موی کوتاه مزیت هایی از جمله خنکی و جذابیت ظاهری دارد و برای مدل دادن نیز آسان تر میباشد. اما چه کسانی قادر به کوتاه کردن موهای خود میباشند؟ آیا دختری که همیشه موهای آراسته و بلندی داشته میتواند این تغییر ناگهانی را ایجاد کند؟ اگر شما خواهان بوجود آوردن این تغییر هستید، مطلب زیر را بخوانید.

ABC-Cutting-Hair-Pic2

حالت صورت

حالت بیضی صورت برای هر مدل موی کوتاهی مناسب است، اما این دلیل نمیشود افرادی که صورتشان دارای حالت مربع و یا گرد است نتوانند از این امر بهره ببرند. مدل مو بیشتر از حالت صورت تأثیرگذار میباشد. اگر صورت کشیده یا مستطیلی دارید، مدل موی شما نباید تا بالاتر از گوشهایتان کوتاه باشد.چون در این صورت کشیدگی صورتتان بیشتر به چشم میاید. در این حالت مدل مصری کوتاه مناسب تر است.

ترکیب صورت

ظاهر آرام صورت با مدل موی کوتاه ترکیب مناسبی است،زیرا در این حالت بیشتر توجه به سمت اجزای صورت جذب میشود. با این وجود با یک کوتاهی مناسب مو، از خشونت ترکیب صورت افراد نیز کاسته میشود. گاهی اوقات میتوان بلندی پیشانی را در بعضی موارد کمرنگ کرد.

بافت مو

بافت طبیعی مو، و از طرفی علاقه به موی کوتاه هردو میتواند در انتخاب مدل مو،و نه تصمیم بر کوتاهی مو اثربخش باشد. شما چه دارای موهای مجعد، صاف،حالت و یا موج دار باشید، یک آرایشگر حرفه ای میتوند مدلی مناسب بسته به بافت مو و حالت صورت انتخاب کند.حتی پیش از آنکه به انجام آن بپردازید، به آرایشگر خود توضیح دهید که هرروز موهای خود را چه مدل می آرایید. برای مثال اگر موهای فر دارید و هر روز آن را صاف میکنید، مدل کوتاه برای شما مناسب است چرا که در صرفه جویی زمان نیز به شما کمک میکند.

حرف آخر اینکه موهای کوتاه میتواند برای هرکس چاره ساز باشد. این کار توسط آرایشگر حرفه ای که بتواند با استفاده از آن درخشندگی و جذبه ی خاصی به صورت شما بدهد آسان تر نیز میشود.

 

نویسنده و مترجم : ملیکا سلیمانی

منبع : مه شو

http://mahsho.com