کلید واژه ها : تمیز کردن ماشین, تمیز کردن ماشین ظرفشویی, بهترین راه تمیز کردن ماشین, نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی, 

*******************

تمیز کردن ماشین ظرفشویی؟ تمیز کردن وسیله ای که خود وظیفه تمیز کردن اشیاء را دارد؟ حتماً شما فکر می کنید که ماشین ظرفشویی تان تمیز است چرا که سیستم آن طوری است که هفته ای چند بار آب داغ و مایع شستشو  درون آن جریان دارد اما این یک کار کثیف (عمل شستن ظرف ها) است و گاهی اوقات بخش های از این کار دیده نمی شوند.

 

آنچه نیاز دارید
مواد مورد نیاز

– سرکه سفید تقطیر شده
جوش شیرین
– آبلیمو
– با پارچه یا کهنه های نرم
– مسواک
– خلال دندان

دستورالعمل

۱- ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید، و یا صبر کنید تا برنامه ای را که راه اندازی کرده اید تمام شود. با خارج کردن سبدها، قفسه ها و سینی-ظروف، کاملا ماشین ظرفشویی را خالی کنید.

 

۲- لوله های آب را برای اطمینان از عدم گرفتگی سوراخ ها و جریان کامل آب چک کنید. تمام جرم ها و آشغال هایی که باعث گرفتگی لوله های چرخش آب شده است را با خلال دندان یا هر وسیله کوچک دیگر تمیز کنید. (مطمئن شوید که آسیبی به آن ها نزده باشید)

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

۳- پایین در را تمیز کنید. در بعضی از ماشین های ظرفشویی، یک مانع وجود دارد که اجازه نمی دهد آب به این قسمت نفوذ کند، پس جرم ها را  راحت تر می توان از این قسمت پاک کرد. کف ماشین ظرفشویی در اطراف محل تخلیه فاضلاب را بازرسی کنید. قطعا در اطراف آن یک میله یا سیخ آهنی وجود خواهد داشت. این منطقه را از نظر وجود جرم های باقی مانده بررسی کنید و هرگونه جرم جامد به جا مانده را را بزدایید. اگر شما یک فیلتر دارید، آن را جدا کنید و در سینک ظرفشویی تمیز کنید. یک مسواک آغشته به جوش شیرین یا آب گرم و صابون برای پاک کردن این فیلتر پیشنهاد خوبی است.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

۴- سپس، از مسواک و جوش شیرین برای شستن اطراف زه کش فاضلاب استفاده کنید. مطمئن شوید که هیچ گونه ماده غذایی در اطراف این منطقه وجود نداشته باشد چرا که باعث ایجاد بوی ناخوشایند خواهد شد. این منطقه همچنین می تواند توسط برچسب روی شیشه ها و ظروف مسدود شود.

۵- اطراف درز ها و گوشه ها را با یک پارچه مرطوب آغشته به سرکه سفید و آبلیمو پاک کنید. برای مناطق تنگ تر، می توانید از مسواک استفاده کنید. خوب بسابید، مطمئن شوید که تمام زاوایا و گوشه های ماشین را به خوبی تمیز کرده اید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

۶- قفسه ها و کشو ها را از نظر بقایای مواد غذایی بررسی کنید و سپس آنها را پاک کنید. اگر آن ها واقعاً کثیف باشند، باید در آب گرم و صابون بخیسانید و اجازه دهید تا در طول شب در سینک بمانند.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

۷- شما می توانید جرم ها و پوسته های ناشی از سختی آب را با یک دور روشن کردن خالی ماشین ظرفشویی با سرکه از بین ببرید. دو فنجان سرکه سفید را را در پایین ظرفشویی بریزید و ماشین را در حالت صرفه جویی انرژی یا شستشوی حداقل روشن کنید. ماشین را در وسط شستشو متوقف کنید، به این ترتیب سرکه در پایین می تواند کار خود را انجام دهد. ۲۰ دقیقه به آن مهلت دهید، سپس دوباره ماشین را راه اندازی کنید تا شستشو پایان یابد.

اگر شما با قارچ ها و کپک ها مشکل دارید، ۱/۵ فنجان سفید کننده در پایین ظرفشویی اضافه کنید و  یک برنامه کامل شستشو را اجرا کنید با این کار محیط ظرفشویی به طور موثر تمیز خواهد شد.

تذکر: اگر محیط داخلی ظرفشویی شما از فولاد ضد زنگ (استیل) است از سفید کننده استفاده نکنید. همچنین، هرگز سرکه و سفید کننده را با هم مخلوط نکنید!

۸- دکمه ها و قاب ها را کاملاً تمیز کنید. دستگیره و در ماشین ظرفشویی را با اسپری محلول آب/سرکه و آبلیمو و یا پاک کننده مخصوص استیل، بسته به نوع ماشین ظرفشویی که دارید، تمیز کنید. من به این نتیجه رسیده ام که دستمال های مایکروفایبر بهترین گزینه برای پاک کردن استیل هستند و همه ذرات را ازبین خواهند برد.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

توصیه های اضافی

– بسیار خوب است اگر این کار را (یا در نوع ساده تر آن) ماهی یک بار انجام دهید.
– از ژل های ظرفشویی با احتیاط استفاده کنید. آنها عموما شامل سفید کننده هستند که به مرور زمان باعث از بین رفتن و پوسیده شدن پلاستیک ها و ایجاد نشتی می شوند.
– هرگز سرکه و سفید کننده را با هم مخلوط نکنید.

منبع : مجله روزانه مگلی

http://magly.ir