طرز تهیه خورش انواع میوه,درست کردن خورش هلو

برای پخت خورش هلو می توانید از کمپوت هلو هم استفاده کنید
معمولا از هلو برای درست کردن دسر ها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است.

مواد لازم خورش هلو برای 5 تا 6 نفر :

 هلو  5 عدد
 ران مرغ  2 عدد
 سینه مرغ  1 عدد
 روغن 1 پیمانه
نمک به میزان لازم
پیاز ریز شده 1/2 پیمانه
آب لیموی تازه 4 قاشق سوپخوری
آرد 1 قاشق سوپخوری
زعفران حل شده 1 قاشق سوپخوری
آلو بخارا بدون هسته 6-5 عدد
شکر 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورش هلو :
تکه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف کنید. سپس با 2 قاشق سوپخوری روغن و 1/2 قاشق مرباخوری نمک مرغ را مزه دار کرده و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز را با 3 قاشق سوپخوری روغن تفت داده تا طلایی شود. تکه‌های مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روی سطح مرغ را بگیرد و بگذارید بپزد.

آب لیموی تازه، شکر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با 3 قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلو ها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با 3 قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولی له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورش هلو :
به جای هلو از کمپوت هلو هم می‌توانید استفاده کنید و  آب کمپوت هلو را برای پخت مرغ استفاده کنید. در صورت استفاده از کمپوت، شکر را حذف کنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت / bartarinha.ir