برای فعال شدن این قابلیت، باید اول اپلیکیشن رو آپدیت کنین، بعد یه نفر که قبلا این امکان براش فعال شده باهاتون تماس بگیره یا میس کال بندازه!

?این قابلیت برای نسخه های اندروید و iOS فعال بوده و برای کاربران ویندوزی (دسکتاپ و ویندوزفون) هنوز فعال نشده.

?بعد از فعال شدن ابزار تماس تلفنی تلگرام در اندروید منوی Calls خواهید داشت و در نسخه iOS میتونید از طریق Settings تب Calls رو فعال کنید.

?کیفیت تماس صوتی، و در نتیجه حجم مصرفی در هر دقیقه  متفاوته. اگر احساس می‌کنید مصرف دیتای تماس‌ها زیاده و حجم اینترنتتون میره، می‌تونید به تنظیمات تلگرام  برید، بخش Data and Storage⬅️Settings، گزینه‌ی Use Less Data رو فعال کنید تا با کاهش نامحسوس کیفیت “صدای شما” در تماس، حجم مصرفیتون کم شه.

 

آموزش کامل نحوه استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام

تماس صوتی در تلگرام, آموزش فعال کردن تماس تلگرام, فعال کردن گفتگوی تلفنی تلگرام, تنظیم گفتگوی صوتی در تلگرام , تنظیمات تماس صوتی در تلگرام, چگونه گفتگوی صوتی تلگرام فعال میشه, نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

سرانجام انتظار به پایان رسیده و از امروز قابلیت تماس های صوتی فعال شده است. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این قابلیت جدید و فوق العاده ی مسنجر تلگرام آشنا کنیم.

رابط کاربری تماس صوتی (Voice Call) به چشم کاربران آشنا می آید و استفاده از آن نیز راحت است.

با این حال مثل همیشه تلگرام باز از خلاقیت ها و ابداع های خود دست بر نداشته است و امکانات منحصر به فردی را برای این قابلیت در نظر گرفته است.

 این قابلیت ساعتی پیش برای کاربران ایرانی نیز امکان‌پذیر شد. از این پس کاربران ایرانی تلگرام می‌توانند از این امکان برخوردار شوند.

برای این کار لازم است اپلیکیشن تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. پس از این کار در گوشه سمت راست صفحه شخصی (PV) که قصد مکالمه با او را دارید، علامت تماس صوتی را خواهید دید و با کلیک روی آن می‌توانید با شخص مورد نظرتان تماس صوتی برقرار کنید. البته به شرطی که طرف مقابل شما نیز آنلاین باشد و تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشد.

امنیت تماس

 

تماس های تلگرام بر روی سرویس تست لحظه ای (time-tested) و رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) که در گذشته نیز برای چت های امن استفاده می شدند، ساخته شده است.

کلید موفقیتی که تلگرام در سال ۲۰۱۳ و جهت مقابله با حملات مرد میانی به کار گرفت، اما تماس ها نیاز به یک سیستم امنیتی آسان تر دارند.

اما اینبار تلگرام از یک مکانیزم امنیتی بسیار جالب کمک گرفته است.

جهت اینکه از امنیت صد در صدی تماس خود مطمئن شوید کافیست چهار اموجی نمایش داده روی گوشی را با چهار اموجی مخاطب موردنظر خود مقایسه کنید. دیگر خبری از کدهای طولانی و تصاویر گیج کننده نیست!

Why telegram show four emoji during voice call ?

تلگرام برای اطمینان از امن بودن تماس صوتی و هک نشدن آن به صورت همزمان ۴ اموجی یکسان را برای هر دو شخص در گوشه صفحه تماس نمایش میدهد

که یکسان بودن آنها بیانگر این است که شما در حالت امن ارتباط Peer to Peer همانند اپ سیگنال و .. در حال گفتگو هستید.

 

 

بسیار بسیار سریع

تا جای ممکن، تماس های شما بصورت اتصال همتا به همتا (peer-to-peer) برقرار می شوند که بهترین کدک صوتی جهت ذخیره ی ترافیک و در عین حال کیفیت شفاف کریستالی (crystal-clear) است.

اگر امکان برقراری اتصال همتا به همتا وجود نداشته باشد، تلگرام از نزدیک ترین سرور جهت اتصال شما به فردی که با آن تماس گرفته اید استفاده می کند که باز هم سریعترین راه ممکن است.

بر خلاف سایر اپلیکیشن ها، تلگرام زیرساخت های خود را در سراسر جهان توزیع کرده است که تاکنون نیز جهت رساندن سریعتر پیام ها نسبت به سایر پیام رسان ها به کار گرفته می شد. هم اکنون از این سرورها جهت تماس های تلگرامی نیز استفاده می شود.

قرار است تلگرام در ماه های آینده، شبکه ی تحویل محتوای خود را در زمین گسترش دهد و سرعت اتصالات در مناطق دور افتاده نیز به اندازه سرعت نور شوند!

قدرت گرفته از هوش مصنوعی

هربار که شما در تلگرام تماس صوتی برقرار می کنید، یک شبکه عصبی از شما و بازخورد دستگاه شما یاد می گیرد (طبیعتاً، این امکان به محتوای گفتگوی شما دسترسی ندارد، بلکه تنها از اطلاعات فنی مثل سرعت شبکه، زمان های پینگ، درصد بسته های از دست رفته و… استفاده می کند).

ماشین مذکور، هزاران پارامتر برگرفته از این ورودی ها را بهینه سازی کرده و باعث بهبود کیفیت تماس های آینده ی شما در داخل همان دستگاه و همان شبکه می شود.

در صورت وجود تغییری در اتصال، این پارامترها همچنین می توانند در طول گفتگو نیز تنظیم شوند.

بنابراین تلگرام بهترین کیفیت صدای ممکن را بر روی وای فای پایدار یا حتی اتصالات ناخوشایند، منطبق و فراهم می کند.

با توجه به آزمایش های تلگرام، تماس های این مسنجر از نظر مقایسه ی اتصالات، برتر از تمام رقبای خود می باشد.

اما کیفیت تماس های تلگرام، هرچقدر که شما و دیگران بیشتر از آن استفاده کنید، با بهره گیری از یادگیری ماشین داخلی بهتر خواهد شد.

آموزش کامل نحوه استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام

How to Use Telegram Secure Voice Calls

گفتیم که تلگرام به صورت ماهانه در حال اضافه و تست کردن قابلیت های جدید مثل مخفی کردن چت و… است. در آپدیت جدید تلگرام که برای اندروید و آی اوس منتشر شد ویژگی جدید تماس صوتی تلگرام نیز به آن اضافه گردید.تماس صوتی تلگرام به صورت رمز نگاری شده میباشد و فعلا به صورت محدود برای برخی از کشورها فعال شده است که البته بزودی این قابلیت دردسترس همگان قرار خواهد گرفت ، در ادامه به بررسی این قابلیت و نحوه انجام تنظیماتی مثل مسدود کردن تماس ها ، تعریف استثنا و.. می پردازیم.

 

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم ؟

How to enable Telegram voice calls ?

برای فعال کردن تماس صوتی تلگرام باید از آخرین نسخه اپ این برنامه برای سیستم عامل گوشی خود استفاده کنید ، فعلا این قابلیت در سیستم عامل های اندروید و آی او اس (آیفون) و برای کشورهای غرب اروپا و.. منتشر شده است و بزودی ایران نیز به این لیست اضافه خواهد شد ، پس در صورتی که این گزینه را در اپ خود مشاهده نکردید برای فعال شدن آن باید کمی منتظر بمانید.

گزینه تماس با فرد مورد نظر تلگرام کجاست ؟

Where is Telegram voice call button ?

تلگرام برای شلوغ نشدن محیط چت و دسترسی به گزینه تماس یک گزینه و بخش جداگانه برای آن در نظر گرفته است و تنها زمانی که شما بخواهید گزینه های تماس به صفحه اصلی برنامه اضافه خواهند شد. در صورتی که امکان تماس در کشور شما و فرد مورد نظر فعال باشد با وارد شدن به بخش مشخصات پروفایل شخص مقابل (info) آیکن گوشی را مشاهده میکنید که با تپ بر روی آن میتوانید شروع به برقراری تماس (Call) کنید.

گزینه تماس با فرد مورد نظر تلگرام کجاست ؟

پس از برقراری اولین تماس تلگرام آی او اس به شما پیشنهاد اضافه شدن یک بخش جدید و جداگانه برای تماس ها در صفحه اصلی را میدهد و همچنین با طی کردن مسیر Settings و وارود شدن به بخش جدید تماس های اخیر (Recent Calls) میتوانید به تب تماس ها (Calls) نیز دستری داشته باشید. در اپ اندروید نیز بخش call با کشیدن منو اصلی به سمت چپ در دسترس خواهد بود.

کنترل کامل

یکی از قابلیت هایی که باعث شده تلگرام تا این حد محبوب شود، جلوگیری از ناراحتی و اذیت شدن کاربران خود بوده است. در تلگرام، شما می توانید کنترل کنید که چه کسی قادر به تماس با شما باشد و چه کسی نباشد. شما حتی می توانید قابلیت تماس های صوتی را بصورت کلی خاموش کنید یا اینکه افراد مزاحم را بصورت جداگانه بلاک نمایید.

به طور پیش فرض، تماس های تلگرام کم حجم هستند و بصورت خودکار با سرعت و نوع اتصال شما منطبق می شوند، بنابراین کمترین میزان ممکن از حجم دیتای اینترنت شما مصرف خواهد شد. با این حال، اگر قصد دارید تا در مصرف دیتا صرفه جویی کنید می توانید در قسمت Data and Storage موجود در تنظیمات، گزینه ی Use Less Data را فعال کنید. با این کار، از کیفیت صدای تماس های شما تا ۲۵ یا ۳۰ درصد کاسته خواهد شد.

چگونه قابلیت دریافت تماس تلگرام را برای همه ، یک شخص یا گروهی فعال و غیر فعال کنیم ؟

How to Enable or Block telegram Voice Call for someone or groups

حفظ حریم شخصی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی یکی از معضلات همیشگی است و شما در تگلرام همانند تنظیمات چت ، ورود به گروه ها و.. میتوانیید امکان تماس گرفتن و دریافت تماس را برای عده ای مشخص مسدود (Block) یا فعال کنید.

برای انجام اینکار ابتدا مسیر Setting > Privacy and security را طی و سپس گزینه Voice Calls را انتخاب نمایید.

در بخش Who can call me میتوانید همانند نمایش وضعیت آنلاین بودن تعیین کنید چه اشخاصی میتوانند با شما تماس برقرار کنند. این بخش شامل گزینه های Everybody (همه) ، My Contacts (تنها افرادی که در لیست دوستان تگلرام شما هستند ) و Nobody (هیچکس) میباشد.

چگونه قابلیت دریافت تماس تلگرام را برای همه ، یک شخص یا گروهی فعال و غیر فعال کنیم ؟

در بخش پایین این قسمت برای بلاک یا مسدود کردن قابلیت شماره گیری و تماس با شما در تلگرام برای یک یا چند فرد تنها کافیست بر روی گزینه Never Allow تپ کنید و شخص مورد نظر را انتخاب نمایید. این فرد در بلاک لیست تماس تلگرام شما قرار خواهد گرفت.

در صورتی که Nobody، My Contacts یا Never Allow را انتخاب کرده باشید از طریق گزینه Always Allow میتوانید به یک شخص یا اشخاصی برای همیشه بدون توجه به فعال یا غیر فعال بودن قابلیت تماس اجازه برقراری ارتباط و گرفتن شماره شما در تلگرام را بدهید.

نحوه خاموش کردن قابلیت تماس صوتی تلگرام

How to turn off telegram voice calls ?

در صورتی که تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارید و میخواهد بدانید چگونه باید قابلیت تماس صوتی تگلرام خاموش یا غیر فعال کنید ؟ پاسخ ساده است! مسیر Setting > Privacy and security >Voice Call را طی و بخش Who can call me را روی Nobody تنظیم کنید. با انجام اینکار دیگر هیچکس قادر نیست در تلگرام با شما تماس صوتی برقرار کند.

در پایان اگر تمایل به استفاده ار تلگرام برای دریافت و برقرای تماس های صوتی نداید ما قبلا در انزل وب بهترین برنامه های رایگان تماس صوتی و تصویری را معرفی کردیم که میتوانید از آنها به عنوان گزینه جایگزین استفاده استفاده کنید ، همچنین پیشنهاد میکنیم مطالب و آموزش های قبلی ما در زمینه تلگرام را حتما مطالعه کنید.

بدون کالری های اضافه

همانطور که میدانید تلگرام قدرتمندترین پلتفرم پیام رسانی موجود است، اما همچنین به عنوان آسانی برای استفاده نیز شهرت دارد. تلگرام در این آپدیت نیز سعی داشته، راحتی کار با اپلیکیشن خود را حفظ کند و از اضافه کردن تب های اضافه و دکمه های زائد جلوگیری نماید.

وقتیکه شما شروع به کار با تماس های تلگرامی می کنید، نسخه ی آی او اس آن به شما پیشنهاد می دهد که یک تب اختصاصی برای تماس ها را به صفحه اصلی اپلیکیشن اضافه کنید. همچنین می توانید تب تماس ها (Calls) را بلافاصله در داخل بخش Recent Calls در تنظیمات فعال کنید. در اندروید نیز تب تماس با کشیدن منوی اصلی موجود در سمت چپ صفحه، در دسترس قرار می گیرد.

حتی اگر تاکنون تب Calls را باز نکرده باشید، باز هم برقرای یک تماس بسیار کار راحتی خواهد بود. بلافاصله بعد از اینکه این قابلیت در کشور شما ارائه شد، یک آیکون تلفن در صفحه ی پروفایل هر شخصی ظاهر می شود. در اندروید همچنین می توانید از طریق منوی ‘…’ موجود در صفحه ی چت، با مخاطب مربوطه تماس بگیرید.

منابع :

http://roojan.ir

http://anzalweb.ir

تماس صوتی در تلگرام, آموزش فعال کردن تماس تلگرام, فعال کردن گفتگوی تلفنی تلگرام, تنظیم گفتگوی صوتی در تلگرام , تنظیمات تماس صوتی در تلگرام, چگونه گفتگوی صوتی تلگرام فعال میشه, نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام