یکی از مسائلی که در تمام دختران و خانم ها اهمیت داره و اونها رو نگران میکنه اندازه ی سینه ها است . آن دسته که دارای سایز کوچک هستند به دنبال روشهایی برای بزرگ کردن سینه ها هستند . دختران و زنانی هم که دارای سینه های بزرگ هستند و از دردسرها و مشکلات اون خبر دارند ، به دنبال روشهایی برای کوچک کردن سایز سینه میگردند . اگر بخواهیم برخی از مهمترین این مشکلات رو بیان کنیم ، باید به موارد زیر اشاره کنیم :

درد شانه و دوش
درد ناحیه گردن و گرفتن زیاد عضلات گردنی
سر درد
درد در ناحیه لگن و پاها
قوز و مشکلات مربوط به کمر

علاوه بر موارد بالا که بیشتر عوارض جسمانی حاصل از بزرگ بودن بیش از حد سینه هاست ، سایر مشکلات شامل عدم تناسب لباس و مشکلاتی از این قبیل رو هم میشه درنظر گرفت . حال که با بعضی از مشکلات و معضلات داشتن پ س ت ا ن های بزرگ آشنا شدید بهتره بدونید تنها راه کوچک کردن اونها جراحی نیست ، روش های دیگری هم وجود داره که در منزل میتونید انجام بدید و نتیجه اونها کاهش سایز خواهد بود . در این مطلب قصد داریم روش استفاده از گیاهان دارویی را مورد بررسی قرار دهیم و در قسمت های بعد به بررسی سایر روشها خواهیم پرداخت .

گیاهان دارویی مؤثر بر کوچک کردن سینه ها

گیاهان دارویی برای تعادل هورمونی و کوچک کردن سینه ها

بسیاری از گیاهان وجود دارند که به صورت طبیعی میتوانند تعادل هورمونی را در بدن شما برقرار کنند . از مشکلات عدم تعادل هورمونی در بدن ، بالا بودن هورمون استروژن است که یکی از عوامل بزرگ کننده سینه هاست . در زیر نام برخی از این گیاهان به همراه خواص آنها را ذکر میکنیم :

گیاه گل مار یا زراوند سیاه ( Black Coghosh )

این گیاه که با نام Black Snakeroot نیز شناخته میشود توسط بومیان آمریکا برای اولین بار شناسایی و مورد استفاده قرار گرفت . این گیاه که امروزه در طب گسترش وسیعی دارد در درمان بیماریهای کلیوی ، گلو درد و درمان افسردگی بکار گرفته می شود . علاوه بر موارد ذکر شده از گیاه گل مار در درمان روماتیسم و بیماری های عصبی نیز استفاده میشود .

امروزه کاربرد وسیع و اصلی این گیاه در بیماری ها و مشکلات زنان است و به عنوان مکمل غذایی مطرح می باشد و در کاهش دردهای قاعدگی و عوارض یائسگی مصرف میشود . مطالعات اخیر نشان دهنده بی خطر بودن مصرف این گیاه می باشد ولی مطالعات بیشتری برای صحت این ادعا ضروری به نظر میرسد .

عوارض جانبی استفاده از گیاه گل مار شامل اسهال ، استفراغ ، سرگیجه ، گیجی ، تعرق زیاد و کاهش فشار خون است که ممکن است در برخی افراد مشاهده شود .

نام (های) دیگر گیاه : کوهاش سیاه

طریقه مصرف : دم کرده ها را باید با یک قاشق چای خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می باید برگ ها و گل ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و ریشه ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب خیساند و روزانه ۲ تا ۴ فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

سیب زمینی شیرین وحشی ( wild yam )

این گیاه با نام سیب زمینی هندی وحشی هم شناخته میشود . اعتقاد بر این است که این گیاه برای بهبود عملکرد کبد و سیستم اندوکرین بسیار مفید است . همچنین باعث تنظیم سیستم جنسی زنان شده و در دوره های قاعدگی و یائسگی مفید است . از دیگر خاصیت های این گیاه درمان نازایی و عقیمی است .
سیب زمینی وحشی

گیاه سیب زمینی هندی وحشی با اثر بر روی هورمون های جنسی نظیر استروژن و پروژسترون باعث تعدیل هورمونی در بدن شده و میتواند به کوچک کردن سینه ها کمک کند . ساپونین موجود در این گیاه با متابولیسم لیپیدها باعث کاهش بافت چربی شده و جذب کلسترول از روده را نیز کاهش میدهد . مصرف بیش از اندازه این گیاه می تواند منجر به کاهش سطح کلسترول در بدن شود .

در خصوص عوارض جانبی این گیاه مطالعات کافی انجام نشده است و توصیه میشود زنان باردار و شیرده زیر نظر پزشک متخصص از این گیاه استفاده کنند .

گیاه خارشیر ( Milk Thistle )

نامهای دیگر گیاه : خار مریم، مریم گلی، کنگر فرنگی وحشی ( گیاه از خانواده مینا می باشد )

برای قرن ها از عصاره گیاه خارشیر برای تنظیم فعالیت کبد استفاده میشود و برای درمان سیروز کبدی ، هپاتیت مزمن مفید است .

در کنار خواص این گیاه برای بهبود فعالیت کبد ، فواید دیگری نیز در این گیاه مشاهده شده است که به شرح زیر است :

کاهش سطح کلسترول خون
کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲
کاهش رشد سلولهای سرطانی در سرطان پ س ت ا ن ، سرطان رحم و سرطان پروستات

این گیاه به شکل خوراکی و به عنوان غذا نیز مورد استفاده قرار میگیرد . ریشه گیاه به صورت خام و یا آب پز ، نیمه آب پز و سرخ شده از قرن ۱۶ میلادی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین از سایر بخشهای گیاه مانند برگ ها نیز میتوان استفاده کرد و جایگزین بسیار خوبی برای اسفناج در سالاد است .

Chasteberry

گیاه پنج انگشت یا درخت پاکدامن ( Chasteberry )
گیاه پنج انگشت یا درخت پاکدامن ( Chasteberry )

این گیاه با نام های مختلفی از جمله فلفل راهبان نیز شناخته میشود و به طور طبیعی در نواحی مدیترانه ای رشد میکند . مکانیسم اثر گیاه به طور کامل شناخته شده نیست ولی مطالعات نشان دهنده این موضوع هستند که این گیاه اثرات دوپامینرژیکی داشته و بر ترشح پرولاکتین تاثیر میگذارد ( از طریق ممانعت فعالیت گیرنده های دوپامین ۲ و رقابت در باند شدن آنها باعث افزایش میزان آزاد سازی پرولاکتین میشود ) و کاهش میزان پرولاکتین با تاثیر بر هورمون محرک فولیکولی ( FSH ) باعث کاهش مقادیر هورمونهای جنسی استروژن در زنان و تستوسترون در مردان میشود .

همچنین در سرکوب تمایلات جنسی مفید است و به همین دلیل در گذشته توسط راهبان برای کاهش میل جنسی مورد استفاده قرار میگرفته است .

این گیاه در افریقا نیز یک گیاه سنتی محسوب میشود و در بهبود تغذیه مؤثر است و به صورت شربت ، اکسیر و یا به صورت خام مصرف میشود ولی محبوب ترین نوع مصرف آن به صورت ناشتا به صورت عصاره مایع است .

مصارف پزشکی این گیاه شامل درمان سندروم استرس پیش قاعدگی ( PMS ) و کاهش درد پ س ت ا ن است . در حال حاضر از عصاره این گیاه برای کاهش اندازه های پ س ت ا ن و کاهش مشکلات مسائل زنان استفاده می شود .

نام های دیگر گیاه : عفیفه، دل آشوب، تخم پنج انگشت، فلفل بَرّی (در شیراز) . این گیاه در اطراف استان قم ،روستای طَغَرود، کشت میشود.

مصرف این گیاه در زنان باردار و شیرده به دلیل ایجاد اختلال هورمونی ممنوع میباشد.

توجه : این مطلب تنها برای افزایش اطلاعات شما تهیه شده است لذا توصیه میکنیم قبل از استفاده از گیاهان ذکر شده با پزشک مشورت نمایید .
منبع : انجمن عروسانه