جلوگیری از تحریک پوست و بازگرداندن لطافت طبیعی به پوست های حساس

جلوگیری از تحریک پوست و بازگرداندن لطافت طبیعی به پوست های حساس

جلوگیری از تحریک پوست و بازگرداندن لطافت طبیعی به پوست های حساس

آیا هنگامیکه یک محصول جدید را امتحان می‌کنید، پوست‌تان جوش می‌زند؟ آیا یک اسکراب صورت معمولی، صورت‌تان را قرمز، تحریک و حساس می‌کند؟ به نظر می‌رسد که شما پوست حساسی دارید.

هنگامیکه پوست حساس باشد، به مواد شیمیایی خاصی واکنش نشان خواهد داد که باعث جوش، التهاب و سایر مشکلات پوستی می‌شود. برای جلوگیری از تحریک پوست و بازگرداندن لطافت طبیعی آن، این نکات را برای پوست حساس درنظر بگیرید:

تست پچ

اگر پوست حساسی دارید، امتحان کردن محصولات زیبایی مختلف کار دشواری است. برای به حداقل رساندن جوش و تحریک پوست‌تان، عادت کنید که همیشه تست پچ انجام دهید. محصول را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان مثلا پشت گوش‌ها بمالید. اجازه دهید که محصول حداقل به مدت ۲۴ ساعت روی پوست‌تان بماند و به دنبال نشانه‌های التهاب بگردید.
اگر پوست شما فوق‌العاده حساس باشد، این نقاط باید قرمز، خارش دار یا ملتهب شوند. اگر هیچ نشانه‌ای از التهاب وجود ندارد، یک بار دیگر تست پچ را انجام دهید و این بار محصول را نزدیک چشم‌تان بمالید. اگر پوست بعد از ۲۴ ساعت علائم التهاب را نشان نداد، استفاده از آن محصول بی‌خطر است.

مراقب محصولات ضدآلرژی باشید

تمام محصولات ضدحساسیت برای پوستهای حساس، ایده آل نیستند. در واقع بعضی از این محصولات می‌توانند باعث تحریک پوست شوند! چرا؟
هیچ استانداردی وجود ندارد که کلمه “ضد حساسیت” را تعریف کند. این بدان معناست که یک محصول ضد حساسیت، به طور خودکار برای افرادی با پوست حساس بی خطر نیست. برای آنکه مطمئن شوید استفاده از یک محصول واقعا بی خطر است، همیشه اول تست پچ را انجام دهید. این تنها راهی است که می‌توانید مطمئن شوید که یک محصول زیبایی خاص، برای پوست شما بی خطر است.

هیدراتاسیون ضروری است

پوست حساس نسبت به عناصر محیطی خشن و ناملایم، آسیب پذیر‌تر است بنابراین با مالیدن مقدار زیادی مرطوب کننده ملایم بر روی پوست‌تان،از آن محافظت کنید. یک مرطوب کننده خوب، یک سد محافظتی بین پوست و عناصر محیطی ایجاد خواهد کرد. این فرمول به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و مانع از دست رفتن رطوبت می‌شود. مرطوب کننده پوست را هیدراته خواهد کرد و اثرات عوامل استرس‌زای محیطی مانند آلودگی و اشعه های UV را خنثی می‌کند.

همیشه برچسب‌ها را بخوانید

خودتان را با اطلاعات مجهز کنید. اگر می‌خواهید به پوستی سالم و صاف دست یابید باید بدانید که کدام مواد تشکیل دهنده، وضعیت شما را بدتر می‌کنند. تحقیق کنید که کدام مواد شیمیایی می‌توانند باعث تحریک پوست شوند و برچسب‌ها را به دقت بخوانید. هر زمانی که یک محصول جدید را برای اولین بار امتحان می‌کنید این کار را انجام دهید.

به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا، محصولات مراقبت از پوستی که کمتر از ۱۰ ماده تشکیل دهنده دارند، برای پوست‌های حساس ایده‌آل هستند. هر چه لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه‌تر باشد، آن محصول برای پوست‌تان بهتر است. فرمول‌های بسیار پیچیده، معمولا مملوء از محرک‌های پوست هستند.

پاک‌سازی درست

اگر پوست واکنش پذیری دارید، هرگز آن را با شدت نکشید یا مالش ندهید. صورت‌تان را با پاک کننده‌های فوق‌العاده ملایم و بدون سولفات بشویید. به دنبال محصولات مراقبت از پوستی باشید که مخصوص پوست‌های حساس ساخته شده‌اند. به این ترتیب مجبور نیستید برای پاک کردن آلودگی‌ها، پوست را به شدت مالش دهید. اگر از هرگونه محصول آرایشی مایع برای پوست‌تان استفاده می کنید، محصول را بصورت نقطه نقطه روی پوست‌تان بگذارید و هرگز آن را مالش ندهید. هرچه پوست کمتر تحت فشار قرار گیرد، احتمال تحریک شدن آن کمتر است.

از پوست محافظت کنید

پوست حساس نسبت به اشعه‌های ماوراء‌بنفش بسیار حساس است، بنابراین فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن از خانه روی صورت و بدن‌تان ضدآفتاب بمالید. ما ضدآفتابی با SPF ۵۰ و بالاتر را پیشنهاد می‌کنیم. ضدآفتاب با SPF بالا، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های ماوراء‌بنفش محافظت خواهد کرد. به دنبال ضدآفتاب‌های حاوی اکسید زینک و دی اکسید تیتانیوم باشید زیرا این مواد شیمیایی مناسب پوست‌های حساس هستند.

منبع : سرخاب سفیداب

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است