برای داشتن پوستی عالی و عاری از هرگونه لک، جوش و کک و مک می توانید از گیاهان کمک بگیرید و با استفاده از آنها ماسک های بسیار مؤثری را برای پوست خود تهیه نمایید. در ادامه به بیان 4 ماسک گیاهی مفید خواهیم پرداخت:

ماسک برای بهبود کک و مک:

مقداری گلاب، عرق نارنج و برات دو سود را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید. پس از مدتی رنگ کک و مک کم رنگ شده و به مرور زمان از بین خواهد رفت.

ماسک برای شفافیت پوست:

مقداری تخم ایرس، تخم خربزه، آرد جو، تخم ترب، مغز بادام تلخ، نشاسته کتیرا و گل ارمنی را با هم بکوبید و در شیر بریزید و این ماسک عالی را بر روی پوست پخش نمایید. این ماسک رنگ پوست را بسیار شفاف و باز می کند.

ماسک برای بهبود لک های پوست:

ماسك صورت | صورتي شفاف و بدون جوش و كك و مك بااستفاده از اين ماسك ها

10 مثقال آرد باقلا، 10 مثقال آرد جو، 10 مثقال آرد نخود خام، 10 مثقال تخم خربزه، 10 مثقال تخم خیار، 3 مثقال کف دریا، 3 مثقال گل ارمنی را به آرامی با هم بکوبید و هر شب 1 قاشق مرباخوری از این مواد را با 4 قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و به صورت بمالید. صبح روز بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای بهبود لک های پوست بسیار مفید و مؤثر است.

ماسک برای جلوگیری از سیاه شدن رنگ پوست ناشی از آفتاب:

مقداری لعاب به دانه، لعاب اسپرزه و نشاسته صمغ عربی را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی پوستتان پخش نمایید. پس از تاریک شدن هوا می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای افرادی که مدت طولانی در معرض نور خورشید هستند، مفید می باشد

 

منبع : مه شو

mahsho.com

 

 

كليد واژه ها : ماسک برای بهبود کک و مک وستی عالی و عاری از هرگونه لک، جوش و کک و مک ماسك مناسب براي جوش صورت ماسك جوش صورت ماسك خانگي براي جوش صورت ماسك صورت جوش دار بهترين ماسك براي از بين بردن جوش صورت ماسك ضد جوش صورت ماسك طبيعي براي جوش صورت ماسك طبيعي براي جوش صورت ماسك ضد جوش صورت ماسك صورت براي جاي جوش ماسك براي صورت جوش دار  ماسك شفاف كننده پوست ماسك شفافيت پوست ماسك شفاف سازي صورت ماسك شفاف كننده صورت ماسك شفافيت صورت ماسك براي شفافي پوست ماسك جهت شفافيت پوست صورت ماسك شفاف ماسك پوست صورت ماسك پوست چربماسک برای بهبود کک و مک وستی عالی و عاری از هرگونه لک، جوش و کک و مک ماسك مناسب براي جوش صورت ماسك جوش صورت ماسك خانگي براي جوش صورت ماسك صورت جوش دار بهترين ماسك براي از بين بردن جوش صورت ماسك ضد جوش صورت ماسك طبيعي براي جوش صورت ماسك طبيعي براي جوش صورت ماسك ضد جوش صورت ماسك صورت براي جاي جوش ماسك براي صورت جوش دار  ماسك شفاف كننده پوست ماسك شفافيت پوست ماسك شفاف سازي صورت ماسك شفاف كننده صورت ماسك شفافيت صورت ماسك براي شفافي پوست ماسك جهت شفافيت پوست صورت ماسك شفاف ماسك پوست صورت ماسك پوست چرب