عفونت واژینال را کسانی که تجربه کرده‌اند تنها درک می‌کنند. تنها خود بیماری نیست که آزار دهنده است بلکه عوارض روانی آن بیشتر از عفونت واژینال آزاردهنده است. اگر بهبود نیابد حتی سالها زنان را دچار آسیب های جدی می‌کند. یکی از بدترین عوارض آن زیگیل تناسلی است که تبدیل به سرطان رحم می‌شود. این بیماری هم سلامتی زنان را به شدت به خطر می‌اندازد و هم یک خطر جدی برای زندگی زناشویی آنهاست. برای درمان های دارویی عفونت‌های واژینال باید به پزشک متخصص مراجعه کرد اما یک درمان خانگی دارد که شاید خیلی ها حاضر نشوند این کار را بکنند اما نتیجه آن فوق العاده است.

اول از همه باید تمام مواردی را که برای پیشگیری از بیماری واژینال گفته می‌شود رعایت کنید. از انتخاب لباس زیر مناسب و نپوشیدن شلوارهای تنگ تا رژیم غذایی متعادل و صدالبته بهداشت در رابطه جنسی.

اما برای پیشگیری از عفونت واژینال ترکیب سرکه سیب و آب هم بسیار مفید است یک روز در میان با اسپری ترکیب مساوی سرکه سیب ارگانیک و آب را به واژن بپاشید. مطمئن باشید که هم از عفونت ها و هم از ایجاد بوی بد در ناحیه واژینال جلوگیری کرده‌اید. درمان خانگی عفونت واژینال:

شاید باورتان نشود اما سیر بدترین عفونت‌های واژینال را برطرف می‌کند. کسانی که مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و احتمالا از مصرف داروهای موضعی و خوراکی خسته شده‌اند و بعد از یک مدت کوتاه دوباره روز از نو.

درمان خانگی عفونت واژینال

نگذارید سیر آخرین راه حلتان باشداز بوی بد سیر نترسید چون تنها یک هفته است ولی دیگر لازم نیست عذاب بکشید.

تنها کاری که باید بکنید این است که یک حبه سیر متوسط را پوست بکنید و بشویید بعد یک نخ از آن رد کنید و خوب گره بزنید و نخ آن آویزان باشد. آن را داخل واژن بگذارید. این سیر را هر ۸ ساعت عوض کنید.  یا بعد از هر دستشویی رفتن.

این کار را ادامه بدهید تا ببینید عفونت واژینال چطور ریشه کن می‌شود. هر چند مطمئنا اگر سرکه سیب و آب را یک روز در میان داخل واژن بپاشید احتمالا دچار عفونت و قارچ واژینال نخواهید شد.

یادتان باشد بوی بد برای یک هفته خیلی بهتر از تحمل بوی بد عفونت واژینال برای مدت طولانی و بیماریهای خطرناک بعدی است.

 

منبع : زنجفیل