روش هایی برای افزایش سرعت رشد موی سر

 

موهایتان را برعکس آویزان کنید

افزایش سرعت رشد مو

روش برعکس کردن یا آویزان کردن موها از بالا به پایین باعث می‌شود گردش خون در سر زیاد شود. این امر سبب می‌شود فولیکول‌های مو به بیشترین میزان از توانایی خود رسیده و موجب تحریک رشد مو می‌شود. این روش مشهور است اما باید یک هفته هر روز برای چند دقیقه این کار را تکرار کنید تا نتیجه داشته باشد.

 

از کلاه حمام استفاده کنید

افزایش سرعت رشد مو

این کار ساده است. موهایتان را محکم در یک پارچه پیچیده و یا از کلاه حمام استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید بگذارید روی سرتان بماند، بهتر است در طول شب روی موهایتان باشد. ایده‌ی این کار این است که گرما باعث افزایش تولید سبوم یا چربی طبیعی پوست می‌شود و سبب تشویق رویش مو می‌گردد. برخی خانم‌ها قبل از پوشیدن کلاه مقداری از روغن‌های سالم به پوست سر خود می‌مالند تا اثر نرم‌کنندگی قوی داشته باشد. بنابراین حتی اگر این روش در رشد موهایتان اثری نداشت حداقل موهایتان بسیار نرم و براق می‌شوند.

 

کمی روغن ماهی به موهای خود بپاشید

افزایش سرعت رشد مو

روغن ماهی سرشار از چربی‌های خوب و امگا3 است. این روغن موهای شما را تقویت کرده و پوست سرتان را لبریز از مواد مغذی می‌نماید. اثر بد این روغن بوی بدی است که در پی خواهد داشت و شاید تا زمان شستن آن دوست نداشته باشید نزدیک کسی شوید.

 

ناخن‌هایتان را به هم بمالید

افزایش سرعت رشد مو

ناخن‌هایتان را روی هم بمالید. به نظر می‌رسد اگر روزی 5 تا 20 دقیقه یا بیشتر این کار را انجام دهید سبب تحریک سریع‌تر موهایتان می‌شود. ازنظر علمی این موضوع ثابت نشده است اما گفته می‌شود انتهای اعصاب ناخن‌ها به جمجمه‌ی سر متصل هستند و این کار سبب حس سوزش یا خارش در سر شده و رشد مو را تحریک می‌کند.

 

پودر فلفل قرمز روی موهای خود بپاشید

افزایش سرعت رشد مو

این پودر تند را با روغن ترکیب کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید تا رشد موهای شما افزایش یابد. به نظر می‌رسد حس سوزن سوزن شدن یا سوزش برای رسیدن خون تازه به فولیکول‌های مو است و سبب تحریک فولیکول‌ها و رشد مناسب مو می‌شود.

 

از ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید

افزایش سرعت رشد مو

سفیده‌های تخم‌مرغ کمک می‌کنند موهای شما دوباره درخشش خود را به دست آورند. همچنین در کنار این خاصیت موهای شما را تقویت کرده و رشد سریع آن را برمی‌گرداند.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

افزایش سرعت رشد مو

آب برای داشتن ظاهر زیبا و سالم بودن عالی است. اگر طوری برنامه‌ریزی داشته باشید که روزانه هشت لیوان آب بنوشید به شما کمک می‌کند قوی بمانید و قدرت رشد موهای شما زیادتر می‌شود.

 

از سشوار و اتو مو استفاده نکنید

 

هر زمان که می‌توانید یک روز به موهای خود استراحت دهید. به کار بردن حرارت مستقیم روی مو آن‌ها را ضعیف می‌کند. استفاده از این وسایل را متوقف نمایید تا به رشد قوی و مؤثرتر موهایتان کمک کنید.

 

رویه‌های بالشت نخی را با ابریشمی عوض کنید

افزایش سرعت رشد مو

رویه‌های نخی را دور انداخته و آن‌ها را با رویه‌های ابریشمی جایگزین کنید. نخ سبب اصطکاک می‌شود و این کار موهای شما را ضعیف کرده و سبب ریزش آن می‌گردد. رویه‌های بالشت خود را با ابریشم عوض کنید، صبح روز بعد رشته‌های مو روی بالشت شما دیده نخواهند شد.

 

پوست سرتان را ماساژ دهید

افزایش سرعت رشد مو

خودتان را با یک ماساژ دل‌چسب درمان کنید. می‌توانید خودتان زمانی که موهایتان را می‌شویید این کار را به‌سادگی انجام دهید. تمام‌کاری که لازم است انجام دهید این است که برای چند دقیقه پوست سر خود را بمالید. این کار فولیکول‌های مو را تحریک کرده و به رشد موهای شما کمک می‌کند.

 

منبع : http://wiki.5040.ir

 

روش هایی برای افزایش سرعت رشد موی سر