خواص درمانی «زنجبیل» بر همه عیان است و در آن جای بحث نیست. تاثیر مفید این ماده خوراکی معجزه‌آسا حتی از بسیاری از داروهای جدید هم بیشتر است.

زنجبیل تقریبا در آشپزی تمام کشورهای جهان در مقادیر کم استفاده می‌شود. می‌توان زنجبیل را به غذا اضافه کرد و یا نام آن را بر روی پاکت محصولات غذایی دید. زنجبیل در کنار زردچوبه و فلفل خاصیت ضد سرطانی دارد. یکی از دلایل شهرت زنجبیل به عنوان یک ماده غذایی مفید، کوچک کردن تومورها است.

پژوهش انجام شده بر روی موش‌های آزمایشگاهی در دانشگاه جورجیا نشان داد که عصاره زنجبیل می‌تواند اندازه تومور پروستات‌ را تا 56 درصد کوچک کند که این مسئله شگفتی دانشمندان را به همراه داشت.

خواص ضد سرطانی ریشه جادویی زنجبیل زمانی سر زبان‌ها افتاد که قدرت خارق‌العاده آن در کاهش التهاب و مقادیر فراوان حیات بخشِ آنتی اکسیدان در آن مشاهده شد. پژوهشگران نشان دادند که این ادویه می‌تواند از بسیاری از درمان‌های دارویی موثرتر بوده و در برخی از بیماران مبتلا به سرطان، تنها روش درمانی ممکن است.

درست است که تاثیر درمانی روش‌های جایگزین شیمیایی از نظر علمی اثبات شده، اما این روش‌ها در عمل همیشه کارایی نداشته و حتی در مواردی، کار را بدتر می‌کنند. حتی در چندین پژوهش نشان داده شد که روش‌های شیمیایی نظیر شیمی درمانی نمی‌توانند علیرغم انتظار دانشمندان، تومورها را کاملا و به شکل دائمی از بین ببرند. در برخی موارد نیز مشاهده شده که روشی‌های شیمیایی تومورها را بزرگتر و مرگ احتمالی شخص مبتلا را در پی دارند.

در نتایج پژوهش انجام شده در بوستون آمریکا آمده که «برای بسیاری از مبتلایان به سرطان، داروهای گران‌قیمت سرطان “کمی” بدتر از حکم اعدام هستند.»

ماده خوراکی قوی‌تر از شیمی درمانی

دکتر راگو کالوری، مولف مقاله، می‌گوید: «هر نوع دستکاری که بر روی تومورهای انجام دادیم، در نهایت به طور ناخواسته منجر به افزایش تعداد تومورها و بزرگ شدن آن‌ها شد. این اقدامات در آخر به سود بیمار تمام نمی‌شود.»

به عبارت بهتر، دانشمندان می‌گویند که داروهای شیمیایی مسئول متاستاز (فراگستری) هستند: تومورها مجدد رشد کرده و قوی‌تر می‌شوند و حتی به بافت‌های دیگر نیز مهاجرت می‌کنند. بنابراین، فرآیند درمان دشوارتر از قبل می‌شود.

علاوه بر این موارد، زنجبیل در درمان سرطان در مقایسه با داروهای دیگر تاثیر به مراتب بیشتری دارد. پژوهش موش‌های آزمایشگاهی نیز نشان داد که مصرف عصاره کامل زنجبیل در کوچک کردن تومورها نقش بسزایی دارد. زنجبیل در واقع به افراد مبتلا به سرطان پروستات کمک کرد تا از مرگ احتمالی نجات پیدا کنند.

در پژوهش‌های انجام شده مشخص شد که زنجبیل بر روی 101 بیماری تاثیر مثبت دارد. تاثیرات ضد سرطانی زنجبیل نیز در 17 پژوهش دیگر اثبات شد. زنجبیل هیچ نوع تاثیر جانبی نداشته و از دوران باستان، جایگاه رفیعی در آشپزی مردم کشورهای مختلف داشته است.

منبع: http://faradeed.ir
ترجمه: وبسایت فرادید