مواد لازم برای 4 نفر:

شکر
120 گرم

آب
2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش
نصف یک عدد

شیر( پاستوریزه)
280 میلی لیتر
شکلات
60 گرم

دارچین نکوبیده
یک تکه

تخم مرغ
یک عدد

زرده تخم مرغ
2 عدد

شکر
4 قاشق غذاخوری یا60گرم

طرز تهیه:

120 گرم شکر را با آب و آب لیمو ترش در قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت می گذاریم تا شکر حل شود. گاهی تابه را حرکت می دهیم ، ولی به هیچ وجه هم نمی زنیم و می گذاریم بجوشد و به رنگ کاراملی دربیاید. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد یا350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. قالب را با کارامل می پوشانیم، به این ترتیب که کارامل را داخل قالب ریخته و تکان می دهیم تا یک لایه از آن داخل قالب را بپوشاند و می گذاریم تا خنک شود.

شکلات را خرد کرده و داخل شیرمی ریزیم. سپس روی حرارت می گذاریم تا شکلات حل شود. بعد دارچین را هم اضافه می کنیم. یک عدد تخم مرغ و زرده ها را با باقی مانده ی شکر به هم می زنیم، سپس دارچین نکوبیده را از داخل شیر بیرون می آوریم و شیر گرم را در حال به هم زدن، به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم. پس از آن مخلوط را داخل قالب ریخته و به صورت بن ماری* داخل فرمی گذاریم که 20 تا 30 دقیقه بماند یا تا وقتی که وسط دسرما خیلی کم بلغزد. سپس از داخل فرخارج کرده، می گذاریم خنک شود و بعد به مدت 5 تا 6 ساعت می گذاریم در یخچال بماند؛ آن گاه داخل ظرف بر می گردانیم. کافی است اطراف قالب را با نوک چاقو جدا کنیم و کمی قالب را تکان دهیم تا دسر به راحتی بیرون بیاید.

* بن ماری: گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری می گویند. به عنوان مثال : محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق قرارمی دهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذا و حل کردن شکلات می باشد.

در طرز تهیه این دسر هم آمده است که قالب محتوی مواد دسر را در یک ظرف آب گرم قرار داده و در فرمی گذاریم تا به روش بن ماری تهیه شود.