راههای “پاک کردن لکه جوهر” از روی لباس,فرش,مبل,چرم,کت و کیف

لکه جوهر روی لباس,راههای از بین بردن لکه جوهر
پاک کردن لکه جوهر,لکه جوهر روی لباس,راههای از بین بردن لکه جوهر

چگونه می توان لکه های جوهر خودكار را پاک كرد؟

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که خودکار یا خودنویس‌ هایتان لکه جوهر را، روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.

در خيلی از موارد هم اثر جوهر به‌ صورت كامل از بين نمی رود. اين مشكل برای بچه‌های دبستانی كه روپوش‌ ها و مقنعه های رنگ روشن استفاده می كنند بيشتر اتفاق می افتد. در ادامه مطلب ما به شما ياد می دهيم كه چگونه در خانه، لکه های جوهر خودكار را از روی لباس‌ های سفيد و رنگی و دیگر وسایل خانگی پاک كنيد.

پاک کردن لکه از روی كيف يا كاپشن چرم‌

اگر جوهر، كيف يا كاپشن چَرمتان را كثيف كرده باشد، با تافت يا الكل می توانيد آن را از بين ببريد، فقط بايد سريع اقدام كنيد، قبل از آنكه لكه خشک شود. اولين توصيه‌ اين است كه زمان را برای شستن و از بين رفتن اين لكه‌ ها از دست ندهيد، هر زمانی كه متوجه لكه جوهر شديد اقدام به پاک كردنش كنيد تا نتيجه بهتری بگيريد.

از بين بردن لكه‌ ها از روی جيب لباس يا كُتِ آقایان

برای آقايان پس دادن جوهر خودكار به جيب لباس يا كُتِشان بسيار اتفاق می افتد. برای از بين بردن اين لكه‌ ها می توانيد از شير يا دوغ استفاده كنيد. به اين صورت كه قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شير يا دوغ قرار دهيد و بگذاريد 5 دقيقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبكشی كنيد. اگر هنوز اثری از لكه باقی مانده بود، دوباره اين كار را تكرار كنيد تا جوهر كاملا از بين برود.

پاک کردن لکه جوهر روی مبل

اگر لكه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خيس كنيد و روی آن نمک بريزيد و با پارچه تميزی محل را بماليد. می توانيد مخلوط گليسرين و آمونياک را هم روی لكه بماليد و سپس با آب و پودر بشويد.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

اگر فرشتان به‌وسيله جوهر كثيف شده است می توانيد روی آن كمی ماست بريزيد و سپس ماست را با قاشق جمع كنيد، اين كار را چندبار تكرار كنيد تا ماست جوهر را كاملا جذب كند. فراموش نكنيد اين دستورالعمل برای لكه های تازه است.

برای لكه‌ های كمی قديمی میتوانيد يک قاشق غذاخوری سركه را با يک قاشق غذاخوری مايع ظرفشويی در 2 فنجان آب گرم مخلوط كنيد و یک دستمال تميز يا يک اسفنج را درون محلول بزنيد و روی لكه جوهر بكشيد تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لكه بكشيد تا لكه از بين برود. يک پارچه تميز ديگر را با آب سرد خيس كنيد و محل لكه را تميز و سپس خشک كنيد.

یک دستمال كاغذی تميز برداريد و روی لكه ضربه بزنيد، فراموش نكنيد فقط ضربه بزنيد و اصلا دستمال را روی لكه نماليد تا پخش نشود. روی دستمال ديگری كمی تافت يا الكل سفيد بريزيد و روی لكه ضربه بزنيد تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بين‌ رفتن لكه، با دستمال كاغذی مرطوب آن محل را پاک كنيد تا الكل و مواد بيرون بيايند.

منبع : hamshahrionline.ir