آشنایی با جاذبه های گردشگری آنتالیا + تصاویر سواحل زیبای آنتالیا

فرقی نمی کند طرفدار تفریح های دریایی باشید یا سیاحت های تاریخی؛ عاشق خرید کردن هستید و یا رستوران گردی حرفه ‌ای. به هرحال مطمئن باشید از این شهر ناراضی بیرون نخواهید رفت. تور آنتالیا همه‌ گزینه ها را برای یک سفر خاطره ‌انگیز در خود جا داده است.
آنتالیا بزرگ ترین شهر در ساحل مدیترانه ای ترکیه است که یکی از فعال ترین سواحل این کشور نیز به شمار می رود. شهری در قلب زیباترین کرانه‌ های مدیترانه، با کوه های سرسبز و آثار تاریخی فراوان که شاید بتوان از آن بعنوان پایتخت گردشگری ترکیه نیز نام برد. هرچند که سواحل زیبا و تفریحات دریایی آنتالیا از مهم ترین جاذبه های این شهر است اما این همه‌ آنتالیا نیست.

سفر به آنتالیا,تور آنتالیا,تور گردشگری آنتالیا

قبل از اینکه به گشت و گذار در آنتالیا بپردازیم باید بگویم که بهترین زمان برای تور آنتالیا فصل بهار است. زمانی که هوا خیلی گرم نیست و بارش شدید باران نیز مانع گشت و گذارتان در شهر نمی شود. گفته می شود سرمایه‌ گذاری های گردشگری از سال 1970 در این منطقه آغاز شد و سرنوشت آنتالیا را تغییر داد. طوری که فقط در سال 2014 بیش از 12 میلیون نفر از سواحل آنتالیا دیدن کردند. معمولاً هر گردشگری که به آنتالیا وارد می شود مستقیم از فرودگاه به یکی از هتل ها یا ریزورت های ساحلی می رود و در طول سفر خود همان جا می ماند. در سواحل آنتالیا و هتل های ساحلی انواع سرگرمی ها برای مهمانان این شهر زیبا فراهم شده است. می توانید در آب های دریای مدیترانه آبتنی و غواصی کنید و یا روی شن های گرم ساحل آفتاب بگیرید؛ جت اسکی سوار شوید، قایق سواری کنید، به پارک آبی بروید، رستوران گردی کنید، به خرید بروید و یا هر تفریح دیگری که فکرش را بکنید. سواحل آنتالیا چیزی کم ندارد.

 

تور لحظه آخری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا,تفریحات دریایی آنتالیا

اما در این متن می خواهم شما را به قلب قدیمی آنتالیا ببرم. جایی که حتی قدم زدن در کوچه های پیچ در پیچش شما را به سفری ذهنی به چند صد سال پیش می برد زمانی که امپراتوری روم بر آنتالیا حکومت می کرد. محله‌ کاله ایچی بهترین انتخاب است.

محله‌ کاله ایچی آنتالیا
کاله ایچی با کوچه های باریک پیچ در پیچ سال هاست که در آغوش قدیمی شهر جا خوش کرده است. محله ای زیبا در میانه دیوارهای قدیمی؛ دیوارهایی که از آرامش محله در مقابل سرو صداهای یک شهر بزرگ محافظت می کند. یادتان باشد حتما کفش مناسب پیاده روی با خود بیاورید. راه رفتن روی تپه ها و سنگفرش های ناهموار می تواند خسته کننده باشد.
بخش شمالی محله‌ کاله ایچی دقیقاً همان جایی است که باید بروید. محله ای رنگارنگ با فروشگاه ها و رستوران هایی که در پیچ و خم خیابان های باریک صف بسته اند. بخش قلیچ ارسلان اما هم ساکت تر است و هم جذاب تر. اگرچه این محله دروازه های زیادی برای ورود و خروج دارد اما بهترین آن ها دروازه‌ آدریانوس است که امپراتوری روم در زمان حکومتش آن را بعنوان دروازه‌ اصلی شهر ساخت. از دروازه‌ آدریانوس مستقیم وارد بخش قلیچ ارسلان می شوید.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا,سواحل آنتالیا

بنای زیبای دیگری که باید بببینید یکی از یادگارهای عصر عثمانی است. برج ساعت آنتالیا. برجی که در قرن 18 در نزدیکی مسجد مرادپاشا ساخته شد و حالا بیشتر از آن که زمان را نشان بدهد تاریخ را به نمایش گذاشته است.

بازدید از لنگرگاه مستحکم یات لیمانی بندری زیبا که با دیوارهای رومی احاطه شده هم خالی از لطف نیست. اگر به این بندرگاه رفتید می توانید مسجد تاریخی و زیبای اسکله را هم ببینید. جاذبه‌ دیگری که در انتظار شماست کسیک مناره یا مناره‌ شکسته است. در زمان امپراتوری رومی ها این بنا معبدی بوده است که بعدها به کلیسا و درنهایت پس از ورود اسلام به این منطقه به مسجد تبدیل شده است. شاید هیچ بنای دیگری نباشد که به این خوبی آنچه در طول تاریخ از سر آنتالیا گذشته را نشان دهد. حالا وقت آن رسیده است که گشت و گذار در آنتالیای کهنه را با استراحت در کنار برج قدیمی ایدیرلیک به پایان برسانیم. برجی که سال هاست چشم انداز زیبای بندر را به تماشا نشسته است. محمدامین یورداکول، شاعر ترک، آنتالیا را دختری زیبا توصیف کرده که تصویر زیبای خود را در آینه شفاف مدیترانه تماشا می کند.

عکسهایی از سواحل زیبای آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا,آنتالیا,عکس سواحل آنتالیا