کلید واژه ها : طرز تهیه شامپو در خانه, تهیه شامپو در خانه, طرز تهیه شامپو گیاهی در خانه, ساخت شامپو در خانه, ساختن شامپو در خانه, چگونه در خانه شامپو درست کنیم, 

چقدر به محصولات و برندهای آرایشی بهداشتی اعتماد دارید؟ اگر فکر می‌کنید انتظار شما از آنچه که می‌گویند را برآورده نمی‌کنند چرا خودتان دست به کار نمی‌شوید. وقتی خودتان یک محصول آرایشی بهداشتی برای خود می‌سازید حداقل از بی ضرر بودن آن مطمئنید. پوست و مو برای ما و زیبایی ما ارزش زیادی دارد شاید بتوانیم با اطمینان بگوییم که عامل اصلی زیبایی پوست و مو است. اگر بتوانید آنها را در نهایت سلامت و زیبایی نگه‌دارید می‌توانید با اعتماد به نفس تمام به زیبایی خود اطمینان داشته باشید. پس کمی وقت گذاشتن برای زیبایی خود ارزش دارد. این شامپو دست ساز برای مصرف روزانه است و تقویت کننده و نرم کننده مو سر است و برای هر نوع مویی هم مناسب است. با این شامپو موها کاملا نرم و ابریشمی می‌شوند بدون اینکه احتیاج به استفاده از نرم‌کننده های قوی برای مو باشید که تجربه ثابت کرده است باعث ریزش شدید مو می‌گردند. مدت زمان درست کردن آن ۱۰ دقیقه است و هزینه آن هم در برابر شامپوهای گران قیمت بسیار بسیار ناچیز است.

مواد لازم:

آموزش درست کردن شامپو در خانه | شامپوی مناسب برای انواع مو

یک سوم پیمانه شیر نارگیل طبیعی( بهتر است یک نارگیل خودتان بخرید و آبش را در خانه بگیرید)

یک سوم پیمانه صابون مایع طبیعی ( این محصول را می‌توانید از فروشگاهها پیدا کنید، محصول خارجی آن صابون مایع دکتر برونر است که اکثرا از آن برای شامپو سر و بدن استفاده می‌کنند)  البته نمی دانم در ایران یافت می شود یا نه ! امت خوشبختانه  پودر رنده شده صابون بچه گزینه خوبی است که می توانید جایگزین کنید یک چهارم پیمانه پودر صابون بچه.

یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E، یا روغن جوجوبا. (از کپسولهای ویتامین Eبرای روغن استفاده کنید)

در صورت تمایل می‌توانید از ۱۰ قطره روغن اسطخودوس برای آرامش هم استفاده کنید.

مواد را داخل بطی بریزید و خوب هم بزنید.

این شامپو برای ۲ هفته کافیست اما اگر در محیط خنک نگه نمی‌دارید احتمال خراب شدن شیر نارگیل وجود دارد می‌توانید اندازه ها را به نصف کاهش دهید تا شامپو زودتر تمام شود. این شامپو روزانه را می‌توانید به جای شامپو بدن هم استفاده کنید که هم بوی خیلی خوبی می‌دهد و هم نرم کننده بسیار عالی پوست بدن است.

این محصول طبیعی را امتحان کنید و از تاثیراتش لذت ببرید.

منبع : زنجفیل