لیستی از صبحانه های مفید برای بچه ها
1. ماست تزئین شده

این یک روش سریع برای شیرین کردن ماست ساده است. بچه بدون آنکه در شکر زیاده روی کند، مزایای غذایی ماست را دریافت می کند.

مواد لازم برای ماست تزئین شده عبارتند از:
200 گرم ماست ساده
1 قاشق غذاخوری مربا (مربای محبوب فرزندتان باشد بهتر است)
1 قاشق چایخوری عسل
2 قاشق غذاخوری بادام بو داده و ریز شده
همه مواد فوق را در ظرف ماست با هم مخلوط کنید. قاشق روی آن بگذارید و به فرزندتان بدهید.

نکته: هر مربا یا مغزی که فرزندتان دوست دارد می توانید اضافه کنید. مربای توت فرنگی را می توانید با پسته ترکیب کنید که رنگ زیبایی داشته باشد.

 
ماست

 

 2. کسادیا (خوراک مکزیکی)

این خوراک به خاطر افزودن سیب، رنگ تازه و زیبایی دارد. کسادیا در عرض 5 دقیقه آماده می شود و برای غذای حاضری و توراهی بسیار مناسب است.

مواد لازم:
2 تورتیا (یا نان لواش)
نصف فنجان پنیر چدار رنده شده
چند برش نازک سیب

لایه یکنواختی از پنیر را روی تورتیا بمالید. برش های سیب را روی پنیر بگذارید و دوباره تورتیای دیگری روی آن بگذارید. سی ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا پنیر آن آب شود. برای آنکه تردتر شود، از ماهیتابه استفاده کنید و یک تا دو دقیقه هر دو طرف آن را طلایی کنید تا پنیر آن آب شود. سپس آن را به 6 تا 8 تکه ببرید.

 

کسادیا
  3. پیتزا مارگاریتا صبحانه
با این پیتزای سالم، می توانید بگذارید که بچه ها برای صبحانه پیتزا بخورند. گوجه فرنگی و پنیر خامه ای و چند شاخه ریحان تازه در وعده صبحانه بسیار خوشمزه به نظر می رسد.

مواد لازم:

1 مافین گندم کامل
1 برش بزرگ از گوجه فرنگی
ربع فنجان موزارلای ریز ریز شده
تخم مرغ پخته (اختیاری)
1 قاشق غذاخوری ریحان تازه، ریز ریز شده

فر را روشن کنید.روی یک نیمه مافین، برش گوجه و موزارلای ریز ریز شده بگذارید. و آن را روی کاغذ شیرینی بگذارید و به همراه نیمه دیگر مافین، آن را در فر بگذارید تا بپزد و پنیر آن آب شود. آنها را از فر درآورید و تخم مرغ پخته و ریحان را روی آن بگذارید. سپس نیمه دیگر را روی کل آنها قرار دهید.

 
مارگاریتا

 

  4. کرپ آماده

با آنکه شاید به نظر برسد کرپ صبحانه حاضری نیست، ولی با کمی برنامه ریزی می توانید هر روز هفته از کرپ های خانگی لذت ببرید. فقط باید تعداد زیادی کرپ آماده کنید و آنها را در جایخی یخچال خود بگذارید و در طول هفته هر روز یکی درآورده و گرم کنید.
مواد لازم برای 15 کرپ:
2 تخم مرغ بزرگ
سه چهارم فنجان شیر
نصف فنجان آب
1 فنجان آرد
1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
3 قاشق غذاخوری کره آب شده
ربع قاشق چایخوری نمک
کره اضافه برای چرب کردن ماهیتابه

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکنواخت شوند (بهتر است از همزن استفاده کنید). بگذارید این خمیر حداقل یک ساعت در یخچال بماند. (این کار موجب می شود که حباب های آن خارج شوند و خمیر شما بهتر و نرمتر شود). می توانید از 48 ساعت قبل خمیر آن را آماده کنید.

یک ماهیتابه متوسط را روی درجه متوسط تا بالا گرم کنید. روی آن کره بریزید و کمی کمتر از ربع فنجان از خمیر در وسط ماهیتابه بریزید و آن را صاف کنید (باید لایه نازک و یکنواختی از خمیر درست کنید). مقدار خمیر را طبق اندازه ماهیتابه تنظیم کنید. 45 ثانیه آن را حرارت دهید و سپس برگردانید. 20 ثانیه دیگر حرارت دهید و در نهایت کرپ را از روی شعله بردارید.

کرپ های باقیمانده را در کیسه پلاستیکی زیپ دار بگذارید و در یخچال نگه داری کنید. فراموش نکنید که بین کرپ ها کاغذ روغنی بگذارید تا بهم نچسبند. اگر خوب کیسه را هواگیری کنید، کرپ ها تا یک ماه در یخچال می مانند. از فرزندان برای پر کردن کرپ ها با گوشت و پنیر، میوه تازه و پنیر خامه ای، خامه شکلاتی و موز یا کره بادام زمینی و مربا کمک بگیرید.
می توانید مثل بوریتو کرپ ها را بپیچید یا به صورت مربعی درآورید.

 
کرپ

 

 
 5. اسموتی میوه یخ زده
این مخلوط های خامه و میوه در روزهای گرم بسیار گوارا هستند. می توانید آنها را ظرف چند دقیقه آماده کنید و مواد لازم آن، از میوه های در دسترس شما تشکیل شده اند.

مواد لازم:
2 فنجان میوه یخ زده (توت فرنگی یا …)
2 قاشق غذاخوری عصاره آب پرتقال (یا نصف فنجان آب پرتقال)
نصف فنجان آب
نصف فنجان ماست
1 موز یخ زده
1 قاشق غذاخوری عسل

همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملاً نرم و یکنواخت شوند.

 

اسموتی

 

 

 

کاربر عزیز اگر آموزش ، مطلب ، داستان ، نوشته طنز ، خبر و… دارید که تمایل دارید در سایت منتشر شود از طریق بخش ارسال مطلب میتوانید با ما همکاری کنید