وسایل مورد نیاز

6 کلاف 100 گرمی- قلاب شمارۀ 3

طریقۀ بافت

90 سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج رفت مربع یعنی (2 زنجیره و یک پایه بلند) ببافید.

رج دوم: تمام مربع‌ها را شمرده و تقسیم بر 4 کنید.

یک قسمت از مربع‌ها را بافته و به آخرین دانۀ قسمت اول رسیدید 2 پایه بلند در همان مربع ببافید. قسمت دوم را هم بافته، در آخرین مربع 2 پایه بلند ببافید. به همین صورت ادامه دهید تا تمام مربع‌ها تمام شود. در آخرین مربع قسمت آخر یک پایه بلند ببافید. سپس بافت را روی هم قرار داده و وقتی مطمئن شدید بافت پیچ نخورده، دو سر بافت را با یک پایه کوتاه به هم وصل کنید.

رج سوم: با 2 زنجیره و یک پایه بلند در وسط هر مربع ادامه داده و وقتی به 2 پایه بلند رسیدید در وسط 2 پایه بلند، 2 پایه بلند دیگر ببافید. این کار را تا آخر انجام دهید. در محل وصل دو سر بافت نیز 2 پایه بلند ببافید و در ادامه با مدل داده شده تا بلندی 55 سانتی‌متر ادامه دهید. وقتی بافت به بلندی دلخواه رسید جهت زیبایی بیشتر شنل دور تا دور را حاشیه بافی کنید و ریشه بزنید.

جهت بافت کلاه دور تا دور یقه را با مدل داده شده تا بلندی 35 سانتی‌متر ادامه دهید. در آخر درز بالای کلاه را دوخته و بافت شنل در اینجا به پایان می‌رسد.

شنل بسیار زیبا و شیکی است. امیدوارم که خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

طریقۀ بافت- مدل: وقتی که دو سر بافت را به هم وصل کردید و یک رج بافت مربع بافتید، رج اول 4 زنجیره بافته، یک مربع را رد کنید. در مربع بعدی یک پایه کوتاه ببافید. 4 زنجیره بافته،‌ یک مربع را رد کنید. در مربع بعدی 5 پایه بلند ببافید. به همین صورت تا آخر ببافید.

رج دوم: 5 زنجیره بافته و روی 5 پایه بلند رج قبل 5 پایه کوتاه ببافید. دوباره 5 زنجیره و 5 پایه کوتاه روی 5 پایه بلند رج قبل ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید.

رج سوم: در داخل 5 زنجیره، 5 پایه بلند ببافید. 4 زنجیره روی دانۀ سوم 5 پایه بلند با پایه کوتاه وصل کنید. 4 زنجیره و 5 پایه بلند در حلقۀ 5 زنجیرۀ بعدی ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید. در ادامه مرتب رج دوم و سوم را تکرار کنید.

بانوکده

منبع:مجله کوک