بالش ها و بالشتک هایی برای راحتی شما

 

می توانید بسادگی و با صرف كمترین هزینه بالش های راحت و بالشتك های كوچكی بسازید كه هم آسایش ساكنان خانه را بیشتر كند و هم به زیبایی محیط بیفزاید. اگر كمی وقت آزاد دارید و كمی حوصله و مقدار زیادی علاقه، بنابراین می توانید به مهارت ناچیز خود در خیاطی غلبه كنید و همراه با ما در جهت بهبود شرایط زندگی خود بكوشید.
برای ساختن این بالش ها می توانید از پارچه ها و موادی كه بدون مصرف در كمدها خاك می خورند استفاده كنید تا هزینه اضافی به سبد خانواده خود تحمیل نكنید. تمام گوشه های فراموش شده كمدها را جست وجو كنید. به محل مخصوص ملافه ها سربزنید. كابینت های آشپزخانه را نیز ببینید و كمدلباسها را هم فراموش نكنید. حتماً پارچه ای كه زیبا و در عین حال مناسب این منظور باشد پیدا خواهید كرد. حال كه همه چیز را آماده كرده اید. به جنگ پارچه ها و طرحها بروید و خلاقیت خود را ثابت كنید.
برای درست كردن بالشتك های كوچك برای تختخواب بچه ها و روی مبلمان مخصوص كودكان می توانید از یك جفت دستكش آشپزخانه مخصوص ماكروفر و یا پوشش مخصوص كتری استفاده كنید. تمام اطراف این دستكشها از قبل دوخته شده اند. بنابراین كافی است شما داخل آن را با تكه های خردشده اسفنج، رشته های پشم شیشه یا لباسهای پشمی اهالی خانه كه به تكه های ریز بریده اید پركنید. حال لبه قسمت باز را بدوزید و بالشتكهای شما آماده است. البته سعی كنید دستكش هایی را برای این كار انتخاب كنید كه لكه نداشته باشند و روی آن نیز طرحهای فانتزی و زیبا به كار رفته باشد. از حوله های كهنه ای نیز كه در حال حاضر مورد استفاده ای ندارند می توانید به همین منظور استفاده كنید. بالشتكها و بالشهایی كه با استفاده از حوله ساخته می شوند دارای سطح نرم و راحتی خواهندبود كه بخصوص برای صندلیهای فلزی، روی صندلی ماشین و به هنگام پیك نیك برای نشستن برروی چمن و یا ساحل مناسب هستند.
برای ساختن این بالشها نیز كافی است اول حوله را به اندازه دلخواه بریده و پس از دوختن سه طرف آن، داخل آن را پركنید و در نهایت لبه چهارم را نیز بدوزید.
در مورد بالشهایی كه از دستكش های ماكروفر می سازید می توانید یك جفت از آنها درست كنید و هر دو را از ناحیه انگشت شست به هم بدوزید تا شكل فانتزی تری به خود بگیرد.
گاه در می یابید لباسهایی كه قبلاً از جنس كتان یا پارچه های نخی بدون نقش و نگار برای خود تهیه كرده بودید، دیگر قابل استفاده نیستند. آنها را دور نیندازید بلكه به شكل دلخواه ببرید و خودتان طرح و نقش دلخواهتان را روی آن بیندازید. برای این كار كافی است یك سیب زمینی تازه و سفید را از وسط به دو نیم كنید و با چاقو طرح دلخواهتان را روی آن بیندازید. سپس محل خراش ها را با استفاده از مركب به رنگ دلخواهتان پركنید. دقت كنید مقدار مركب آنقدر زیاد نباشد كه از محل خراش سرریز كرده و سطح سیب زمینی را نیز آغشته كند. پس از انجام این كار، سیب زمینی را از طرف طرح دار آن روی پارچه قرار دهید. بعد بگذاریدپارچه حداقل بمدت ۳۰دقیقه در هوای آزاد بماند تا مركب آن خشك شود. به این ترتیب، طرحی ایجاد كرده اید كه برای همیشه روی پارچه شما ماندگار بوده و به زیبایی آن خواهدافزود. حال نوبت آن است كه دور تا دور پارچه را بدوزید، داخل آن را پركنید و لبه چهارم را نیز بدوزید.
همین كار را می توانید با پیش بندها، رومیزی ها و حتی دم كنی ها انجام دهید. می توانید حتی از عروسكها و اسباب بازیهای ریز و كوچك موجود در خانه برای تزیین بیشتر این بالشتكها استفاده كنید.
منبع : روزنامه ایران