کلید واژه ها : تزیین دسر, تزیین دسر کاستر, تزیین دسر پان اسپانیا, تزیین دسر ژله, تزیین دسر و غذا, تزیین دسرها, تزیین دسر در لیوان, تزیین دسر و ژله, تزیین دسر و سالاد, طرز تزیین دسر, 

*****

چگونه یک دسته گل میوه درست کنیم

1

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
طرحی که شبیه یک دسته گل باشد پیدا و یا رسم کنید و سپس تصور کنید که میوه ها در این طرح، چگونه جایگزین گل ها می شوند. ممکن است بخواهید یک دسته گل ساده فقط با توت فرنگی داشته باشید که می تواند خیره کننده باشد، یا اینکه دسته گلی پیچیده تر از انواع میوه ها و اشکال مختلف یا دو رنگ داشته باشید. این ایده ها فقط به تصورات تان محدود می شود.

2

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
میوه ها را با توجه رنگ و بافت شان انتخاب کنید. رنگ میوه ها باید جذاب باشد و با تم (اگر دارید) هماهنگ باشد.

3

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
ببنید که میوه ها را چگونه باید دستکاری کنید. بعضی میوه ها ممکن است نیاز داشته باشند که قسمت هایی از آنها بریده شود تا زیبا تر به نظر برسند و مرتب باشند. برای مثال بهتر است توت فرنگی ها را دستکاری نکنید، چرا که کوچک هستند و بدون برش هم شکل جذابی دارند، اما آناناس و هندوانه بهتر است به صورت مکعبی یا اشکال مشابه دیگر برش داده شوند تا ظاهر مناسب تری پیدا کنند.

4

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
برش های طراحی را ترسیم کنید. قبل از کار با میوه های واقعی، یک طرح تصویری از کارتان ایجاد کنید. استفاده از یک راهنما می تواند خیلی مفید باشد و تضمین کند که همه چیز بریده شده و به درستی مرتب شده است.

5

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
یک ظرف برای چیدمان تان انتخاب کنید. انتخاب های خوبی که می توانید داشته باشید شامل سبد، ظرف سرامیکی، یا گلدان است.

6

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
در کف ظرف، یک فوم گل فروشی یا سر کاهو قرار دهید. قبل از اینکه فوم را داخل ظرف قرار دهید، آن را کاملاً در یک پلاستیک بسته بندی کنید تا از میوه ها دور نگه داشته شود. برای سبد های بزرگتر، می توانید از سر (یا سر های) کاهوی آیس برگ برای پر کردن کف آن استفاده کنید. کاهو یک جایگزین قابل خوردن برای فوم است.

7

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
مقداری دستمال کاغذی رنگی روی فوم بیندازید. این دستمال ها باید به اندازه کافی نازک باشند که با چوب هایی که میوه ها را نگه می دارند، سوراخ شوند. اگر دستمال تان از لبه ها آویزان می شود، کناره های آن را طوری درست کنید که چیدمان میوه ها را چشم نواز تر کند.

8

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
از چوب هایی با طول های مختلف استفاده کنید (خلال دندان، سیخ چوبی کباب و …) و آنها را داخل میوه ها فرو کنید. دسته گل میوه ای تان را با میوه ها و این چوب ها درست کنید.

9

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
با فرو بردن چوب ها در فوم گل فروشی یا سر کاهو، چیدمان میوه ها را درست کنید. میوه ها را در شکل یک دسته گل تصور کنید که یک تکه از میوه ها در وسط و بقیه در لایه هایی در اطراف آن قرار می گیرند. در این مرحله از طرح اصلی استفاده کنید، اما هر جا لازم شد راحت باشید و طرحی که مد نظر دارید را به کار ببرید.

10

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
چیدمان میوه ها را از نظر ظاهر کلی و توازن و تقارن آن ارزیابی کنید.

11

چگونه یک دسته گل میوه ای درست کنیم
در پایان و برای تزئین کار، می توانید از برگ های نعناع، میوه هایی با روکش شکلات و بادکنک های کوچک استفاده کنید.

نکات و هشدارها

از میوه های خیلی فاسد شدنی استفاده نکنید. موز و سیب، اگر به مدت طولانی در معرض هوا قرار بگیرند، قهوه ای می شوند و می توانند جلوه میوه های دیگری که در چیدمان استفاده کرده اید را هم از بین ببرند.

دسته گل میوه ای تان را خیلی قبل از مهمانی درست نکنید؛ چراکه بعضی میوه ها، با قرار گرفتن طولانی مدت در مجاورت هوا، قهوه ای یا فاسد می شوند.

می توانید سیخ ها را داخل میوه ها فرو کنید و آنها را قبل از مهمانی داخل یخچال قرار دهید و قبل از سرو کردن آنها را داخل ظرف بچینید.

اگر از فوم گل فروشی استفاده می کنید، می توانید مقداری جعفری روی آن قرار دهید تا شکاف هایی که ممکن است از بین سیخ کباب ها دیده شود را بپوشانید.

در هنگام درست کردن دسته گل میوه ای صبور باشد؛ چرا که درست کردن و چیدمان آن طول می کشد.

دوام میوه ها را تعیین کنید. کار کردن با تمشک و توت های نرم دیگر مشکل است.

از میوه های سفت برای درست کردن دسته گل تان استفاده کنید. نمونه ای از این میوه ها شامل توت فرنگی، آناناس، هندوانه، پرتقال، انبه و طالبی است.

انگور ها را می توان به صورت درسته به سیخ کشید.

اجازه ندهید که فوم گل فروشی در تماس مستقیم با میوه ها باشد و آن را به طور کامل با پلاستیک بپوشانید.

اطمینان حاصل کنید که ظرف تان مخصوص مواد غذایی (food-grade) و تمیز باشد و آلوده به مواد خطرناکی مانند رنگ یا برخی پاک کننده ها نباشد.

همیشه قبل از درست کردن دسته گل میوه ای، میوه ها و دست هایتان را بشویید.

هنگام برش دادن میوه ها مراقب باشید. چاقو را محکم نگه دارید و هنگام برش دادن، انگشتان تان را از لبه چاقو دور نگه دارید.

منبع : http://phow.ir