راهنمای انتخاب بوت و نیم بوت برای مدل های مختلف پا

راهنمای انتخاب بوت و نیم بوت برای مدل های مختلف پا

هوا رو به خنکی می‌رود، بد نیست فکر ردیف کردن یک تیپ تمام عیار برای این فصل رویایی شویم و البته اول از همه برای جذاب‌ترین قسمت ماجرا نقشه بکشیم: بوت‌ها!

بوت‌ها، چکمه‌ها، نیم بوت‌ها و کفش‌های ساقدار قسمت‌های مهم از کمد لباس هر خانم خوش‌پوشی است که البته انتخابش چندان کار راحتی هم نیست. هر چکمه‌ای برای یک مدل اندام خاص طراحی شده و مسلما اینطور نیست که هر بوتی به هر کسی بیاید!

قبلا هم در مورد پوشیدن یک جفت کفش خوب صحبت کردیم و حتی از مرلین مونرو هم نقل کردیم که گفته: «کفش مناسبی به هر دختر بدهید تا دنیا را فتح کند!»، اما بد نیست باز هم یادآور شویم که جنبه زیبایی بوت فقط یک بخش قضیه است و بخش مهم‌تر آن این است که پاهای شما در این کفش‌های ساق بلند راحت راحت باشد و هیچ‌گونه فشاری به آنها وارد نشود. می‌توانید برای خریدن چکمه به خیابان بروید و یا در این فصل جذاب روی صندلی راحتتان لم بدهید و آنلاین خرید کنید.

اگر ساق پاهای نسبتا چاقی دارید:
در این صورت بهتر است از بوت‌های ساق بلند استفاده کنید و حواستان باشد که برش بالایی این بوت‌ها حتما شکل مورب داشته باشد تا پاهای شما کشیده‌تر و لاغرتر نشان داده شود. بوت‌هایی بسیار ساده و بدون تزئینات اضافی و همینطور یک لگینگ یا شلوار تنگ همرنگ با بوت به کشیده‌تر نشان دادن پاهای شما کمک می‌کند. یادتان باشد که اگر پاهای نسبتا چاق دارید تحت هیچ شرایطی بوتی را که قامتش تا نصفه‌ی پاهای شماست انتخاب نکنید که هم قدتان را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و هم پاهایتان را چاق‌تر. همینطور بد نیست به دنبال بوتی باشید که قطرش برای ساق پایتان تنگ نباشد. چرا که در این حالت چاقی پاها بیشتر به چشم می‌آیند.

اگر پاهای کوتاهی دارید:
گفتن ندارد که برای آدم‌هایی که قد بلندی ندارند نیم ‌بوت یا بوت پاشنه بلند بهترین انتخاب است. سعی کنید در انتخاب بوت، از بوت‌هایی با تزئینات یا زیپ‌های افقی پرهیز کنید و یادتان باشد که خطوط عمودی چشم را به چرخش وا می‌دارد و قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. هرچه بوتی که انتخاب می‌کنید تیره‌تر باشد و از زرق و برق و تزئینات کمتری برخوردار باشد قد شما بلندتر نشان داده می‌شود. انتخاب بوت با پاشنه مخفی هم یک گزینه عالی است که علاوه بر اینکه شما را قدبلندتر می‌کند، راه رفتن را هم برایتان آسان‌تر خواهد کرد.

اگر پاهای پهنی دارید:
در این صورت بهتر است از پوشیدن کفش‌های نوک تیز اجتناب کرده و کفش‌هایی بپوشید که بیضی شکل یا بادامی شکل هستند. پاشنه‌های ظریف و بلند هم به ظریف‌تر نشان دادن پاهای شما کمک می‌کند. اجتناب از پوشیدن کفش‌هایی با تزئینات و سگک هم راهی است برای کوچک‌تر و ظریف‌تر نشان دادن پاهای شما.

اگر پاهای لاغر و کشیده‌ای دارید:
در این صورت می‌توانید اجازه دهید تا هرچه که دوست دارید به بوت یا چکمه‌تان وصل باشد. سگک، بند یا هر چیز دیگری که باعث می‌شود پاهای شما کمی پرتر به نظر بیاید. یک راه دیگر این است که رنگ شلوارتان متضاد با رنگ بوتتان باشد و البته یادتان باشد که رنگ‌های جسورانه‌تر مثل خاکستری، نارنجی و بژ هم برای شما یک ایده عالی است.

صبا صفری

زیبــاشـو دات کام

zibasho.com