در سن 40 سالگی ، آرایش مناسب برای صورت چطور باید باشه ؟

محافظت از پوست متناسب با سن

 

آرایش و محافظت از پوست در 40 سالگی

در سن 40 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟
خانم‌ها در این سن بدانند که چون ساخت کلاژن پوست کمتر می‌شود، باید بیشتر از کرم‌های حاوی کلاژن استفاده کنند. این نوع کرم‌ها پوست‌های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود می‌دهند و باعث کاهش میزان چین و چروک می‌شوند.

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تاثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشک و بی‌حالت شده و تغییر رنگ پیدا می‌کند. مرطوب‌کننده‌ای که حاوی اسید لاکتیک باشد، نه‌تنها لکه‌های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می‌گرداند، بلکه رطوبتی به پوست می‌دهد که باعث درخشش آن می‌شود.

در سن 40 سالگی چگونه آرایش کنیم؟
– چون در سن 40 سالگی پوست خشک می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد، بهتر است قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا پوست نرم شود؛ سپس کرم پودر یا پنکیک را به صورت و گردن خود بزنید.

– از آنجایی که در این سن ابروها مانند سابق پر نیست، می‌توانید با مدادی قهوه‌ای جاهای خالی را پر کنید. برای ابروها از رنگ‌های پررنگ استفاده نکنید چون چهره را مصنوعی‌تر می‌کند.

– چون ریمل سن را زیاد نشان می‌دهد و شما می‌خواهید در این سن جبران مژه‌های ریخته شده را بکنید، بهتر است از فرمژه برای حالت دادن مژه‌ها استفاده کنید. همچنین برای اینکه چین و چروک اطراف چشم پوشانده شود بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، بنفش و. . . استفاده شود.

– از زدن رژگونه زیاد خودداری کنید زیرا چهره شما را مصنوعی می‌کند. بهتر است برای استفاده از رژگونه از رنگ‌های ملایم مثل هلویی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

– برای اینکه سن‌تان کمتر نشان داده شود و چین و چروک‌های اطراف لب کمتر به چشم بیایند، بهتر است از رژلب و خط لب همرنگ استفاده کنید. در این سن بهتر است از رنگ‌های تند مثل قرمز و قهوه‌ای در ‌مهمانی‌ها و رنگ‌های ملایم در مکان‌های عمومی استفاده شود.

منبع : مجله سیب سبز