چه درگیری شما با لکه های قدیمی به جا مانده روی سنگ باشد، و چه با لکه های زنگ زدگی کنار دوش حمام، روش پاک کردن آن ها یکسان خواهد بود!

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

سنگ مرمر یک ماده متخلخل است، درست مثل پوست ما و شبیه به وقتی که زخم می شود، یافتن یک راه حل برای از بین بردن لکه از روی سنگ مرمر شبیه به یافتن یک راه حل برای ساختن یک ضماد جهت بیرون کشیدن عفونت زخم است. مواد اولیه و روش تهیه آن تا حد زیادی وابسته به نوع لکه خواهد بود، اما روش ضماد موثر خواهد بود.
با وجود این که من نسبت به لکه به وجود آمده نگاه مثبتی ندارم، امیدوارم که لکه زنگ زدگی باشد. لکه های زنگ زدگی بر روی سنگ مرمر معمولاً به رنگ زرد یا قهوه ای روشن هستند، و لکه های قاب شومینه به طور کامل زرد/ قهوه ای هستند.
پاک کردن لکه های زنگ زدگی کهنه کار دشواری است، پس اگر تا به حال چند بار تلاش کرده اید تا آن ها را از بین ببرید و به نظر می آید هیچ اتفاقی نیفتاده است، باید با یک متخصص تماس بگیرید. من هیچ ایده ای برای لکه های قدیمی به وجود آمده ندارم ، اما آن ها معمولا بعد از سه روز دوباره ایجاد می شوند و من بارها و بارها آنها را تمیز می کنم. در این جا ایده ای امیدوار کننده به عنوان یک راه حل موقت وجود دارد!

– مثل همیشه، ابتدا یک محدوده کوچک را با این روش تمیز کنید تا مطمئن شوید این روش آسیبی به سطح (سنگی) نمی رساند.

آنچه نیاز دارید
مواد لازم

حوله های کاغذی
– کاسه کوچک
– پوشش های پلاستیکی
– نوار چسب
– هیدروژن پروکساید
– آمونیاک

دستورالعمل

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

۱- با استفاده از تکه های کوچک حوله کاغذی و خیساندن آنها در یک کاسه یک ضماد تهیه کنید. چند قطره آمونیاک به آن اضافه کنید،‌ و به مقداری که تکه های حوله های کاغذی آغشته شوند به آن هیدروژن پروکساد اضافه کنید.

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

۲- تکه های دستمال کاغذی حوله ای خیس شده در محلول را بر روی لکه های روی سنگ مرمر قرار دهید. آنها باید کاملا پوشیده شوند. با یک تکه پوشش پلاستیکی روی محیط را بپوشانید و با نوار چسب دور آن را بچسبانید و محکم کنید. شما می توانید روی پوشش منافذی را ایجاد کنید، و یا چند برش روی آن ایجاد کنید تا هوا در آن جریان پیدا کند.

۳- اجازه دهید تا این ضماد دو تا سه روز یا تا زمانی که خشک شود بماند. من بعد از ۲۴ ساعت حوله ر برداشتم چرا که تا حدودی شک کرده بودم که این روش جواب می دهد و البته هنوز جواب نداده بود. صبور باشید! اجازه دهید تا ضماد بنشیند و کار خود را انجام دهد، شما نتیجه را خواهد دید!

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

۴- بعد از این که تکه های حوله ای خشک شدند، آنها را بردارید و با آب گرم (محدوده را) بشویید.

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید

من وقتی که از هیدروژن پروکساید و آمونیاک استفاده کردم نتایج قابل توجهی را مشاهده کردم به هرحال، من مقدار فضای کمی را با این ضماد مورد آزمایش قرار دادم در حالی که مناطق لکه دار دیگری هم وجود داشتند. من تصمیم گرفتم این روش را برای بار دوم بر روی جاهای که در دفعه اول ازمایش نکرده بودم، امتحان کنم.

چطور لکه ها را از سطوح سنگی(مرمر) پاک کنید
منبع : مجله روزانه مگلی