کلید واژه ها : داروی گیاهی برای پرپشت کردن ابرو, درمان گیاهی برای پرپشت شدن ابرو, داروی گیاهی برای پرپشت شدن ابرو, داروی گیاهی پرپشت کردن ابرو, بهترین داروی گیاهی برای پرپشت شدن ابرو, 

**************************

مهم نیست مد سال چه باشد داشتن ابروهای باریک و یا پرپشت. مهم این است که چه مدل ابرویی به چه صورتی می‌آید. متاسفانه برخی‌ برای اینکه همرنگ جماعت شوند اشتباهاتی می‌کنند که دیگر نمی توانند جبران کنند. از دست دادن ابروی پرپشت هم از آن اشتباهات گاهی جبران نشدنی است.  هر چند عوامل دیگری چون کمبود ویتامین، تغذیه اشتباه و مهمتر از همه استفاده مدام از مداد ابرو و استرس زیاد باعث ریزش ابرو می شود. در این مطلب می‌خواهم به چند روش ساده که خیلی‌ها از آن نتیجه گرفتند و احتمالا شاید به گوش شما هم رسیده شده باشد بپردازم.

روغن کرچک

اولین گزینه برای افزایش رشد موی ابرو و ضخیم شدن آن روغن کرچک است. روغن کرچک اصل را روزی دوبار روی ابرو ماساژ دهید. بگذارید روی ابرو بنا یک ساعت بماند. خیلی مهم است که پوست ابرو را حالت دورانی کاملا ماساژ دهید. از کنده شدن چند دانه ابرو نترسید. این کار را همیشه انجام دهید تا نتیجه آن را ببنید. با فرچه ریمل شسته شده مژهای خود را هم با روغن کرچک شب‌ها چرب کنید. تا ببینید چه تاثیری در بلند و پرپشت شدن مژه ها دارد.

روغن رزماری

اگر می توانید بوی تند رز ماری را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید. روغن رزماری یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است. ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید.

وازلین

وازلین را به همراه روغن کپسول ویتامین E هر شب به ابروها بزنید. این کار باعث ضخیم شدن ابروها  می‌شود. اگر مژه زیبا و پرپشت می‌خواهید با فرچه ریمل تمیز این ترکیب را به ‌مژه‌های خود نیز شبانه بزنید. تاثیر آن روی مژه و ابرو را در عرض کمتر از یک ماه می‌بینید.

آب پیاز

پیاز به خاطر سولفور بالا رشد مو را زیاد می‌کند. تنها مشکلش بوی تند آن است و گرنه می توان از آن به عنوان بهترین و موثرترین درمان برای ابرو و موی سر استفاده کرد. پیاز گردش خون را زیاد می‌کند و این خود باعث تحریک و رشد ریشه مو می‌شود. پیاز یک روش خانگی بسیار بسیار موثر است که هر کس آن را برای مدت طولانی امتحان کرده از تاثیر آن شگفت زده شده است. برای از بین بردن بوی آن می‌توانید لیموی تازه، نارنج، و یا پرتقال را با آب پیاز مخلوط کنید. بوی پیاز با لیمو و مرکبات از بین می رود. هر چند اخیرا برخی بر اساس تجربه گفته‌اند که مایع ظرفشویی بوی پیاز مو و ابرو را می‌برد  اگر بعد از استفاده مداوم از آن هفته‌ای دو بار با مایع ظرفشویی آن قسمت را بشویید( در این لینک می‌توانید ویدئو آن را ببینید)

روش های خانگی و گیاهی برای افزایش موی ابرو و پرپشت شدن آن

لیمو

شما می‌توانید لیمو را مستقیم وبدون هیچ روغنی به ابرو بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید و می‌توانید در کنار آن از روغن نارگیل و یا کرچک و یا زیتون استفاده کنید. اگر می‌خواهید ابروهای شما کمرنگ شوند لیمو را روزی دوبار روی ابرو بکشید و بگذارید تا نیم ساعت بماند بعد از مدتی می توانید به وضوح کم‌رنگ شدن آن را ببنید بدون اینکه از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید ابروی خود را کم‌رنگ کرده‌اید.

زرده تخم‌مرغ محلی

زرده تخم‌مرغ را هم بزنید و برای مدت ۳۰ دقیقه روی ابروها بگذارید بماند و بعد با آب سرد بشویید. هفته‌ای دو بار این کار  را انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

مسئله مهم در داشتن ابروهای زیبا استفاده از داروهایی گیاهی در مدت طولانی است. تمام کسانی که به دنبال درمان‌های کم هزینه و در عین حال بدون عوارض هستند باید و باید پشتکار داشته باشند و از روشی که پیش می‌گیرند خسته نشوند. درمان‌های خانگی و گیاهی بهترین گزینه است و مطمئن باشید نتیجه می‌گیرید اگر صبور باشید و درمان را ادامه دهید.

 

منبع : زنجفیل