شاید هر هفته مانیکور کنید، یا شاید کمتر مراقب ناخن‌های لاک نزده‌تان باشید. اما اینکه با ناخن‌های دستتان چه می‌کنید مهم نیست، مطمئن باشید این حقایق جالب درباره‌ی لاک‌ ناخن حتماً برایتان جذاب خواهد بود.

5thingstoconsiderwhenchoosinganailpolishcolor-choosenailpolishesthatareyourfavoritecolors

در این مقاله قصد داریم حقایقی جالب و مرموز را در مورد یکی از خواستنی‌ترین لوازم آرایش برایتان بازگو کنیم به احتمال زیاد تا به حال راجع به آن‌ها چیزی نشنیده‌اید.

مصریان باستان عاشق مانیکور کردن بودند

اعیان و اشراف مصر از مواد گوناگون برای خود لاک و پولیش ناخن ساخته و از آن‌ها استفاده می‌کردند. جالب اینکه فقط اشراف زادگان حق استفاده از رنگ‌های تیره را داشتند تا به این طریق خود را از دیگران جدا کنند.

قدیمی‌ها خلاقیت فوق‌العاده‌ای در ساخت لاک داشتند

موم، سفیده‌ی تخم مرغ و رنگ سبزیجات تنها برخی از موادی است که مردم در زمان سلسله‌ی مینگ (امپراتوری بزرگ چین پس از فروپاشی مغول‌ها) برای ساختن لاک ناخن‌هایشان استفاده می‌کرده‌اند.

مانیکور فرنچ واقعا از فرانسه آمده

ایده‌ای که باعث به وجود آمدن این مانیکور شد این بود که به اعضای خانواده‌ی سلطنتی فرانسه اجازه می‌داد تا دست‌ها و ناخن‌هایی برازنده و ظریف پیدا کنند و همچنین از کسانی که کلاس پایین‌تری داشتند قابل تفکیک باشند.

لاک ناخن، واقعا رنگ ماشین است

لاک ناخنی که ما امروزه می‌شناسیم توسط Revlon در سال ۱۹۲۰ تولید شد. لاک ناخن در حقیقت رنگ ماشین است که بسیار تصفیه شده و رنگ دانه‌های آن ریز شده است، به همین دلیل ساخت لاک ناخن طبیعی که مانند انواع واقعی آن باشد خیلی سخت است.

پاک کننده‌ی لاک ناخن بیشتر از همه‌ی ما عمر می‌کند

پاک کننده‌های لاک ناخن هیچ‌گاه عمرشان تمام نمی‌شود، یعنی یک بطری پاک کننده‌ی لاک را می‌توانید تا هر زمانی که به آن احتیاج داشید استفاده کنید.

احتمالا باید چندتا از لاک‌هایتان را دور بیاندازید

یک شیشه‌ی باز نشده‌ی لاک ناخن، تنها یک سال عمر می‌کند. البته باید خیلی تنبل باشید که نتوانید یک لاک ناخن را در ۱۲ ماه تمام کنید!

در گذشته، لاک ناخن نشانه‌ی رسوایی بود

در دهه‌ی ۱۹۵۰ کسی که ناخن‌هایش را لاک می‌زد، فردی بی بند و بار شناخته می‌شد. حتی قبل از ورود به کلیسا و یا مراسم مذهبی، لاک ناخن را باید پاک می‌کردند.

این اتفاق ریشه در عصر ویکتوریا داشته است. در آن زمان فقط زنان خیابانی از لاک ناخن استفاده می‌کرده‌اند.

نباید همیشه ناخن‌هایتان را لاک بزنید

متخصصان بر این باورند که ناخن‌ها عملا بافتی زنده هستند و لاک زدن همیشگی می‌تواند ناخن‌هایتان را خشک کرده و بافت زنده‌ آن را از بین ببرد. این خشکی باعث بی‌دوان شدن ناخن‌ها شده و حتی آن‌ها را مصتعد شکستن می‌کند. علاوه بر این، نرسیدن اکسیژن به بافت ناخن، مبارزه با انواع عفونت‌ها را برای ناخن سخت‌تر می‌کند.

در سال ۲۰۱۲، ۷۶۸ میلیون دلار برای لاک ناخن هزینه شده

اگر نگاهی به آمار بیاندازید، متوجه می‌شوید این عدد نسبت به سال ۲۰۱۱ سی و دو درصد رشد داشته است. متخصصان می‌گویند که این رشد می‌تواند به دلیل ارتقای سطح هنرهای ناخن و تولید رنگ‌های بیشتر برای انتخاب لاک ناخن باشد.

گران‌ترین لاک ناخن دنیا ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد

azature1

لاک Azature Black Diamond توسط جواهر ساز معروف، Azature Pogosian تولید شده و در ساخت آن از ۲۶۷ قیراط جواهر الماس سیاه واقعی استفاده شده است. پس حالا متوجه دلیل قیمت وحشتناک آن شدید؟!

 

منبع : سرخاب سفيداب

http://sorkhabsefidab.com/nails/nail-polish-facts/

 

كليد واژه ها :  مصریان باستان عاشق مانیکور کردن بودند موم، سفیده‌ی تخم مرغ و رنگ سبزیجات تنها مانیکور فرنچ واقعا از فرانسه آمده ایده‌ای که باعث به وجود آمدن این مانیکور شد لاک ناخن، واقعا رنگ ماشین است لاک ناخنی که ما امروزه می‌شناسیم توسط RevlonX پاک کننده‌ی لاک ناخن بیشتر از همه‌ی ما عمر می‌کند پاک کننده‌های لاک ناخن هیچ‌گاه عمرشان تمام نمی‌شود، مصریان باستان عاشق مانیکور کردن بودند موم، سفیده‌ی تخم مرغ و رنگ سبزیجات تنها مانیکور فرنچ واقعا از فرانسه آمده ایده‌ای که باعث به وجود آمدن این مانیکور شد لاک ناخن، واقعا رنگ ماشین است لاک ناخنی که ما امروزه می‌شناسیم توسط RevlonX پاک کننده‌ی لاک ناخن بیشتر از همه‌ی ما عمر می‌کند پاک کننده‌های لاک ناخن هیچ‌گاه عمرشان تمام نمی‌شود،