زمان تهیه: 10 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه

مواد لازم :

آرد مخصوص کیک           یک پیمانه

بیکینگ پودر                   یک قاشق چای‌ خوری

تخم‌ مرغ بزرگ                2 عدد

شکر                             سه چهارم پیمانه

آب انار                          یک پیمانه

پودر قند                         مقداری برای روی کیک

طرز تهیه:

1- فر را روی 350 درجه ی سانتی ‌گراد از پیش گرم کنید.

2-  یک فویل نچسب را درون کیک ‌پزی به ابعاد 20 سانتی ‌متر قرار دهید.

3- در ظرفی آرد کیک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید.

4- در ظرف بزرگی تخم ‌مرغ را آن قدر هم بزنید تا کف کند.

ابتدا یک چهارم پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس یک چهارم بعدی و در نهایت یک چهارم آخر را اضافه کنید و آن قدر هم زنید تا نرم و روان شوند.

5- به تدریج مخلوط تخم‌ مرغ و آرد را با هم مخلوط کنید و آب انار را به آن‌ ها اضافه کنید و خوب هم زنید.

6- مخلوط را درون کیک ‌پزی که قبلا تهیه کرده اید بریزید و به مدت35 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که سبک و قهوه‌ای رنگ شود آن را حرارت دهید.
سپس بگذارید در حرارت اتاق سرد شود.

7- روی آن پودر قند بریزید و میل کنید.

به‌ طور کلی‌ این‌ میوه‌ پخته‌ را (کمپوت‌) اکثرمردم‌ مصرف‌ می‌کنند. مخصوصا اشخاصی‌ که‌دستگاه‌ گوارش‌ آنها به‌ خوبی‌ قادر به‌ هضم‌ کردن‌میوه‌های‌ خام‌ نیست‌. بنابراین‌ در تهیه‌ آن‌ بایددقت‌ خاصی‌ شود و اندازه‌ و شکر و نوع‌ تازه‌بودن‌ میوه‌ را حتما باید در نظر گرفت‌ و هنگام‌درست‌ کردن‌ آن‌ باید سعی‌ کنید که‌ شربت‌ آن‌زیاد جوشیده‌ نشود، زیرا مواد اصلی‌ آن‌ یعنی‌میوه‌ زود له‌ می‌گردد و فرم‌ تکه‌های‌ میوه‌ از بین‌می‌رود و حالت‌ وارفتگی‌ به‌ خود می‌گیرد.
اصولا کمپوت‌ را نمی‌توان‌ بدون‌ سرپوشی‌محکم‌، زیاد نگهداری‌ کرد، چون‌ شربت‌ آن‌ زیادجوشیده‌ نیست‌ و زود فاسد می‌شود. بنابراین‌ پس‌از طبخ‌ آن‌ در قوطی‌ یا شیشه‌ مخصوص‌ ریخته‌ ودهانه‌ شیشه‌ را کاملا ببندید تا هوا به‌ داخل‌ آن‌نفوذ نکند و هنگام‌ پختن‌ حتما نباید درب‌ ظرف‌ که‌روی‌ اجاق‌ است‌ گذاشته‌ شود چون‌ بخار بیش‌ ازحد و حرات‌ زیاد داخل‌ ظرف‌، میوه‌ را له‌ می‌کند وشربت‌ غلیظ می‌شود. در واقع‌ شربت‌ کمپوت‌ بایدرقیق‌ و کم‌ شیرین‌ تهیه‌ شود.