مواد لازم :

کره ذوب شده : نصف پیمانه

پودر کاکائو تلخ : مقداری

شکلات ریز خرد شده : 4 گرم

شکر : 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ بزرگ : 3 عدد زرده و سفیده از هم جدا

وانیل : 1 قاشق چایخوری

آرد سفید : 3/4 پیمانه

نمک : 1/3 قاشق چایخوری

مربا زردآلو : 1/4 فنجان

پوست پرتقال رنده شده : 2 قاشق چایخوری ( اختیاری )

شکلات شیرین ریز خرد شده : 8 گرم

خامه : 1 پیمانه

روش تهیه :
1- قبل از هر کار فر را در درجه 300 سلسیوس روشن کرده تا گرم شود . یک ظرفی که به شکل قلب است را در نظر گرفته ومقدار کمی کره را در تمامی سطح ظرف مالیده و کاغذ نازکی را ته ظرف قرار می دهیم . شکلات را در ظرفی ریخته و می گذاریم روی حرارت تا ذوب شود . پودر کاکائو را هم به آن اضافه می کنیم.

2 – کره و یک سوم پیمانه شکر را در یک کاسه ریخته و با همزن برقی با سرعت متوسط  آن را می زنیم و زرده های تخم مرغ را به آن اضافه کرده و دو مرتبه حدود 2 دقیقه می زنیم تا کاملا پف کند. مخلوط شکلات ذوب شده و کاکائو را به آن اضافه کرده و وانیل را هم ریخته و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و آنرا می زنیم و در نهایت خمیر حاصل را در یک کاسه بزرگ ترمی ریزیم.

3 – سفیده تخم مرغ و نمک را در یک کاسه  دیگری ریخته و با استفاده ازهمزن برقی با سرعت کمی آنرا می زنیم تا کمی پف کند. بقیه  شکر و پودر کاکائو را هم به آن اضافه می کنیم و آن را به شکل دایره  می کنیم و برای تزئین روی کیک از آن استفاده می کنیم. می توانیم این ترافل ها را در رنگ های مجاز خوراکی بغلتانیم تا رنگی شوند.

4 – خمیر را در ظرف می ریزیم و 16 تا 17 دقیقه اجازه می دهیم تا در فر بماند و بعد می گذاریم تا کاملا سرد شود.بعد از آنکه کیک آماده شد آنرا در ظرفی دیگر برمی گردانیم تا به شکل قالب آن که قلبی است در بیاید.

5 – مربا را در یک قابلمه کوچک  و روی حرارت متوسط قرار داده تا کمی بجوشد و در صورت تمایل پوست پرتقال های خشک شده را به آن اضافه کرده و به عنوان یک لایه ی نازک روی سطح کیک  آن را می ریزیم.

6 – شکلات های خرد شده را در یک کاسه بزرگ می ریزیم . خامه را هم به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه در حرارت متوسط کمی آب شود. سپس به مدت 10 دقیقه آن را هم می زنیم و در نهایت به مدت 30 دقیقه آن را در یخچال می گذاریم تا قوام بگیرد و خامه ی شکلاتی آماده شود.

7 – باید این خامه ی شکلاتی سفت شده را دور تا دور و لبه ها وروی کیک بمالیم و برای این کار باید دقت زیادی کنیم و سطح آن را کاملا با خامه ی شکلاتی بپوشانیم و اکنون کیک ما آماده برای سرو کردن می باشد.

نکته :
کیک را می توان در یخچال و در یک ظرف دردار ، تا 2 روز نگه داشت.