برخی از نوشیدنی ها و دمنوش های نشاط آور و انرژی زا

دمنوش های انرژی زا,چای انرژی زا

دمنوش انرژی زا, طرز تهیه دمنوش انرژی زا, خاصیت دمنوش انرژی زا, دمنوش گیاهی انرژی زا,

******

بد نیست چند نوشیدنی گرم کننده و نیروبخش را به شما معرفی کنیم. نوشیدن این دمنوش ها بی تردید روزهای لذت بخشی را برای شما رقم می زنند.
دمنوش سیب
یکی از ذخایر خوب برای دمنوش های زمستانی پوست میوه ها است. پوست سیب و دارچین و زنجبیل دمنوش مناسبی است که اگر آن را مثل چای دم کنید و مدت نیم ساعت بگذارید دم بکشد، دمنوشی مناسب و انرژی بخش و سرشار از ویتامین برای زمستان خواهید داشت.
دمنوش مرکبات
نسبت مساوی از پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن خشک را در یک قوری آب جوش 10 دقیقه دم کنید و در آخر کمی آب لیمو در آن بچکانید.

از خواص این دمنوش می توان به خاصیت ضدسرماخوردگی، کم کردن فشار و غلظت خون، کمک به عملکرد مطلوب کبد، انرژی زایی و برطرف کنندگی خستگی اشاره کرد ضمن این که دمنوش میوه ای در مقایسه با دمنوش گیاهی ویتامین بیشتری دارد، غنی از آنتی اکسیدان است و به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می کند و مقوی اعصاب است.

دمنوش های انرژی زا,چای انرژی زا

دمنوش های گیاهی انرژی زا, دمنوش نشاط آور, دمنوش های نشاط آور,

************

 چای دارچین
این نوشیدنی را می توانید با سه قطعه دارچین چوبی در یک قوری به مدت طولانی دم کنید. می توانید نیم ساعت یا 45 دقیقه منتظر باشید و سپس به این نوشیدنی بسیار گرم و نیروبخش و ضد سرماخوردگی که کمی هم طعم تندی دارد، مقداری لیموی تازه اضافه کنید و با اندکی عسل آن را بنوشید.
چون این ادویه چاشنی غذاهای خانگی است، در دسترس ترین دمنوش محسوب می شود. دارچین، درد کمر، پا و مفاصل را کاهش می دهد و از دلهره و بوی بد دهان می کاهد و موجب افزایش فشارخون شده و رفع کننده سردمزاجی است. این دمنوش محرک اعصاب است و به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد، قوای جسمانی را افزایش می دهد. البته انواع دمنوش زیره سیاه، گزنه، سنبل الطیب، نعنا، زنجبیل و هل نیز این خواص را دارند.

دمنوش,دمنوش انرژی زا،دمنوش گیاهی انرژی زا

دمنوش گیاهی نشاط آور, دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی,

*********

دمنوش برگ و میوه به
می توان گفت دمنوش برگ و میوه ی به خوشرنگ تر و دلچسب تر از چای و نسبت به سایر دمنوش ها معطرتر و بهترین نوع آن است. این دمنوش، سرفه خشک را درمان می کند، آرامبخش، باعث تقویت قوای مغزی و نیز مقوی قلب و کاهش دهنده استرس و نشاط آور است. از خواص دیگر آن تقویت قلب، کبد، معده، اعصاب، رفع کننده بوی بد دهان، ضدسرماخوردگی و التیام دهنده سردردهای مزمن است و به هضم غذا کمک می کند.

دمنوش,دمنوش انرژی زا،دمنوش گیاهی انرژی زا

دمنوش گل گاوزبان
تجویز دمنوشی سنتی مانند گل گاوزبان می تواند مرهمی قوی برای سرفه های فصل سرما باشد. این دمنوش، آرامبخش و نشاط آور است، رنگ رخساره را باز می کند، تنگی نفس، گلودرد، دلهره و وحشت را از بین می برد و از غم و غصه می کاهد.

 

مصرف گل گاوزبان با عسل برای رفع تنگی نفس تجویز می شود و چون گفته شده حاوی منیزیم است از سرطان پیشگیری می کند. از دیگر خواص گل گاوزبان، تقویت قلب و اعصاب و جلوگیری از تپش قلب است. همچنین تقویت کننده کلیه و پیشگیری کننده از ورم و عفونت است و به دفع سنگ کلیه کمک می کند. مصرف این دمنوش برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.
دمنوش مخلوط انرژی زا

این دمنوش می تواند حاوی گشنیز، هل، دارچین، زنجبیل، میخک و جینسینگ باشد. جنسینگ نیروزا و مقوی است و به عنوان گیاه جوانی در جهان شهرت دارد و در بهبود حافظه و نشاط و تقویت قوای ذهنی و جسمی مؤثر است. میخک مقوی مغز است و از سرطان جلوگیری می کند. زنجبیل نیروبخش و مقوی معده و هل، معطر و مقوی بدن و دارچین نیز شادی آور است.

منابع:
جام جم آنلاین
چاردیواری