفظ آرامش در فعالیت های مختلف به عنوان یک نسخه ی کلی در نظر گرفته می شود ؛ و یا عموما” در زمان انجام فعالیت ها در انتهای فهرست تجویزی هر فرد قرار می گیرد.اما در خصوص موضوع مورد نظر ما یعنی مبارزه با بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی ، حفظ آرامش به عنوان یک اولویت مدنظر قرار می گیرد .چرا که به نظر می رسد ” استرس داشتن در خصوص بیمار شدن ، سبب افزایش حساسیت شما در زمینه ی ابتلا به بیماری خواهد شد “؛ و حتی ممکن است که تحت تاثیر این نگرانی و استرس ، شما حتی کمتر از خود مراقبت کنید ( خواب کمتری داشته باشید ،غذای درستی استفاده نکنید و ورزش کافی نیز نداشته باشید) در حالی که این فعالیت ها برای ایمنی بدن ضروری است .
در واقع با “حفظ آرامش” ، توانایی بدن شما در تولید مولکول های محافظ بدن افزایش می یابد و این موضوع سبب می شود که سیستم ایمنی بدن از طریق یک پاسخ مناسب به بیماری واکنش دهد.

3.دست های تمیز همه چیز هستند!

نتیجه تصویری برای شستن دست

سرماخوردگی و آنفولانزا می توانند از طریق لمس کردن به راحتی انتشار پیدا کنند.برای جلوگیری از بروز بیماری ، دستان خود را تا حد امکان از چشمان ، بینی و دهان خود دور نگه دارید و مطمئن باشید که شستن دست ها به عنوان یک عادت در شما وجود دارد ! بر طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، آب و صابون موثرتین ابزار تمیز نگه داشتن دست ها هستند .
برای جلوگیری از رشد میکروب ها بهتر است که از صابون های پمپی و از انواع آنتی باکتریال آن ها استفاده شود .همچنین بر طبق بررسی های پزشکی ،قبل از شستشو و آب کشی دست ها با آب ، بهتر است استفاده از صابون 20 ثانیه به طول انجامد و از خشک شدن دست ها بعد از شستشو نیز اطمینان حاصل شود.؛ چرا که “دست های مرطوب بیشتر از دست های خشک باکتری ها را گسترش می دهند.”

4.خواب کافی

نتیجه تصویری برای خوابیدن خوب
کمبود مداوم خواب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای عملکرد مناسب تضعیف کند .اگر چه کارشناسان اغلب می گویند که نیازهای خواب افراد متفاوت هستند اما مطالعات موجود در این زمینه نشان می دهد اگر فردی کمتر از هفت ساعت در روز بخوابد ، تقریبا ” سه برابر بیشتر احتمال بروز سرماخوردگی در او وجود دارد .گروهی از متخصصین معتقدند که تنها زمان آرامی که ما فرصت فکر کردن به مسائل مختلف را داریم زمانی است که ما در حال خوابیدن هستیم .اما متاسفانه حل مسائل در رختخواب باعث اختلال در خواب می شود. بنابراین به نظر می رسد که توجه داشتن به خواب کافی عامل مهمی در سلامت بدن و عملکرد آن باشد .

تهیه و ترجمه اختصاصی / باعلم دات نت / https://baelm.net/