آسپیرین

درمان لک های پوستی

آسپیرین دارویی ضدالتهاب است بنابراین می‌تواند درمانی سریع و ارزان برای کمک به کاهش جوش و لک‌های صورت باشد. اکثر ما در خانه‌ی خود آسپیرین داریم. راحت‌ترین راه برای استفاده از آن تهیه‌ی یک خمیر با حل کردن سه بخش آب در یک بخش آسپیرین است.

پیلینگ یا لایه‌برداری پوست

درمان لک های پوستی

لایه‌برداری به معنی برداشتن پوست خشک یا مرده‌ی روی سطح پوست است و یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مراقبت پوست صورت و بدن در خانه می‌باشد. لایه‌برداری نه‌تنها به حل مشکلات پوستی کمک می‌کند بلکه گردش خون را افزایش می‌دهد. این امر عامل پوستی سالم و درخشان خواهد بود.

لیزر

درمان لک های پوستی

برخلاف نور سفید یک چراغ که ترکیبی از رنگ‌های رنگین‌کمان است لیزر یک پرتو متمرکز از نور است که تنها یک رنگ دارد. زمانی که اشعه‌های شدید لیزر مشکلی روی پوست شما را هدف می‌گیرند ( یک لکه قهوه‌ای، جای زخم و یا فولیکول‌های مو ) نور لیزر می‌تواند بافت یا رنگ‌دانه را نابود کند، درحالی‌که ناحیه‌ی اطراف آن محفوظ می‌ماند. جوانان بسیاری جوش، روزاسه یا قرمزی مزمن پوست، لکه‌های ناشی از نور و آفتاب‌سوختگی روی پوست خود دارند. همه‌ی این مشکلات با لیزر قابل‌درمان‌اند.

ضدآفتاب

درمان لک های پوستی

ضدآفتاب ها برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب استفاده می‌شوند. ضدآفتاب ها از آفتاب‌سوختگی و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین خطر سرطان پوست و واکنش‌های پوستی مانند آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهند. اگر به‌تازگی یک روش درمانی پوست را شروع کرده‌اید اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ضدآفتاب خوب برای خود انتخاب کنید. محافظت از پوست در مقابل نور خورشید برای موفقیت دائمی روش‌های درمانی ضروری است.

آلوئه ورا

درمان لک های پوستی

آلوئه ورا نه‌تنها پوست شما را خنک می‌کند و حسی عالی به شما می‌دهد بلکه التهاب و قرمزی جوش‌ها را کم می‌کند و چربی پوستتان را از بین می‌برد.

خمیردندان

درمان لک های پوستی

اگر روی پوستتان یک جوش بزرگ دارید که می‌خواهید فوراً از آن راحت شوید خمیردندان انتخاب خوبی برای شما است. تأثیر خمیردندان به دلیل ماده‌ی سیلیکا در آن است. همچنین خمیردندان جوش را خشک کرده و آن را کوچک می‌کند. قبل از خواب کمی خمیردندان روی جوش خود بزنید و صبح روز بعد آن را بشویید.

عسل

درمان لک های پوستی

عسل علاوه بر طعم لذیذ یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که برای درمان و کاهش جوش‌های پوستی عالی می‌باشد. خاصیت چسبندگی عسل به برداشتن آلودگی و ناخالصی‌های پوستی کمک می‌کند. شما می‌توانید با عسل برای خود یک ماسک طبیعی صورت درست کنید.

سیر

درمان لک های پوستی

سیر به دلیل آنتی‌اکسیدان زیاد و خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و  ضدویروسی برای مبارزه با جوش و لک‌های پوستی عالی است. برای نتیجه‌ی سریع‌تر یک‌تکه سیر را پوست‌کنده و آن را چند بار در روز روی محل جوش یا لک بکشید. اگر پوست شما حساس است سیر را خردکرده و آن را باکمی آب مخلوط‌کنید.

بخار

درمان لک های پوستی

بخار برای درمان جوش‌های پوستی مؤثر است زیرا منافذ پوستی را باز می‌کند و مانع بسته شدن آن‌ها خواهد شد. همچنین بخار پوست شما را مرطوب کرده و سم‌زدایی می‌نماید.

رطوبت رسانی

درمان لک های پوستی

سه دقیقه پس از دوش گرفتن روی محل زخم روی پوستتان کمی ویتامین E و یا لوسیون پوستی بمالید تا رطوبت در پوست محفوظ شده و پوستتان نرم گردد. اگر رنگ محل زخم تیره است شاید کمی آب‌لیمو ( برای زخم‌های بدن ) و یا توت‌فرنگی ( برای زخم‌های صورت ) مناسب باشد تا رنگ زخم روی پوست را روشن کند. درنهایت این زخم ناپدید خواهد شد.

منبع : http://wiki.5040.ir