کلید واژه ها : گرم کردن بدن, گرم کردن بدن قبل از ورزش, روشهای گرم کردن بدن, اموزش گرم کردن بدن, مراحل گرم کردن بدن, تمرینات گرم کردن بدن, روش گرم کردن بدن, حرکات ورزشی برای گرم کردن بدن, گرم کردن قبل از بدنسازی, گرم کردن در بدنسازی, 

the-importance-of-warmup-rotator

اگر چه اغلب گرم کردن مورد غفلت قرار گرفته است، اما راهی سریع و آسان جهت حفاظت از هر گونه آسیب است.گرم کردن کامل دارای دارای پنج عنصر ضروری برای به حداکثر رساندن بهره وری از تمرین است.

۱. جنبش

تحرک پویا توانایی بدن به حرکت در جهات مختلف با خیال راحت می باشد. حرکات جنبشی یک ترکیب بین انعطاف پذیری و قدرت است. تحرک پویا به آرامی دامنه حرکت را افزایش می دهد، در نتیجه از آسیب جلوگیری می کند.

۲. کششی

حرکات کششی شبیه روشن کردن ماشین قبل از شروع به رانندگی است.شما نیاز به روشن کردن بخش هایی از مغز خود را که کنترل حرکات شما در تمرین انجام می دهند، را دارید.انجام حرکات اسکات و یا حرکت شنا می تواند موجب تحریک رشد عضلانی و همچنین افزایش قدرت شود.

۳. انعطاف پذیری

گرم کردن جریان خون را افزایش می دهد، دمای مرکزی بدن را بالا می برد، و قابلیت انعطاف عضلات را بهبود می بخشد.قابل انعطاف پذیرتر کردن عضلات فشار را کمتر می کند.

۴. آگاهی

دویدن در حین گرم کردن به بدن برای وفق دادن با الگوهای حرکتی خاص و به حداقل رساندن عدم تعادل عضلانی اجازه می دهد.

۵. انسجام مفصلها

به منظور سالم نگه داشتن مفاصل، باید یادآور کرد که کار رباط ها و تاندون در عضلات شما الاستیک است، و آنها تا زمانی که فرم بدن خوب است و وزن مناسب سنگین (یاسبک) است برای ورزش در حال انجام، پاره نمی شوند.

مهم : پیوستگی

تمام حرکات را پی در پی وبدون استراحت انجام دهید تا بدن شما برای ورزش کردن آماده باشد و به عضلات بدن آسیبی نرسد. اگر در بین تمرینات مربوط به گرم کردن فاصله بندازید احتمال اسیب بیشتر می شود.

 

منبع : مجله سلامت