چطور مثل یک حرفه ای، پایین شلوارتان را تا بزنید! تا زدن شلوار ممکن است یک پیچش ناخوشایند به آن بدهد. شاید به این دلیل که بسیاری از مردم شلوارهای گشاد و نازک را تا میزنند.

۳ قانون برای تا کردن پایین شلوار جین

بله. این دقیقا همان چیزیست که باید از آن دوری کنید، اما این منظورمان نیست که شلوارهایی بپوشید که اگر درون آنرا پر از آب کنید، حتی یک قطره هم بیرون نریزد! منظور ما این است که شلوار‌هایی کمی شیک‌تر و با وقارتر انتخاب کنید.

دانستن این موضوع که چطور به طور صحیح پایین شلوار خود را تا بزنید، همانقدر مهم است که پیدا کردن شلوار جینی که کاملا متناسب با شما باشد اهمیت دارد. ما برای شما سه نکته آماده کرده‌ایم تا بدون اینکه بنظر برسد به دهه‌ی هشتاد برگشته‌اید شلوار خود را به خوبی تا بزنید.

۱. هرچه شلوار جین راسته‌تر، تای شلوار ظریف‌تر

مدل مخروطی، برای شما از همه مناسب‌تر است. این نوع تا زدن به آسانی با هر نوع شلوار جین راسته هماهنگ می‌شود. برای اینکه این مدل تای مخروطی را انجام دهید، ۲.۵ تا ۵ سانت پارچه‌ی بلند شلوارتان را پایین بکشید.

سپس پارچه را از قسمت مچ پا تا بزنید و سپس به صورت عادی تا کنید. باید به مقداری به سمت بالا تا کنید که احساس راحتی کنید. از کفش‌های ورزشی با این مدل تا زدن استفاده کنید، زیرا اجازه میدهد تمام جزئیات کفش به خوبی مشخص شود.

۲. شلوار‌های selvedge را فقط یک یا دوبار تا بزنید

یک شلوار جین selvedge (آنهایی که درزشان دوخت دارد) زیبا خریده‌اید؟ و حتما می‌خواهید کمی از آن نوار‌های قرمز دوخته شده به روی درزشان را نشان دهید. یک تای کلاسیک بزنید. پارچه را حدود ۲.۵ تا ۵ سانت از پایین شلوار تا کنید. اگر می‌خواهید شلوارتان را یک بار تا کنید و مرتب هم بنظر برسید، لبه‌ی شلوار پشت تنها تای زده شده را تو بزنید.

برای یک تای دوتایی، به آسانی لبه‌ی شلوار را دوبار تا بزنید. تقریبا ۲.۵ سانت در هر تا. تای دوتایی برای شلوار‌هایی با بافت ظریف و نه خیلی ضمخت مناسب است. اگر قد کوتاهی دارید، از این استایل که باعث میشود پاها کوتاه تر دیده شوند، دوری کنید.

یادتان باشد، هرچه تای شلوارتان بیشتر و صاف و صوف باشد، کفشی که به پا می‌کنید نیز باید سنگین‌تر و بزرگتر باشد. مثلا بوت و یا کفش‌هایی با لژ و کفی ضخیم‌تر. از کفش‌های ورزشی سبک هم با تای شلوار سبک و ظریف استفاده کنید.

۳. بیش از اندازه این کار را انجام ندهید

دست نگه دارید، و بیشتر از دوبار شلوار را تا نزنید. اگرچه چند بار تا زدن شلوار می‌تواند به اندازه کردن یک شلوار بزرگ کمک کند و آنرا مرتب‌تر و اندازه‌تر نشان دهد، اما تا زدن بیش از اندازه می‌تواند یک ظاهر شلخته با شما بدهد. در این مواقع لازم است که به یک خیاط حرفه‌ای مراجعه کنید تا شلوار را برای شما کاملا اندازه کند.

 

منبع : سرخاب سفیداب