با من در یک مهمانی دیدار می کنید و چیزهای زیادی برای گفتن ندارم… در پرواز های طولانی در کنارم نشسته اید و من ممکن است در کل سفر حتی یک کلمه هم با شما صحبت نکنم…
به این دلیل که من درونگرا هستم

شروع گفتگو با مردمی که نمی شناسم برای من آسان نیست. اما اگر مرا در یک گفتگوی ویدیویی در اینترنت، یک مصاحبه تلویزیونی و یا در یکی از سمینارهای خرید و فروش ببینید این را متوجه نخواهید شد. وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم از رفتن به یک مصاحبه شغلی وحشت زده می شدم. در ۲۳ سالگی به مدت هفت سال در کار فروشندگی بودم و هرگز سلام گفتن به یک مشتری برایم راحت نبود.

همه ی ما می توانیم درونگرا و برونگرا باشیم و بستگی به شرایط دارد. من افرادی را می شناسم که می توانند به عنوان یک شخص برونگرا در یک مهمانی که خود میزبان آن هستند بنظر برسند، اما در یک مهمانی که در آن هیچ کس را نمی شناسند، درونگرا به نظر می رسند. به عنوان یک سخنران حرفه ای و مشاور، من به مواقع ارائه اطلاعات برونگرا و زمانی در سمینارها شرکت می کنم بسیار درونگرا هستم.

بنابراین، چگونه می توانیم در یک شرایط فروش به شخصی برونگرا تبدیل شویم وقتی که در حالت طبیعی با آن راحت نیستیم؟
پیشنهاد می کنم کارهای زیر را برای رسیدن به احساسی مطلوب در حوزه برونگرایی انجام دهید:

پرشور و حرارت باشید: من بسیار در مورد آنچه که به فروش می رسانم هیجان زده می شوم که باید آن شوق را با بقیه به اشتراک بگذارم. در مورد محصول و یا خدمات خود پرشور و هیجان باشید و به نشان دادن این هیجان و شوق دقت نظر داشته باشید.

هر روز، یک کاری که از آن ترس دارید را انجام دهید: این بسیار برای من مهم است چیزهایی که برایم راحت نیست را انجام دهم. شما باید شجاع باشید و دریک جایی با ترس خود مواجه شوید. ترسناک ترین چیزی که برای من وجود داشت ملاقات شخصی با مشتریان و مخاطبان بود. بنابراین این دقیقاً چیزی بود که من هر روز انجام می دادم که بر ترس خود غلبه کنم. این کار شجاعت را در من القا کرد، باعث شد خودم را باور کنم و به جای محدودیت ها روی امکانات تمرکز کنم.

روی چیزی که به خاطر آن مورد انتقاد قرار می گیرید پافشاری کنید: در زندگی و در کسب و کار، به خصوص فروش، اگر هرگز مورد انتقاد قرار نگیرید موفق نمی شوید. مواردی که مشتریان در مورد آنها به شما انتقاد می کنند را پیگیری کنید و آنقدر این پیگیری را ادامه دهید تا زمانی که شما را برای این پیگیری تان تحسین کنند. اگر شما محصول خود، شرکت و خود را باور دارید، پس مایل به اصرار و خطر برای آن موردی که مورد انتقاد قرار گرفته است باشید.

از کنار هر کس رد می شوید سلام کنید: من از رد شدن از کنار یک فرد بدون اعتنا به او امتناع می کنم و خودم را وادار می کنم در چشمان او نگاه کنم و سلام بگویم. این کارگویی یک عضله ایجاد می کند که مرا قادر می سازد هر زمان تصمیم می گیرم به شخصی برونگرا تبدیل شوم، چه در یک تماس برای فروش یک محصول و یا وضعیت های دیگر.

تفاوتهای افراد را مشاهده کنید: پس از یک سری از تماسهای فروش شکست خورده ممکن است این را به همه ی مخاطبین خود تعمیم دهید. چیزی که باید انجام دهید این است که یک لحظه به این فکر کنید که چقدر مردم از یکدیگر متفاوت هستند. این باعث می شود فکر نکنید بقیه ی مخاطبین هم مانند کسانی که با آنها برخورد داشتید رفتار خواهند کرد.

خودتان را وادار به حضور در جمع کنید: قدم به بیرون از منزل و دفتر کار خود گذارید تا بتوانید با مردم معاشرت کنید. هنگامی که من به یک شهر جدید می روم، بار ها و بارها به همان مکان می روم تا زمانی که احساس راحتی کنم و هر کس که آنجاست را بشناسم. من همین کار را با بچه هایم انجام دادم، آنها را هر روز صبح به یک فروشگاه مواد غذایی آوردم تا زمانی که آنها بتوانند با کارکنان آنجا مانند خانواده خود صحبت کنند.

برنامه های عمومی و سخنرانی ترتیب دهید: تنها راه راحت صحبت کردن با مردم سخنرانی در مقابل تماشاگران است. به یک گروه حمایتی بپیوندید که در آن هر کس یاد می گیرد چگونه در مقابل دیگران صحبت کند.

مشغول بمانید: هنگامی که شما به طور مداوم در حال فعالیت باشید وقتی برای احساس ناراحتی کردن ندارید. شما باید درخواست کمک کنید، کمک دهید و با مردم صحبت کنید چون شما مرتباً در حال اجرا از یک جلسه فروش و یا رویداد به بعدی هستید. بنابراین، مداوم حرکت کنید.

افراد دیگر را در فروش کمک کنید: هر زمان چند روز بدون اینکه برای خودم فروشی داشته باشم سپری می کنم، به دیگران کمک می کنم که فروش کنند. چون این راه بسیار خوبی برای خارج شدن از خودتان است. پس از چندین شکست، فروشنده می تواند درونگرا و اضطراب شود اما با کار کردن با مشتریان یک شخص دیگر و اینکه در آن زمان شما چیزی برای از دست دادن ندارید احساس آرامش و اعتماد به نفس شما برگردانده می شود و زمانی که برای شخص دیگری فروش می کنید امتیاز آن شامل حال شما هم می شود.

تخلیص و ویراستاری: مسعود محمدی
مترجم: سروناز حسینی

 

 

منبع :انجمن بيتانت