ژله بستنی توت فرنگی

مواد لازم براي هشت نفر

پودر ژله آلوئه‌ورا:                               دو قاشق غذاخوري

آب جوش: 1/4                                     پيمانه

توت فرنگي:                                    8 تا 10 عدد

پودر ژله توت‌فـرنگي:                           يك بسته

آب جوش:                                        يك پيمانه

بستني وانيلي:                                    يك پيمانه

 طرز تهيه

ژله آلوئه‌ورا را با  پيمانه آب جوش مخلوط كرده تا جايي كه دانه‌هاي پودر كاملا حل شوند، بعد ژله را كنار مي‌گذاريم تا از حرارت بيفتد.

توت‌فرنگي‌ها را شسته و خشك مي‌كنيم. (بهتر است بخش سبز توت را حفظ كنيم، زيرا به زيبايي دسر مي‌افزايد.) مي‌توانيم توت‌فرنگي‌ها را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيم يا حتي به شكل بادبزني برش زده و بعد در دسر استفاده كنيم. توت‌ها را در بخشي از ظرف كه دلخواه‌مان است مي‌چينيم و ژله از حرارت افتاده را روي آن مي‌ريزيم و به صورت كج در يخچال قرار مي‌دهيم. مي‌توانيم زير ظرف دسر را پارچه، دستمال يا ظرف ديگري قرار دهيم تا ژله به همان شكل ببندد و چيدمان توت‌فرنگي‌ها به هم نخورد. تا وقتي ژله مي‌بندد مرحله بعدي را انجام مي‌دهيم.

پودر ژله توت‌فرنگي كه معمولا در بسته‌هاي 100 گرمي فروخته مي‌شود را با يك پيمانه آب جوش مخلوط كرده و هم مي‌زنيم تا دانه‌ها كامل حل شوند. مايع را كنار مي‌گذاريم تا كاملا خنك شود. در اين زمان بستني را از فريزر خارج كرده و 10 دقيقه صبر مي‌كنيم تا نرم شود، بعد بستني را با ژله سرد شده كاملا مخلوط مي‌كنيم و روي توت‌فرنگي‌ها ريخته، دوباره در يخچال مي‌گذاريم و پس از دو ساعت دسر خوشمزه ما حاضر است.
 نکته

منظور از يك پيمانه آب، مقدار 250 ميلي‌ليتر است. در مورد تمام مايعات با غلظت آب 250 ميلي‌ليتر همان يك پيمانه است. به جاي بستني وانيلي از بستني توت‌فرنگي هم مي‌توان استفاده كرد.