کلید واژه ها : موهای زائد لیزر, لیزر موهای زائد صورت, مرکز لیزر موهای زائد, بهترین نوع لیزر موهای زائد, عوارض لیزر موهای زائد, لیزر موهای زائد در بیمارستان رازی, لیزر موهای زائد بدن, قیمت لیزر موهای زائد, دستگاه لیزر برای موهای زائد, دستگاه لیزر موهای زائد, 

از بین بردن موهای زائد سینه ، شکم ، بازور و ... با لیزر

اگر شما برای حذف موهای زائد با روش هایی مثل اصلاح ،وکس،و یا اپیلاسیون موافق نیستید، لیزر مو ممکن است به عنوان یک گزینه دیگرمطرح باشد.

لیزر برای برداشتن موهای زائد بسیار شایع می باشد، در واقع در این روش، پرتوهای نور لیزر به صورت متمرکز بر فولیکولهای مو تابانیده می شود. رنگدانه موجود در مو اشعه را جذب خود می کند و همین مسئله باعث می شود رشد فولیکول مو کند و به تدریج متوقف شود.

مزایای استفاده از لیزر

لیزر برا ی از بین بردن موهای زائد از صورت، ساق پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و مناطق دیگر بدن مفید است.

مزایای لیزر مو عبارتند از :

  • دقت: اشعه لیزر می تواند به گونه ای بر پوست تابیده شود که موهای زبر تیره اطراف پوست سالم را هدف قرار دهد.
  • سرعت: زمان هر پالس  لیزر کسری در ثانیه طول می کشد.و تعداد بسیاری از موها را در یک جلسه 1 ساعته می توان مورد هدف قرار داد. لیزر می تواند یک منطقه تقریبا به اندازه یک چهارم کف دست را در هر ثانیه موزدایی کند.همچنین مناطق کوچک تر مانند لب بالارا می توان در کمتر از یک دقیقه و مناطق بزرگ مانند پشت و یا پاها را به مدت یک ساعت موزدایی کرد.
  • زدودن مو بهصورت دائمی.اغلب بیماران به طور متوسط پس از3 تا 7 به صورت دائم از شر موهای زائد خلاص می شوند.

چگونگی آماده شدن برای برداشتن مو با لیزر

برداشتن مو با لیزر دارای خطرات بالقوه ای است که نیاز به آموزش پزشکی دارد. اگر شما در حال برنامه ریزی برای درمان تحت لیزر مو هستید، به مدت 1 هفته نباید از هیچ روش دیگری برای زدودن موها استفاده کنید. همچنین تا 6 هفته پس از لیزر هم نباید موهایی که درمی آید را از ریشه بکنید، چرا که درمان را محدود می کند. دلیل این مسئله این است که لیزر موهایی را هدف قرار می دهد که از ریشه کنده نشده باشد و ریشه آن ها وجود داشته باشد. پس قبل و بعد از لیزر از اپیلاسیون با بند و یا موم پرهیز کنید. همچنین لازم است که در طی این مدت از قرارگرفتن در معرض آفتاب نیز اجتناب کنید. قرارگرفتن در معرض خورشید باعث می شود تا لیزر مو کمتر موثر بوده و احتمال بروز عوارض پس از درمان نیز بیشتر می شود.

در طول عمل لیزر برای برداشتن مو چه انتظاری باید داشته باشیم؟

قبل از عمل ، موهای تحت درمان بایستی فقط به چند میلیمتر بالاتر از سطح پوست برسند. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت ومحل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست تنظیم خواهد شد.شما و تکنسین بسته به نوع لیزر یا نور منبعی که بکار می برید نیاز به پوشش مناسب دارید. همچنین لازم است که برای حفاظت از لایه بیرونی پوستتان آنرا با یک ژل سرد و یا دستگاه خنک کننده ویژه بپوشانید. این کار کمک خواهد کرد که  نور لیزر در پوست نفوذ کند.

در مرحله بعد ، تکنسین یک پالس نور را به منطقه درمان فرستاده و با تماشای منطقه برای چند دقیقه مطمئن می شود که بهترین تنظیمات مورد استفاده قرار گرفته است.

هنگامیکه این روش به اتمام می رسد، برای کاهش ناراحتی شما ممکن است بسته های  یخ ،کرم ضد التهابی و یا لوسیون یا آب سرد استفاده شود.در ضمن ادامه درمان بعدی شما 4 تا 6 هفته بعد خواهد بود.و شما تا زمان توقف رشد مو درمان را ادامه خواهید داد.

خطرات برداشتن موها با لیزر

برای یک یا دو روز پس از انجام لیزر، ناحیه تحت درمان پوست شما احساسی چون آفتاب سوختگی خواهد داشت که ممکن است کمپرس سرد و مرطوب کننده کمک کند. اگر صورتتان را لیزر کرده اید، روز بعد می توانید آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول بزند. چنانچه در ماه بعد، درمان موی خود را از سر گرفتید برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقت در رنگ پوستتان از کرمهای ضد آفتاب استفاذه کنید.  سایر عوارض جانبی  از جمله  تورم، قرمزی، زخم و اسکار…زخم دائمی و یا تغییر در رنگ پوست پس از انجام لیزر نادر است.

هزینه ی برداشتن مو با لیزر

هزینه لیزر متفاوت است و بستگی به موارد زیر دارد:

  •  اندازه منطقه تحت درمان و مدت زمان لازم برای درمان
  •  تعداد جلسات درمان مورد نیاز

 

منبع:WebMd
مترجم:محبوبه رحمانی
شفا جو