تاپ مجلسی

 سایز 36

ابریشم اسپرت سبز 200 گرم

میل شمارۀ 5/2

حلقۀ طلایی یک عدد

این لباس یک تکه بافته می‌شود. ( پیش و پشت)

بافت را از بالا با 11دانه شروع می‌کنیم. 4سانتی‌متر طبق نقشه، حاشیه را می‌بافیم. سپس برای هر طرف 5 دانه حاشیه در نظر می‌گیریم و با یک دانۀ وسط بافت را آغاز می‌کنیم. حاشیه‌ها تا حلقه ادامه دارد ولی یک دانۀ وسط یک رج درمیان در طرفین اضافه می‌شود و تا آخر لباس ادامه پیدا می‌کند.

وقتی یک دانه به 9دانه رسید، نقشه را شروع می‌کنیم. در نقشه، کادری وسط آن نشان داده شده که تا آخر لباس به همان ترتیب بافته خواهد شد:(ژته/ یکی زیر/ ژته/ یکی زیر/ ژته/ یکی زیر/ ژته) این بافت باعث گردی پایین لباس می‌شود. نکتۀ دیگر نقشه 3تا یکی اول و آخر نقشه است که آن هم تا آخر بافت به همین ترتیب ادامه دارد.

تکۀ توری لباس از شروع (یک دانه) تا آخر به هر بلندی که مایلید، یک رج در میان در طرفین آن طبق نقشه قبل و بعد از شروع نقشه (3تا یکی) اضافه می‌شود. وقتی دانه‌ها به 61دانه رسید، 5دانۀ حاشیه‌های طرفین لباس را به سنجاق گرفته، سپس برای پشت لباس هر طرف (دو طرف 61دانه) 30دانه سرمی‌اندازیم. در الگو تکه‌ها جداگانه ترسیم شده تا ترتیب بافت بهتر نشان داده شود. 30دانۀ طرفین را به 2قسمت 15تایی تقسیم کرده، و هر قسمت را از یک طرف یک رج در میان اضافه کنید. قسمت‌های 15تایی مانند کلاه کپی جهت اضافه کردن از یک طرف است تا در انتهای قسمت توری لباس 203دانه و هر قسمت 15تایی 82دانه شود. بلندی این لباس به دلخواه است.

حاشیه‌هایی را که به سنجاق گرفتید، هرکدام را به طول 40سانتی متر ببافید. سپس حاشیۀ بافته شده را به 30دانه‌ای که برای پشت لباس سرانداخته بودید، دوخته و بقیه حاشیه، برای بندی که پشت لباس گره می‌خورد.(طبق الگو)

برای بندهای جلوی لباس، 5دانه سرانداخته و هرکدام را40سانتی‌متر می‌بافیم. سپس یک سر آن را دور حلقۀ فلزی و سر دیگر را به پشت لباس می‌دوزیم. (طبق الگو)

برای حاشیۀ پایین لباس از طرح قلاب بافی استفاده شده که در الگو توضیح داده شده است.

قلاب بافي | آموزش بافت تاپ مجلسي ساده + الگوي بافت

قلاب بافي | آموزش بافت تاپ مجلسي ساده + الگوي بافت             قلاب بافي | آموزش بافت تاپ مجلسي ساده + الگوي بافت

تاپ مجلسی - 4
kook.ir