به دنبال راهی تازه برای افزودن زیبایی و مراقبت از پوست خود هستید؟ به جای گشت‌زدن در مغازه­ها و سفارش محصولات آنلاین، خودتان ساختن یکی از این محصولات لوکس زیبایی را امتحان کنید. اسکراب بدن، ماسک صورت و روغن حمام ،راهکارهای ساده و قطعاً بدون هزینه آنچنانی است که به دست خود شما آماده می شود و سرشار از موادمغذی و جایگزین عالی مواد گران قیمت هستند.

اسکراب بدن قهوه

کاربرد: نرم­کننده و مرطوب­کننده فوری

قهوه و زیبایی

طرز تهیه: مقدار مساوی از پودر قهوه و شکر را ترکیب کنید. گلیسیرین سبزیجات (در فروشگاه­های مواد غذایی موجود است) یا روغن زیتون اضافه کنید تا زمانی که به غلظت دلخواه برسید. دو قاشق غذاخوری دارچین و چند قطره عصاره وانیل یا روغن خوشبو اضافه کرده و مخلوط کنید.

نمک حمام اسطوخودوس

کاربرد: تسکین عضلات خسته و ذهن

اسطوخودوس و زیبایی

طرز تهیه: دو فنجان نمک اپسوم را با یک فنجان نمک دریایی در کاسه‌ای مخلوط کنید. چند قطره اسطوخودوس را برای رنگ و بافت اضافه کنید و سپس با قاشق ترکیب را داخل شیشه یا کیسه پارچه‌­ای بریزید.

ماست و عسل؛ماسک صورت

کاربرد: لایه بردار و روشن کننده پوست

ماست و عسل و زیبایی

طرز تهیه: به مقدار مساوی ماست و عسل بردارید (برای یک ماسک از هر کدام یک قاشق غذاخوری کافی است) اندکی جوز و دارچین روی آن بپاشید که برای رسیدن خون به پوست و بهبود چرخش خون استفاده می­شود. ماسک را داخل یک شیشه مربا بریزید و یک دستور مصرف با این پیام روی آن بچسبانید: “حدود ۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس پوست نرم و شفاف را بشویید.”

اسکراب شکر قهوه‌­ای وانیلی

کاربرد: برداشتن سلول­های مرده پوست و نرم کردن نقاط زبری مثل سر زانو و آرنج.

شکر قهوه‌­ای وانیلی و زیبایی

طرز تهیه: دو فنجان شکر قهوه­‌ای و یک فنجان شکر را تا زمانی که یکدست شوند، مخلوط کنید. حدود یک فنجان (با توجه به غلظت مورد نظرتان) روغن بادام و یک قاشق غذاخوری عصاره خالص وانیل اضافه کنید و تا زمانی که نرم شود هم بزنید. در یک ظرف شیشه‌­ای در بسته آن را نگهداری کنید.

اسکراب نعناع برای پا

کاربرد: برای انرژی بخشیدن و نرم‌شدن پای خسته

نعناع و زیبایی

طرز تهیه: یک فنجان شکر در کاسه بریزید. به آرامی کمی روغن نارگیل (که در مایکروفر گرم شده است) بیفزایید تا زمانی که به غلظت دلخواه برسید. چند قطره اسانس یا عصاره نعناع اضافه کنید. در نهایت مواد را در یک شیشه بریزید .

نمک پرتقال و لیمو؛اسکراب

کاربرد: نرم‌کردن و لایه‌بردای ضمن تقویت حاصل از روغن مرکبات

پرتقال و لیمو و زیبایی

طرز تهیه: دو فنجان نمک اپسوم را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. لیموی تازه و پرتقال برای عطر و رنگ بیفزایید.

روغن حمام گل رز

کاربرد: رطوبت پوست و تمدد اعصاب

گل سرخ

طرز تهیه: یک فنجان روغن نارگیل را به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که بافت کره‌­ای خود را از دست بدهد، در مایکروفر گرم کنید. به آرامی آن را در گلاب بچکانید تا ترکیب خوشبو شود. گلبرگ گل اضافه کنید و در بطری چوب پنبه دار بریزید.

اسکراب لب پرتقالی

کاربرد: صاف کردن لب­های ترک خوره و پوسته شده

اسکراب لب

طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری شکر دانه‌دار را با چند قطره روغن ویتامین E (در داروخانه‌ها موجود است) مخلوط کنید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و چند قطره آب پرتقال تازه (ترجیحاً با لرد) اضافه کنید تا زمانی که به یک ترکیب غلیظ برسید. در یک قوطی با این برچسب نگهداری کنید: “مخلوط را روی لبها ماساژ دهید سپس با پارچه مرطوب تمیز کنید.”

روغن بدن نعناع

کاربرد: شادابی پوست و مرطوب کردن

نعناع و زیبایی

طرز تهیه: نصف فنجان روغن نارگیل، جوجوبا و روغن هسته انگور را مخلوط کنید. چند قطره روغن اسانس نعناع اضافه کنید و در یک شیشه دور از هوا، نگهداری کنید.

 

منبع : مجله سلامت

http://bazarehole.ir/chat/index.php/site_admin/system/configuration