بعد از اینشتین، مایکل جکسون، ناجیه جولی (آنجلینا جولی سابق!)، پاریس هیلتون و بیل گیتس، این بار نوبت به روآن اتکینسون (مستر بین) رسیده تا شایعه‌سازان به زور شهادتین را بر زبانش جاری کنند. mr-bean این داستان‌ها که شاید بتوان نام “ورژن مذهبی ایرانی بودن شخصیت‌های مشهور” را بر آن‌ها گذاشت، در بعضی موارد اصلاً طنز بوده، و در موارد دیگر آنقدر مضحک هستند که فکرش را هم نمی‌کردیم که احتیاج به نوشتن درباره‌ی آن‌ها باشد.

پیش از این درباره‌ی اینشتین و آنجلینا جولی نوشته بودیم.اما گاهی کار از شبکه‌های اجتماعی گذشته و خبرگزاری‌ها هم این داستان‌ها را جدی گرفته و پوشش می‌دهند اما داستان از چه قرار است؟
ظاهراً همه چیز از اینجا شروع شده است. مطلبی در سایتی  که علی‌رغم تیتر و محتوایش، به عنوان منبعی برای اثبات مسلمان شدن مستربین استفاده می‌شود!
 در همین مطلب که به آن استناد می‌کنند آمده: “چیزی که این ادعا را مضحک می‌کند، این است که روآن اتکینسون همواره در خط مقدم مبارزه با قوانین ضد توهین به مقدسات در بریتانیا قرار داشته و در این‌باره گفته: “من با این لایحه مخالفم. آن‌ها با خودشان می‌گویند: “تنفر از مذهب! به نظر چیز بدی می‌آید. بهتر است که قانونی بر علیه آن داشته باشیم!” اما من میگویم اگر نفرت را دوست نداشتن شدید تعریف کنیم، کجای تنفر از دین اشتباه است؟ دینی که آموزه‌های آن بسیار ظالمانه، غیر منطقی و سوء استفاده از حقوق بشر است سزاوار تنفر است.” http://bit.ly/1bqMWw6 مطلبی در همین رابطه در تلگراف دست آخر وبسایت Israellycool که مطلبش تبدیل به ریفرنسی برای مسلمان شدن مستر بین در جهان اسلام شده بود، در پستی جداگانه به تکذیب این ادعا و توضیح چگونگی شکل گرفتن این شایعه پرداخته است. جالب اینجاست که بعد از همه‌گیر شدن این شایعه، در صفحه‌ی ویکیپدیای روآن اتکینسون آمده بود که “او در تاریخ 30 سپتامبر 2013 به اسلام تغییر دین داد.” و به عنوان منبع به همین سایت ریفرنس داده بودند که موجب بهت و حیرت نویسنده‌ی آن شده بود! در انتها سایت مذکور با مدیر برنامه‌های اتکینسون تماس گرفته، و تکذیبیه او را منتشر کرد تا پایانی بر شایعات باشد.