چگونه می توان یک دستیار داروساز شد؟

آیا به دنبال یک شغل رده پایین در یک داروخانه هستید؟ می توانید به شغل دستیار داروساز فکر کنید. شما مسئول رودر رو شدن با مشتریان، تامین داروی داروخانه، نوشتن نسخه ها و سایر امور مربوط به منشی گری هستید. برخلاف متخصصان داروسازی،  دستیار داروسازان به آموزش، صدور مجوز یا دانش داروسازی خاصی نیاز ندارند. پیش بینی می شود تقاضا برای شغل دستیار داروسازی تا سال 2022 به 11 درصد افزایش یابد.

نتیجه تصویری برای دستیار دارو ساز

بخش اول                                                                         

آموزش ببینید و تجربه کسب کنید

  1. مهارت هایی که به عنوان یک داروساز دستیار (دستیار داروساز) به آن ها نیاز دارید را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. برخلاف داروسازها و متخصصان، دستیاران داروساز اساسا کارهای مربوط به منشی گری را انجام می دهند و به مشتری ها خدمات می دهند. بعلاوه، شما باید یک نیروی دقیق و کارآمد باشید، بخصوص زمانی که امور پشت سرهم و تکراری همچون نوشتن لیبل های دارو را انجام می دهید.

 

  • اگرچه شغل شما از شغل یک داروساز یا متخصص متفاوت خواهد بود، اما معمولا ساعات کاری یکسانی خواهید داشت. برای شیفت های طولانی مدت کار آمادگی داشته باشید.
  • از تفاوت های بین دستیاران و متخصصان داروسازی اطلاع داشته باشید. برخلاف دستیاران، متخصصان به گواهی تایید و آموزش بیشتری نیاز دارند. این افراد بایستی داروها را پر کنند، موجودی دارو را مدیریت کنند و اطلاعات تجویزی را از بیماران یا متخصصان پزشکی دریافت کنند.
  1. دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل عمومی (GED) را دریافت کنید. این کار از نظر فنی تنها نیاز آموزشی برای شما در جهت تبدیل شدن به یک دستیار داروساز است. شما معمولا آموزش این کار را با همکاران داروساز یا سایر افراد وارد بکار می گذرانید.
  • این کار ممکن است به اخذ یک مدرک عالیه کمک کند. به فکر گرفتن مدرک کارشناسی یا مدرک لیسانس در یکی از رشته های روابط عمومی، کسب و کار یا ریاضی باشید.
  1. مهارت های پایه ای ایجاد ارتباط و ریاضیات را تقویت کنید. به عنوان دستیار داروساز، نیاز هست که شما بتوانید بدون ابهام بنویسید و با مشتری ها به خوبی ارتباط برقرار کنید. شما همچنین بایستی برای تعیین قیمت ها و مقادیر داروها محاسبات را دقیق انجام دهید. تجربه کار در مکان هایی مانند دبیرخانه یا خرده فروشی ها می تواند به شما کمک شایانی نماید.

 

  1. تجارب مفید را کسب کنید. برخلاف متخصصان داروسازی، دستیاران داروسازی به هیچ گونه گواهی تایید یا آموزش خاصی نیاز ندارند. اما داشتن تجربه داوطلبانه یا یک مدرک عالیه یک مزیت خوب برای پیدا کردن شغل برای شما است. خدمات به مشتری و کارآمدی از بهترین مهارت ها در مورد یک شغل هستند. دوره ها را بگذرانید، برنامه های داوطلبانه را در بین فرصت های پزشکی پیدا کنید یا یک کار نیمه وقت در داروخانه در یکی از زمینه های زیر بردارید:
  • ایجاد ارتباط در کسب و کار
  • آناتومی و فیزیولوژی انسان
  • اصطلاح شناسی پزشکی
  • فارماکولوژی، حقوق و قوانین داروسازی، اخلاقیات و ریاضی ( که به آموزش عالی نیاز دارند)
  • تجربه داروخانه خرده فروشی، مثل یک شغل پاره وقت
  • آماده سازی محصول استریل، امتزاج کردن برای تولید دارو، داروخانه بیمارستان، و نرم افزار داروخانه (کارآموزی در داروخانه یا بیمارستان را در ذهن داشته باشید)
  • کمک های اولیه و CPR (یک دوره محلی محدود بگذرانید)

نتیجه تصویری برای دستیار دارو ساز

بخش دوم

پیدا کردن یک شغل

  1. برای کارهای مختلف در محل هایی که امکان پیدا کردن کار هست درخواست دهید. شما می توانید با متخصصان دارای مجوز در یک بیمارستان، داروخانه محلی، کلینیک سرپایی، بیمارستان خصوصی یا موسسه داروسازی کار کنید. همچنین کار در مکان های خرده فروشی، تجهیزات پزشکی یا در موسسه های دولتی را هم در ذهن داشته باشید.
  • اگر دوره کارشناسی یا کارآموزی را گذرانده اید، از استاد یا داروساز مشاور در مورد فرصت های شغلی سوال کنید. این افراد شاید بتوانند شما را به افرادی که استخدام می کنند راهنمایی کنند.
  • رفرنس های داروسازی را حتما کنترل کنید. وب سایت های بیمارستان یا انجمن داروسازان را برای اعلان های شغلی چک کنید.

 

  1. نیازهای محلی و تفاوت های پرداختی را بدانید. اگر الان به عنوان دستیار داروساز شروع می کنید، شاید ساده ترین راه گرفتن یک شغل در محل خرده فروشی، نظیر فروشگاه مواد دارویی باشد. این مکان ها اغلب پرداختی کمی دارند، اما زیاد به تجربه یا آموزش نیاز ندارند. برخی مکان ها نظیر بیمارستان ها ممکن است به سال ها تجربه نیاز داشته باشند. بهترین پرداختی ها مربوط به بخش هایی نظیر موسسات دولتی، آموزش و پرورش، و بخش پزشکی می باشد (نظیر بیمارستان ها یا مطب های پزشکان).
  • بیشتر دستیاران داروسازی در بخش های با پرداختی کم فعالیت می کنند. 75 درصد داروسازها در بخش خرده فروشی کار می کنند.
  • دانشکده ها و دانشگاه ها معمولا نیاز به سال ها تجربه نیز دارند و بیشترین حقوق ها را پیشنهاد می کنند.
  1. برای مصاحبه شغلی آمادگی داشته باشید. خلاصه ای از تجربیات خود در مورد ارباب رجوع را تهیه کنید. شما همچنین بایستی هر تجربه کاری که دارید را به خوبی نشان دهید بطوری که این تجربه کاری کارایی و دقت شما را نشان دهد. زمانی که برای یک شغل درخواست دادید و برای مصاحبه پذیرفته شدید، بر قابل اطمینان بودن و مهارت های ارتباطی عالی خود تاکید کنید.
  • از آنجا که کار عمده یک دستیار داروساز رو در رو شدن با مشتریان هست، این کار باعث رشد و توسعه تجربه خدمت رسانی به مشتری در شما می شود. به مصاحبه کننده نشان دهید که می توانید به تلفن پاسخ بدهید، با دردسرهای مربوط به مشتری روبرو شوید و به شکل موثری با دکتر داروساز ارتباط برقرار کنید.
  1. به فکر پیشرفت حرفه خود باشید. اگر تصمیم دارید که از دستیاری داروسازی حرکتی رو به پیشرفت داشته باشید، از گزینه های پیش روی خود اطلاع داشته باشید. یک دستیار داروساز بودن روشی بسیار خوب برای ورود به یک داروخانه محسوب می شود. شما همچنین می توانید در جهت تبدیل شدن به یک متخصص داروساز دارای مجوز اقدام کنید در حالی که هنوز به عنوان یک دستیار داروساز مشغول به فعالیت هستید.

نتیجه تصویری برای دستیار دارو ساز

  • اگر فکر می کنید می خواهید یک دکتر داروساز شوید، فعالیت به عنوان یک دستیار داروساز به شما این امکان را می دهد که یک داروساز را در محل کار ببینید و کارهایی که انجام می دهد را زیر نظر داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید که آیا در نهایت مایل به تبدیل شدن به یک داروساز از طریق تحصیل هستید یا نه.

نکات مهم

  • به اعلان های شغلی توجه کنید و با متخصصین داروسازی در منطقه خودتان صحبت کنید تا بدانید که چه نوع اطلاعات مناسایی در داوطبین مدنظر آن ها است.
  • برای ساعات کاری نامنظم و سرپا ماندن برای ساعت های طولانی در داروخانه آمادگی داشته باشید. چراکه بیشتر داروخانه ها تا اواخر عصر و در تعطیلات آخر هفته باز هستند و دستیاران رده پایین اغلب شیفت های ناخواسته و غیرقابل پیش بینی را کار می کنند.

تهیه و ترجمه اختصاصی /baelm.net