ممکن است بعضی از این سوال و جواب‌ها شما را سورپرایز کند.

سوالات زیبایی که تابحال به فکرتان نرسیده

مثلاً آیا می‌دانستید که استفاده از نی برای نوشیدن مایعات، می‌تواند باعث ایجاد خطوط پشت لب شود؟ یا اینکه بعضی از سشوارها می‌توانند به موهایتان آسیب بزنند؟ شاید این سوالات زیبایی هرگز به ذهنتان خطور نکرده باشد، اما مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

۱. آیا درست است که نباید بوسیله‌ی نی چیزی نوشید؟

هر چیزی که باعث شود لبانتان را جمع کنید – مانند نوشیدن بوسیله‌ی نی یا سیگار کشیدن – می‌تواند باعث ایجاد خطوط عمودی شود که از بالای لب تا بینی ادامه دارد. به آنها خطوط پشت لب یا خطوط سیگار می‌گویند. اما حتی در افراد غیر سیگاری نیز ایجاد می‌شوند.

درست است که هر از چند گاهی استفاده از نی، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما به آن عادت نکنید. زیرا جمع شدن مکرر لبها، باعث ایجاد خطوط می‌شود. سیگار، دو برابر سریع‌تر باعث ایجاد این خطوط می‌شود. بنابراین، مایعات را از لیوان بنوشید و سیگار را هم ترک کنید.

۲. آیا کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث لک شود؟

اگر شما از ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند زینک استفاده می‌کنید، به محض رسیدن به خانه، تمام آنرا از روی صورتتان پاک کنید.

«آنا فیلد» صاحب سالن زیبایی پدینگتون، می‌گوید: چنین ضد آفتاب‌هایی می‌توانند باعث ایجاد جوش و گرفتگی منافذ شوند، مخصوصا در افرادی که بمدت طولانی در معرض نور خورشید هستند و مرتب عرق می‌کنند و دوباره از ضد آفتاب استفاده می‌کنند. چرا که این کار، باکتری‌ها را در صورت به دام می‌اندازد. ضد آفتاب را با یک پاک کننده که دارای فرمول مخصوص است، پاک کنید.

۳. آیا اشکالی ندارد که در یک جلسه، هم برنزه کنیم و هم کمی رنگ بگذاریم؟

فیلد می‌گوید: اگر بخواهید ابروی پرتقالی رنگ داشته باشید، پراکسید موجود در رنگ، ابروها را روشن می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ جذب شود و هم ابرو و هم پوست زیرش را به رنگ نارنجی روشن در می‌آورد.

فیلد پیشنهاد می‌کند که برنزه کردن را یک روز قبل از رنگ کردن انجام دهید. اگر نمی‌توانید که در روزهای مجزا نوبت بگیرید مطمئن شوید که تراپیست تان قبل از برنزه کردن، شما را بخوبی آماده می‌کند. مثلا یک لایه‌ی ضخیم از مرطوب کننده در بالای ابرو کافی است.

۴. آیا لاک ناخن می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود؟

دکتر «ژوان سی» که متخصص پوست است، می‌گوید: در برخی از افراد، بله.

این چیزی است که مردم انتظارش را ندارند. حساسیت، بوسیله‌ی ماده‌ی چسبنده‌ی santolite که در بسیاری از فرمول‌های لاک ناخن وجود دارد، ایجاد می‌شود.

سی می‌گوید: این مسئله معمولا در بار اولی که لاک می‌زنید، پیش نمی‌آید. معمولا بعد از اینکه پشت سر هم لاک بزنید، اتفاق می‌افتد و بعد از اینکه با ناخن‌های لاک زده به صورتتان دست زدید، بصورت حساسیت‌های پوستی خود را نشان می‌دهد.

دکتر سی پیشنهاد می‌کند که اگر فکر می‌کنید این مسئله برایتان اتفاق افتاده است، یک متخصص آلرژی را ببینید تا بتواند از شما تست حساسیت پوست بگیرد.

بسیاری از مردم درباره‌ی مواد شیمیایی دیگر در لاک ناخن نگران هستند، مانند فرمالدئید، تولوئن و فتالات که تصور می‌شود باعث ایجاد واکنش می‌گردند. اگر شما هم نگران این موضوع هستید، از لاک‌هایی استفاده کنید که عاری از این مواد شیمیایی هستند.

۵. آیا مهم است که از چه نوع سشواری استفاده کنم؟

آیا تا بحال در هتلی اقامت داشته‌اید که یک سشوار کم قدرت کوچک به دیوارش وصل شده باشد؟ موهایتان چه شکلی شدند؟

«آنتونی نادر» که صاحب سالن زیبایی «Raw Hair» است می‌گوید: یک سشوار با کیفیت، هوای خشک با کیفیتی تولید می‌کند و یک سشوار ارزان، جریان هوای نامرغوبی ایجاد می‌کند و می‌تواند به موهای شما آسیب برساند.

برای وسایلی که از فناوری یونی برای کمک به حفاظت از موهایتان استفاده می‌کنند، کمی بیشتر هزینه کنید. این سشوارها، دارای سرهای قابل تعویض در اندازه‌های مختلف و تنظیمات حرارتی متفاوتی هستند که می‌توانند بدون آسیب زدن به موهایتان، ظاهری فوق العاده به شما بدهند.

۶. آیا لامپ‌های UVکه در کاشت ژله‌ای ناخن استفاده می‌شوند، بی خطر هستند؟

بله. آنها نسبت به نور خورشید، میزان UV بسیار کمتری دارند. بعضی از مطالعات می‌گویند که آنها معادل این هستند که انگار ۱.۵ تا ۲.۷ دقیقه بیشتر در معرض نور خورشید بوده‌اید. اگر باز هم نگران هستید، قبل از کاشت ناخن، از ضد آفتاب استفاده کنید.

۷. اگر موهای من بی جان هستند، چرا باید به آنها مواد مغذی برسانم؟

نادر می‌گوید: شاید موهای شما بی جان باشند، اما فولیکول مو هنوز زنده است و به اندازه‌ی بقیه بدن شما به تغذیه نیاز دارد. اگر رژیم غذایی شما دچار کمبود باشد، موهایی که از داخل فولیکول جوانه می‌زنند، ضعیف خواهند بود. یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، چرا که مو تا حد زیادی از کراتین ساخته شده که یک پروتئین ضروری است.

برای اینکه مو، حالت خوبش را حفظ کند، به ترمیم نیاز دارد. مو در برابر خورشید، باد، هوای سرد و حرارت دیدن موقع آرایش، از پا در می‌آید. پس، از محصولات مرطوب کننده، تقویت کننده و محافظتی استفاده کنید تا ظاهر منظم و مرتبی داشته باشید. از نرم کننده‌های عمیق و سرم‌های بدون نیاز به آبکشی نیز بهره ببرید.

سرخاب سفيد آب

http://sorkhabsefidab.com

 

 

كليد واژه ها :  نی برای نوشیدن مایعات، می‌تواند باعث ایجاد خطوط پشت لب جمع شدن مکرر لبها، باعث ایجاد خطوط می‌شود. آیا کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث لک شود؟ اشکالی ندارد که در یک جلسه، هم برنزه کنیم و هم کمی رنگ آیا لاک ناخن می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود؟ لامپ‌های UVکه در کاشت ژله‌ای ناخن استفاده می‌شوند، نی برای نوشیدن مایعات، می‌تواند باعث ایجاد خطوط پشت لب جمع شدن مکرر لبها، باعث ایجاد خطوط می‌شود. آیا کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث لک شود؟ اشکالی ندارد که در یک جلسه، هم برنزه کنیم و هم کمی رنگ آیا لاک ناخن می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود؟ لامپ‌های UVکه در کاشت ژله‌ای ناخن استفاده می‌شوند، نی برای نوشیدن مایعات، می‌تواند باعث ایجاد خطوط پشت لب جمع شدن مکرر لبها، باعث ایجاد خطوط می‌شود. آیا کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث لک شود؟ اشکالی ندارد که در یک جلسه، هم برنزه کنیم و هم کمی رنگ آیا لاک ناخن می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود؟ لامپ‌های UVکه در کاشت ژله‌ای ناخن استفاده می‌شوند،