روش های ساده و خانگی برای پاک کردن رنگ مو

آیا رنگ موهایتان به دلتان نمی‌نشیند؟ آیا رنگ اشتباهی به موهایتان مالیده‌اید؟ یا اینکه می‌خواهید به رنگ طبیعی موهایتان بازگردید؟ پاک کردن رنگ موهایتان خیلی کار سختی نیست! با روش‌هایی ساده خواهید توانست رنگ موهایتان را پاک کنید. در این مطلب چند روش برای اینکار را توضیح داده‌ایم.

۵ روش برای پاک کردن رنگ مو

۱. از آب داغ استفاده کنید تا رنگ موهایتان زودتر پاک شود

تمام رنگ موها پس از ۱۵ تا ۲۰ بار شست و شو به کلی پاک می‌شوند. از روی بسته‌بندی رنگ مویتان می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً با چه مقدار شست و شو رنگ مو از موهایتان پاک خواهد شد.

هر بار که موهایتان را می شویید از آب داغ استفاده کرده و با آب ولرم دوشتان را تمام کنید. و پس از شست و شو هم موهایتان را به نرم کننده آغشته کنید تا شکننده نشوند.

۲. از روغن و آب داغ استفاده کنید

موهایتان را با آب داغ بشویید و از شامپوی مورد نظرتان استفاده کنید، اما پس از شست و شو موهایتان را کاملاً خشک نکنید. در یک ظرف کوچک، روغن نارگیل مخصوص مو و آب داغ اضافه کنید.

مخلوط به دست آمده باید به اندازه‌ای گرم باشد که بتوانید آنرا به پوست سرتان بمالید. حالا موهایتان را با روغن ماساژ دهید و پس از آن سرتان را با یک حوله به مدت یک ساعت بپوشانید.

حالا دوباره موهایتان را با آب داغ بشویید و در آخر آنرا با آب معمولی یا آب سرد آبکشی کنید. همیشه پس از شست و شوی موهایتان از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از روغن و آب داغ باعث خواهد شد تا در دفعات کمتر شست و شو رنگ موهایتان پاک شود.

۳. استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

اسید سیتریک یک عامل سفید کننده‌ی عالی است. یک لیموترش را نصف کنید. آب آنرا در یک‌کاسه بگیرید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. باقیمانده‌ی آبلیمو را هم به موهایتان بمالید. نیم ساعت صبر کنید. سپس موهایتان را با آب داغ و پس از آن آب گرم بشویید.

سعی کنید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید چرا که ممکن است بسوزد! در نهایت از یک شامپو و نرم کننده‌ی خوب برای شست و شوی موهایتان استفاده نمایید.

۴. استفاده از مواد شوینده و مایع ظرف‌شویی!

ممکن است عجیب و غریب بنظر برسد، اما درست است! اگر یک چهارم قاشق مایع لباس شویی، یا به همان مقدار مایع ظرف شویی به شامپویتان بیفزایید و از آن مخلوط برای شستن موهایتان استفاده کنید، رنگ موهایتان سریعاً پاک خواهد شد.

اگر بجای استفاده از شامپوی معمولی، شامپوی ضد شوره استفاده کنید و آن مواد را به آن بیفزایید، نتیجه حتی سریع‌تر هم خواهد بود! اما به یاد داشته باشید که این روش نباید به طور مرتب استفاده شود. بهترین راه این است که با آب داغ موهایتان را بشویید تا در روندی طبیعی رنگ موها پاک شود.

۵. قرص ویتامین سی و آب، برای پاک کردن رنگ مو

چند قرص ویتامین سی را خرد کنید و به آن آب اضافه کنید تا خمیری ساخته شود. خمیر باید به اندازه‌ای باشد که پوست سرتان را بپوشاند. این روش برای رنگ‌هایی مناسب است که عمر بیشتری دارند، مثلاً تا ۳۰ بار شست و شو. این خمیر باید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان باشد و سپس آنرا با آب گرم بشویید.

این کار باید بصورت منظم انجام شود. در این شرایط رنگ موهای سخت هم با ۸ تا ۱۰ بار شست و شو پاک خواهد شد.

شما چه راه‌هایی برای پاک کردن رنگ موها می‌شناسید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

منبع : سرخاب سفیداب

 

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است