سال‌هاست شلوارهای جین میان همه افراد جامعه و به خصوص جوان ها طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از این شلوارها استفاده کنند. پس به طور معمول در بسیاری از خانه‌ها این نوع لباس دیده می‌شود و وجود دارد.
کاردستی با شلوار جین
در مورد لباس‌های من و شما یک نکته مشترک هم وجود دارد و آن این‌که طبیعتا پس از گذشت مدتی از عمر هر لباسی یا دیگر قابل استفاده نیست یا ما رغبتی به پوشیدن آنها نداریم و معمولا در چنین اوقاتی لباس‌ها یا دور انداخته می‌شود یا بدون استفاده باقی می‌ماند، اما شلوارهای جین در این مورد هم تفاوتی اساسی با دیگر لباس‌ها دارد. استفاده مجدد از این نوع شلوارها هم امکانپذیر است و هم می‌تواند کاری خلاقانه و البته دلنشین باشد. با این کار، شلوار قدیمی تبدیل به وسیله‌ای جدید و البته کاربردی می‌شود که موارد استفاده متعددی هم دارد.

 

کارایی شلوار جین کهنه,نحوه استفاده از شلوار لی کهنه

شلوار جین کهنه, استفاده از شلوار جین کهنه, کاردستی با شلوار جین کهنه, بازیافت شلوار جین کهنه

************

اولین و شاید ساده‌ترین استفاده‌ای که می‌توانید از شلوارهای جین سابق‌تان ببرید، تبدیل آنها به یک جاجورابی زیباست. برای این کار یکی از طرفین شلوار را که از نظر ظاهر مناسب‌تر است، انتخاب کنید. اگر رویه انتخاب شده قسمت جلویی شلوار باشد جیب آن اولین جیب جاجورابی حساب می‌شود و برای بقیه جیب‌ها می‌توانید از جیب‌های پشت شلوار استفاده کنید. همچنین اگر به تعداد بیشتری جیب احتیاج دارید، براحتی می‌توانید از بقیه پارچه شلوار، جیب‌هایی با اندازه‌های مختلف ببرید و روی شلوار سابق و جاجورابی امروز بدوزید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید برای این جیب‌ها دکمه هم بدوزید. برای وصل کردن جاجورابی یا آویزان کردنش از میله یا روی در کمد هم می‌توانید از چوب‌ لباسی‌های مخصوص لباس کودک استفاده کنید؛ برای این کار کافی است قسمت بالایی جاجورابی را دور میله چوب لباسی بدوزید. همچنین می‌توانید یک نوار باریک از پارچه همان شلوار قدیمی تهیه کنید و به وسیله آن، جاجورابی را به جا لباسی وصل کرده یا آن را از یک میخ یا یک گیره ساده آویزان کنید.

 

کاربرد شلوار جین,بازیافتی های شلوار کهنه

, استفاده بهینه از شلوار جین کهنه, خلاقیت با شلوار جین کهنه,

************

یک ایده خلاقانه دیگر که حتما کمتر نظیر آن را دیده‌اید استفاده از شلوارهای جین قدیمی برای تهیه زیربشقابی است. برای این کار بهتر است شلوار را به گونه‌ای قرار دهید که یک جیب آن سمت راست قرار بگیرد و سپس اندازه لازم برای زیر بشقابی را به کمک خودکار روی آن مشخص کنید و برش بزنید. سپس نوبت به آن می‌رسد که دور تا دور کار را بدوزید تا پارچه جین ریش‌ریش نشود. پس از آن برای این‌که زیربشقابی آماده شود بهتر است یک‌بار آن را اتو بزنید تا کار تمیزتر در بیاید. به همین راحتی زیربشقابی‌های شما آماده شده و برای تزیین میز غذاخوری می‌توانید از‌ آنها استفاده کنید. همچنین با توجه به ذوق و سلیقه خود می‌توانید قاشق و چنگال را  همراه دستمال سفره درون جیب زیر بشقابی قرار دهید تا اثر هنری خود را تکمیل و به یاد ماندنی تر کنید.

 

نحوه درست کردن جاجورابی با شلوار لی, درست کردن جلد دفتر با شلوار جین

دوخت کیف با شلوار جین کهنه, استفاده مجدد از شلوار جین کهنه, کیف با شلوار جین کهنه,

********

یکی دیگر از شیوه‌های استفاده از شلوارهای جین قدیمی این است که هم به کمک آنها به وسایل خود نظم دهید و هم آنها را همیشه در دسترس داشته باشید. برای این کار به یک تخته چوب احتیاج دارید. اندازه چوب نسبت به نظر و استفاده شما می‌تواند متفاوت باشد. نخستین قدم آن است که چوب را با یک روکش مناسب بپوشانید. به این منظور علاوه بر رنگ زدن، می‌توانید از پارچه‌هایی با طرح های مختلف هم استفاده کنید. فقط باید دقت به خرج دهید و پارچه را به طور کامل و صاف روی چوب بچسبانید. حالا جیب‌های پشت شلوار جین را جدا کنید و روی چوب روکش شده بچسبانید. باید حواستان  باشد که قسمت ورودی جیب‌ها به کار نچسبد. به همین راحتی وسیله دست‌ساز شما آماده است. می‌توانید آن را در نزدیکی میز تحریر کودکانتان قرار دهید یا در ارتفاع مناسبی روی دیوار نصب کنید تا بچه‌ها جای مناسبی برای مداد و خط کش های خود داشته باشند. از این وسیله برای لوازم خیاطی خانم‌ها و حتی وسایلی مانند آچار و ابزار مورد نیاز افراد خانه هم می‌توان استفاده کرد.

 

درست کردن جاجورابی های مدرن با شلوار جین,جلد کردن دفتر با شلوار لی

یک ایده دیگر هم به شما معرفی می‌کنیم که البته بیشتر مورد نظر و پسند دانش آموزان و دانشجویان عزیز است. شما می‌توانید یک دفتر مناسب تهیه کنید و یک جیب شلوار جین کهنه‌تان را جدا کرده و روی جلد دفتر بچسبانید؛ با این کار جای مناسبی برای یادداشت‌ها و خودکارهای مورد نیاز درست کرده‌اید که همیشه هم در دسترس است. مطمئن هستیم هرکدام از شما عزیزان با قدری فکر و دقت می‌توانید روش‌های استفاده بیشتری از شلوارهای جین قدیمی پیدا کرده و آنها را اجرا کنید. مهم این است که بتوانید وسایل جدید بسازید. و هنر خود را نشان دهید.

منبع : jamejamonline.ir