چطور می توانید مشخص کنید که برای فعالیت ورزشی وضعیت چندان مساعدی ندارید؟

تمرین منظم و ملایم مطمئنا به تقویت سیستم ایمنی در جهت هرچه بهتر شدن وضعیت بهداشت عمومی، کمک می کند، اما وقتی شما وضعیت جسمی مساعدی ندارید، فعالیت ورزشی در چنین حالتی می تواند بیماری شما را تشدید کند. شناسایی زمانی که شما وضعیت جسمی نامساعدی برای انجام فعالیت ورزشی دارید، و ایجاد تعادل مناسب در تمرین ها می تواند شما را در بازگشت به وضعیت سلامتیتان یاری رساند.

نتیجه تصویری برای ورزش

بخش 1

آگاهی از زمانی که از تمرین کردن اجتناب کنید

1. اگر تب دارید تمرین را فراموش کنید. علائم فیزیکی تب شامل تب و لرز، درد بدن، خستگی یا ضعف، اشتهای کم، احساس گرما در سطح پوست در زمان لمس دست می شود. درجه حرارت بدنتان را در خانه اندازه بگیرید. اگر دمای بدنتان از 100 درجه فارنهایت (37.8 درجه سانتی گراد) بالاست یا هر علامتی از تب بالا را دارید، از تمرین اجتناب کنید.
تب راهکار دفاعی بدن شما در برابر عفونت بوده و می خواهد به شما بگوید که به استراحت نیاز دارید. از نقطه نظر تخصصی تب به هر درجه حرارتی بالاتر از 98.6 درجه فارنهایت (37 درجه سانتی گراد) در بدن گفته می شود، گرچه مقداری تفاوت در درجه حرارت پایه ای بدن هر فرد وجود دارد، با این حال این موضوع برای تحت مراقبت قرار دادن فرد با استفاده از علائم موجود سودمند و موثر است.

تب بالا درجه حرارت های بالای 103 درجه فارنهایت (39.4 درجه سانتی گراد) را شامل می شود که می تواند عامل نگران کننده ای باشد. در این حالت به دکتر مراجعه کنید.
2. اگر سرفه شدید یا گرفتگی قفسه سینه دارید از تمرین اجتناب کنید. یک قاعده کلی و عمومی تجربی بنام Neck Rule وجود دارد- اگر بیماریتان در بالای گردن است، کمی تمرین مشکلی ندارد، اما اگر زیر گردن احساس بیماری می کنید، از تمرین اجتناب کنید.
عفونت دستگاه تنفس فوقانی یا URI، اغلب همان چیزی است که ما با عنوان سرماخوردگی معمولی می شناسیم، هر چند که علل بسیاری می تواند داشته باشد. علائم شامل عطسه، گرفتگی یا آب ریزش بینی و گلو درد ملایم می شود. مگر اینکه تب هم داشته باشید، که در این حالت تمرین سبک تا ملایم را می توان انجام داد.
اگر پایین گردن احساس بیماری می کنید، سرماخوردگی قفسه سینه نامیده می شود که با سرماخوردگی معمولی تفاوت دارد و شما ممکن است سرفه شدید و خشک همراه با فشردگی قفسه سینه یا تنگی نفس را داشته باشید. این نوع سرماخوردگی معمولا با تب همراه است. این بیماری ها جزو بیماری های جدی بوده و به استراحت و گاه به معالجه توسط پزشک نیاز دارند تا بهبود یابند.
3. اگر مشکلات گوارشی دارید آن روز را استراحت کنید. در صورتی که احساس گرفتگی عضلات در ناحیه شکم و علائم تهوع، استفراغ یا اسهال دارید، تمرین را فراموش کنید. برای جلوگیری از کمبود آب بدن مایعات زیادی بنوشید.

بخش 2

تمرین ورزشی مناسب در زمان بیماری

نتیجه تصویری برای ورزش
1. تمرین های ورزشی آسان انجام دهید. جایگزین های تمرینی یوگا، چی گنگ، تایچی، پیاده روی یا رقص را در نظر داشته باشید.

از فعالیت های شدید همچون تمرین با وزنه های سنگین یا تمرین استقامتی، مسابقات دو سرعت، ورزش های تیمی یا تمرین در درجه حرارت های بالا اجتناب کنید.
تنها 20 دقیقه پیاده روی یا دویدن آهسته و سبک فواید این ورزش ها را به بدن شما انتقال می دهد و می تواند به تمیز کردن سینوس های شما کمک کرده و از فشار سینوسی بکاهد.

هورمون استرس کورتیزول سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند، و فعالیت های آرام همچون یوگا، ورزش های رزمی ملایم و رقص به مربیان استرس در جهت تقویت ایمنی کمک شایانی می کند.

در زمان خستگی استقامت و تحمل شما کاهش می یابد، بنابراین با وزنه زدن یا انجام تمرینات با فشار بالا به راحتی خسته و خسته تر می شوید. این ها عواملی بر افزایش خطر آسیب دیدگی بوده و استفاده بالای انرژی بدن شما نیاز به ریکاوری دارد.

2. رساندن آب به بدن. حتی اگر سرماخوردگی خفیفی دارید، حتما قبل و بعد از تمرین از مایعات زیاد استفاده کنید. فعالیت ورزشی در زمان کم آبی در بدن باعث سرگیجه، اختلالات تعادلی خفیف ، ضربان قلب بالا و حتی از حال رفتن می شود. اگر احساس خشکی در لب ها، زبان یا پوست دارید، ادرارتان تیره تر از حد معمول هست یا اگر ضربان قلبتان سریع می زند، احتمالا با کمبود آب در بدن مواجهید.

3. از عوارض جانبی داروهایتان اطلاع داشته باشید. بسیاری از داروهای سرماخوردگی و سرفه در شما احساس خواب آلودگی و سرگیجه ایجاد می کنند که خوردن آن ها ممکن است در زمان استفاده از وسایل تمرینی، وزنه ها یا دویدن خطرناک و نادرست باشد.
4. اگر بیماریتان مسری است به دیگران نزدیک نشوید. اگر سرفه و عطسه می کنید یا هر نوع بیماری مسری مثل آبله مرغان دارید از منزل خارج نشده و به سالن ورزشی وارد نشوید. میکروب ها به راحتی در سطح وسایل ورزشی و اتاق های بسته پخش می شوند.
در کل شما در 5 تا 7 روز اول بیماری می توانید عامل انتشار بیماری باشید.
5. تا بهبودی کامل صبر کنید. زمانی که احساس برگشت به وضعیت اولتان را دارید، 24 تا 48 ساعت بعد را مراقب باشید. می توانید فعالیت ورزشی انجام دهید اما به راحتی امکان برگشت وضعیت قبلی وجود دارد.
50 تا 75 درصد کارهای روزمره، از قبیل دویدن 15 دقیقه ای، اگر در حالت معمول 30 دقیقه برنامه دویدن دارید، را شروع کرده و به تدریج در طول یک هفته به وضع طبیعی برگردید.
از مصرف الکل خودداری کنید چراکه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می شود.

 

مطلب اختصاصی /baelm.net