قبل از اینکه اقدام به درمان ریزش مو کنید لازم است تا دلایلی که موجب ریزش موهایتان میشوند را پیدا کنید زمانیکه این دلایل را دانستید آنگاه از روش های طبیعی قابل دسترس برا ی درمان استفاده کنید و مطمئن باشید که از این درمان ها نتیجه میگیرید.

به همین دلیل در این مقاله چند راه حل طبیعی برای درمان ریزش و کم شدن موها که میتوان نتایج مثبتی از آنها گرفت برایتان انتخاب کرده ایم :
آب پیاز :

ثابت شده که آب پیاز تاثیرات مثبتی در درمان مشکلات ریزش مو دارد، افراد کمی این نکته را میدانند که از آب پیاز در بسیاری تونیک های مخصوص درمان ریزش مو استفاده میشود. آب پیاز از این جهت نیز برای درمان ریزش مو مفید است زیرا با افزایش گردش خون در پوست سر رشد مو را تحریک میکند. علاوه بر این آب پیاز نوعی ضدعفونی کننده است که پوست سر را تمیز میکند.

نحوه آماده سازی :

یک پیاز را در آبمیوه گیری بگذارید، آب آن را بگیرید، حالا این آب را صاف کنید تا هیچ تکه پیازی نداشته باشد ، آن را به پوست سر بمالید و یک ساعت صبر کنید.

با این حال اگر با بوی تند و زننده پیاز مشکل دارید ، آب آن را با گلاب مخلوط کنید ، و یک ساعت بعد با شامپو ای گیاهی که در آن از لوریل سولفات سدیم استفاده نشده ، موها را بشویید.

به منظور موثر واقع شدن این روش توصیه میشود ۳-۲ هفته متوالی این کار را انجام دهید و با توجه به شدت ریزش مو دفعات انجام آن را در هفته زیاد کنید.
آب گشنیز :

گشنیز نیز مانند پیاز موجب رشد و عدم ریزش مو ها شده و مواد مغذی ضروری را برای رشد مناسب به مو میدهد. در اینجا به نحوه آماده سازی و استفاده از آن را شرح میدهیم:

آب برگ های تازه و ریز شده گشنیز را بگیرید آن را با کمی آب مخلوط کنید تا به غلظتی برسد که بتوانید آن را صاف کنید، سپس این ترکیب را به پوست سر بمالید و یک ساعت بعد با شامپو موها را بشویید.

به منظور موثرتر واقع شدن خواص این عصاره پیشنهاد میشود این روش را به همراه یکی از روش های درمانی دیگر انجام دهید. ۳-۲ هفته زمان لازم است تا این روش اثرات درمانی خود را نشان دهد و میتوان با توجه به شدت میزان ریزش مو ؛ دو بار در هفته یا ماه این روش را به کار برد.
دانه های شنبلیله به همراه ماست :

این روش بهترین روش برای افرادی است که با شوره سر و ریزش مو مواجه اند. با وجود پروتئن و نیکوتیک اسید موجود دراین دانه ها که به دانه های افسانه ای مشهورند ، مطمئناّ موها رشد میکنند. پیشنهاد میشود افرادی که پوست سرشان چرب است از آب یا آب آلوئه ورا به جای ماست استفاده کنند . در این ترکیب ماست مو اد مغذی را برای مو فراهم میکند و به عنوان نرم کننده برای کسانی که پوست سر خشکی دارند عمل میکند. نحوه آماده سازی این ترکیب :

با توجه به بلندی مو، میزان مناسبی از پودر دانه شنبلیله را با ماست مخلوط کنید و آن را به کف سر و کل موهایتان بمالید ، یک ساعت صبر کیند و سپس موها را با شامپوی گیاهی بشویید.

۳-۲ هفته زمان لازم است تا این روش نتایج مثبت خود را نشان دهد و برای موثر واقع شدن باید هفته ای دوبار این کار را انجام دهید.

چطور از ریزش مو جلوگیری کنیم

همه کسانی که نگران مشکلات کم شدن موهایشان هستند باید بدانند مرحله استراحت مو ۴-۲ ماه طول میکشد که در این حالت دیگر موها رشد نمیکنند و بنابراین در این زمان ریزش موی منظمی که تقریبا طبیعی است رخ میدهد.

کسانی که نمیدانند مرحله استراحت رشد مو چیست میتوانند با دیدن پیاز مویی که روی تارموی ریخته شده قابل مشاهده است ، این مرحله را تشخیص دهند. هرچند تا زمانیکه بعد از ریختن موها موهای جدیدی به جای انها رشد میکنند ، چیز نگران کننده ای وجود نخواهد داشت ، چرا که گفته میشود این مرحله ۳ ماه طول میکشد و سپس رشد طبیعی مو ادامه خواهد یافت. اما در کسانی که این مرحله بیشتر از ۶ ماه طول کشیده ، نیاز به کمک پزشکی است .

امیدواریم روش های ارائه شده در این مقاله به شما در جلوگیری از ریزش مو هایتان کمک کند.

 

منبع : انجمن عروسانه