دکوراسیون | ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک تان

چیدمان خانه های کوچک,طراحی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی تاثیر بسیاری در کوچک و بزرگ کردن فضای داخلی خانه تان دارد. اگر شما هم مانند اکثر خانواده های امروزی در خانه کوچکی زندگی می کنید با ترفندهای زیر می توانید فضای کوچک خانه تان را بزرگ و دلبازتر نشان دهید.
خانه های کوچک 50 متری را چگونه بزرگتر و دلباز نشان دهیم؟
وارد بعضی خانه‌ها که می‌شوی، احساس می‌کنی محیطی برای نفس کشیدن پیدا کرده‌ای. نه این که خانه بزرگ باشد یا وسایلی لوکس در آن گنجانده شده باشد، اما معلوم است صاحبخانه از آن طیف افراد باسلیقه است که بخوبی می‌داند هرچیز را به چه طریق و کجا قرار دهد تا بهترین جلوه را پیدا کند.

ساعتی را که تو در آنجا می‌گذرانی، تجربه‌ای لذتبخش است. آرامش در آنجا همچون نسیمی از هر نقطه به روحت می‌وزد و برای لحظه‌ای تو را از افکار مزاحم روزمره به درمی‌آورد. هنگام خداحافظی از میزبان، به این فکر هستی که او را در زمره دوستان خوبت قراردهی و رفت و آمدت را با او افزایش دهی، زیرا بخوبی می‌دانی که چنددقیقه بودن در خانه او، برای تو حکم نوعی روان‌درمانی را خواهد داشت.

برعکس، به خانه برخی دیگر که قدم می‌گذاری، ممکن است صاحبخانه تلاش بسیاری برای پذیرایی از تو بکند و به هرطریق بکوشد تا تو شادباشی. اما تو در آن خانه دلت می‌گیرد احساس خفگی می‌کنی. ممکن است خانه بزرگ باشد، ولی صاحبخانه آن را تا خرخره پر از وسایل عجیب و غریب کرده تا سلیقه ویژه‌اش را به رخ حضار گرامی بکشد و همین باعث می‌شود که مهمان در آن احساس خوبی نداشته باشد.

در هر صورت، شما سعی کنید جزو گروه اول باشید. حتی اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، با درایت و سلیقه خاصتان آن جا را به محیطی زیبا و روح‌افزا تبدیل کنید تا هم خودتان در آن آرام بگیرید و هم مهمانان‌تان احساس خوبی از آنجا بودن پیداکنند.

در اینجا راهکارهایی به شما ارائه می‌کنیم تا با به کار بستن‌ آن ها بتوانید منزل خود را به محیطی دلباز و بزرگتر از آن چه واقعا هست تبدیل کنید:

خانه کوچک تان را با انتخاب کاناپه ساده دلباز کنید
اگر کاناپه شما بزرگ و جاگیر باشد، فضای زیادی از اتاق پذیرایی را اشغال خواهدکرد. معمولا کاناپه‌ها جا برای نشستن دو یا سه نفر دارند و دسته‌های بزرگ و حجیم، تاثیری در جای نشستن نخواهد داشت. اگر پشت کاناپه بزرگ و به عقب خمیده باشد یا دسته‌ها متکایی و بسیار بزرگ باشد، فضایی زیاد اشغال می‌شود و نمای اتاق پذیرایی شما را کوچک می‌کند. کاناپه‌ای شیک و ساده بگیرید تا اتاق دلبازتری داشته باشید.

برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک تان میز ناهارخوری را در آشپزخانه بگذارید
میز ناهارخوری بزرگ جای اتاق پذیرایی شما را می‌گیرد. اگر آشپزخانه‌تان فضایی قابل قبول دارد، میز ناهارخوری چهار تا شش نفره بگیرید و آن جا غذا بخورید. وگرنه می‌توانید به یاد دوران پرصفا و صمیمیت گذشته سفره پهن کنید و به همراه مهمانان دورادور سفره بنشینید، غذا بخورید و گل بگویید و گل بشنوید. زندگی هرچه ساده‌تر باشد، لطف بیشتری هم خواهد داشت.

کنج‌های پرمصرف خانه کوچک تان را بزرگتر نشان می دهد
گوشه اتاق‌ها را دست کم نگیرید. آنها می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند. می‌توانید جاکفشی، کتابخانه، بوفه، باکس یا هرچیز دیگری را در کنج اتاق‌ها قرار دهید تا از این قسمت هم استفاده کرده باشید. کنج اتاق پذیرایی و دیگر اتاق‌ها بخشی مفیدند، اما بیش از دیگر نقاط مظلوم واقع شده‌اند و استفاده چندانی از آنها نمی‌شود.

کمد دیواری یکی از اجزای اصلی برای خانه های کوچک
کمددیواری‌ها جزو مفیدترین ابزارهایی هستند که می‌توانید در خانه قرار دهید. آنها کمترین فضا را می‌برند و بیشترین فایده را به شما می‌رسانند. از نجاری ماهر کمک بخواهید تا برای شما تعیین کند که کدام نقطه از هال، خواب یا حتی پذیرایی پرت افتاده و مناسب قراردادن کمددیواری است. او باید برای آن قسمت کمدی بسازد که بیشترین تعداد قفسه‌ها را داشته باشد. شما می‌توانید حجم زیادی کفش، کیف، پوشاک یا حتی وسایل خانه را در آن جا نگاه دارید. به این ترتیب فضای کمی از اتاق گرفته می‌شود، اما در عوض وسایل فراوانی که پیشتر در خانه شما پخش و پلا بودند به صورت جمع و جور در کنار هم چیده می‌شوند.

در آپارتمان های کوچک گلدان های سبز را فراموش نکنید
گلدان‌هایی حاوی گیاهان همیشه سبز آپارتمانی تهیه کنید و آنها را در چند گوشه خانه قرار دهید. حضور آنها به زندگی شما لطافتی عمیق می‌بخشد. معمولا گیاهان آپارتمانی رسیدگی چندان زیادی نمی‌طلبند، اما در همان حد توجه اندک هم موجب آرامش روح شما می‌شود. گل و گیاه را از خانه خود دریغ نکنید.

باکس‌های مفید یک اصل مهم برای آپارتمانهای کوچک
در چند سال اخیر، باکس‌های دیواری طرفداران زیادی پیداکرده‌اند. می‌توانید یکی از آنها را به دیوار آشپزخانه بزنید و قرص و دوا یا ادویه‌ها را در آن قراردهید. یا یکی را به دیوار سرویس بهداشتی بزنید و مسواک و خمیردندان را در آن بگذارید. حتی می‌توانید آن را به دیوار پذیرایی بزنید و مجسمه و تابلوی کوچک و ظریفی را در آن قراردهید. این باکس‌ها جان می‌دهند برای زیباکردن آپارتمان‌های نقلی.

آینه بزرگ خانه های کوچک را چند برابر می کند
آینه‌ها شعبده‌بازهایی توانا و چیره‌دست‌اند. وقتی یک آینه بزرگ را به دیوار اتاق‌تان می‌زنید، نمای روبه‌رو داخل آن می‌افتد و خودبه‌خود منظره اتاق را دوبرابر نشان می‌دهد. وقتی به یک آینه بزرگ نگاه می‌کنید، این احساس به شما دست می‌دهد که فضای آن سوی آینه واقعی است و می‌توانید به آن طرف بروید. آینه‌ها هم مانند پنجره‌ها نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ایفا می‌کنند.

منبع : jamejamonline.ir